Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor LeChat » 13 dec 2010 23:16

@kwebbel en ajl: die verwarring komt ook door het gebruik van de term 'op de handwas', dat klinkt alsof je een handwasprogramma 'op de wasmachine' gebruikt, 'op de' wijst naar machinegebruik... Maar ik begrijp dat jij, kwebbel, niet zo'n programma hebt/gebruikt, maar echt mét de hand wast? :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 dec 2010 08:09

ajl schreef:Ik doe ook niets meer op de handwas. Delicate kleding was ik altijd op de wolwas. Mijn moeder heeft een tijdje in een kledingzaak gewerkt en daar zeiden de fabrikanten dat ze geen garantie gaven als iets op de handwas werd gewassen. Aangezien het gros van ndl de handwas nog te heet wast, te veel wringt en te lang laat staan is dat schadelijker dan een machinewas.

Dat werd mij van de zomer ook verteld toen m'n bikini heel lelijk was geworden... Die mw zei dat er handwas op het kaartje staat, omdat fabrikanten geen schadeclaims aan hun broek willen hebben van wasmachines die kapot gaan omdat een beugel is blijven haken bijvoorbeeld..
Maar voor de stof is een machinewas veel beter omdat dat beter spoelt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 dec 2010 09:34

LeChat schreef:@kwebbel en ajl: die verwarring komt ook door het gebruik van de term 'op de handwas', dat klinkt alsof je een handwasprogramma 'op de wasmachine' gebruikt, 'op de' wijst naar machinegebruik... Maar ik begrijp dat jij, kwebbel, niet zo'n programma hebt/gebruikt, maar echt mét de hand wast? :)
nu ben ik zelf ook aangesproken op mijn verwarring :lol: ik doe alles dus echt 'MET' de hand en dus niet op de handwas in de machine. Ik was dus de bh's en goeie setjes (zelfs rokken) met de echte hand ... :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2010 10:02

:shock: :shock: ik wordt al gek als ik er aan denk dat ik iets met de hand zou moeten wassen. pppfff respect.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 14 dec 2010 10:07

Ik doe alleen iets op de hand als ik het snel nodig heb :wink: En ik heb 2 van die Italiaanse blousen, die doe ik ook echt niet in de wasmachine, maar ook lekker op de hand... Gaat goed hoor :wink: (najah.. nu doet mn moeder het meestal nog.. :lol: )
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 dec 2010 10:44

Handwas doe ik alleen als ik nieuwe kleren heb. Nu bijvoorbeeld ook, ik heb 2 polo'tjes gekocht. Ik ben bang dat de polo's in de machine kleur afgeven aan andere kledingstukken. Hoe doen jullie dat?

Volgende week ga ik met mijn beste vriendin shoppen in Den-Bosch! Ik hoop dat ze daar een Sissy Boy hebben, want daar heb ik leuke rokken gezien! En met mijn vriendin is het supergezellig shoppen \:D/ !
Dus, dat.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 23 dec 2010 14:30

ik wilde graag zo een bonte stola. gister een hele mooie bruine gekocht.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2010 17:05

Kate Spade schreef:Handwas doe ik alleen als ik nieuwe kleren heb. Nu bijvoorbeeld ook, ik heb 2 polo'tjes gekocht. Ik ben bang dat de polo's in de machine kleur afgeven aan andere kledingstukken. Hoe doen jullie dat?

Het ligt eraan welke kleur ze hebben... Voor rood heb ik sowieso altijd een aparte was, met alleen maar rode/donkerroze kledingstukken, dus ongeacht of ze al eerder gewassen zijn of niet.
Bij andere kleuren heb ik eigenlijk nog nooit ervaren dat ze afgaven aan andere kledingstukken.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 dec 2010 20:06

Ik heb nog een avond en een ochtend om een prachtige kerst-outfit in mijn kledingkast bij elkaar te shoppen. Spannend.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 dec 2010 21:11

Nieuwe kledingstukken waarvan ik bang ben dat ze afgeven zet ik altijd een nachtje in water met een beetje azijn. Als ik iets in de was heb waarvan ik niet zeker weet of het af gaat geven doe ik er zo'n colour-catcherdoekje bij, werkt heel goed.

Ik heb afgelopen week een nieuwe jas en een nieuwe tas gekocht: samen E30,- en helemaal naar m'n zin \:D/ Altijd leuk, die uitverkoop :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2010 22:26

Ik heb helemaal geen zin om de kou in te gaan om te gaan (uitverkoop)shoppen... Herkenbaar?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 dec 2010 22:33

Kate Spade schreef:Handwas doe ik alleen als ik nieuwe kleren heb. Nu bijvoorbeeld ook, ik heb 2 polo'tjes gekocht. Ik ben bang dat de polo's in de machine kleur afgeven aan andere kledingstukken. Hoe doen jullie dat?Volgende week ga ik met mijn beste vriendin shoppen in Den-Bosch! Ik hoop dat ze daar een Sissy Boy hebben, want daar heb ik leuke rokken gezien! En met mijn vriendin is het supergezellig shoppen \:D/ !

Gewoon apart wassen. Zeker als het kleurrijk is. In de zomer was ik alle kleuren eens per wk. Dus ook een rode, gele, of groene was. Verder heb ik dan de blauwe en de witte. Groen kan bij blauw, maar als mijn lichtgroene broek erbij zit was ik het niet bij de blauwe.
Net als een trui, donkerblauw met witte mouwen. Die zet ik op koud. Ooit een keer wel apart gedaan, maar op 40 gr of zo. Nou, het shirt was rood, en had na de wasbeurt rose mouwen ipv witte :lol:
Dan maar een aparte was, blijft het iig mooi.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 dec 2010 09:35

LeChat schreef:Ik heb helemaal geen zin om de kou in te gaan om te gaan (uitverkoop)shoppen... Herkenbaar?

Heel herkenbaar. Heb alleen vorige week al uitverkoop geshopt. Nu ook gelijk een mooi rokje voor de kerst gekocht.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 dec 2010 10:47

Evelien schreef::shock: :shock: ik wordt al gek als ik er aan denk dat ik iets met de hand zou moeten wassen. pppfff respect.
ik heb best wel mooie setjes. Ik heb één zwarte rok met een bloemprint handgemaakt. Die wil ik dus niet verpesten in de machine! En ik weet dat er ook fijnere programma's zijn maar tot nu toe durf ik het nog steeds niet. Misschien ooit nog ns als ik kinderen heb en het dus daarmee drukker krijg :P

@Jans1: als ik snel iets nodig heb dan doe ik het juist niet op de handwas, dan is het toch nog lang niet droog voordat je het aanwil ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 dec 2010 15:37

soms kan je idd beter met de machine het handwas programma gebruiken dan het echt met de hand te gaan doen! dit ivm met het te lang in het water/sop te laten en voor het uitspoelen wat met de machine dus beter gebeurd. ik werk in een kledingzaak, en de meeste klachten die terug komen, zijn dingen die mensen met de hand gewassen hebben!
Afbeelding

Terug naar “Archief”