Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 13:04

Lang leve de 1 persoonsdekbedden :mrgreen: Ik draai wel zelf het matras om, dat ding is loeizwaar, maar ik vertik het dus om daar hulp bij te vragen, dat is me mijn eer te na :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2009 13:10

1persoons doe ik ook alleen. Matrassen omdraaien doe ik ook niet alleen die zijn echt mega zwaar en ik wil graag mijn polsen heel houden en mijn werk blijven doen :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mei 2009 13:11

Bed opmaken doe ik ook altijd lekker in mijn uppie, als ik manlief laat helpen zitten de kussenslopen binnenstebuiten, of ligt de molton bovenop ofzo. Ik pak ook gewoon de punten van het dekbed en stop die in de punten van de hoes, dan een beetje schudden en plukken en alles zit op z'n plek.
Als je wat kleiner bent kan het trouwens ook wel makkelijk zijn om even op een stoel ofzo te gaan staan.

Net trouwens de bovenverdieping gedaan en de bedden verschoond, dus wij slapen vanavond heerlijk in een schoon bedje :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 13:29

Haai schreef:Bed opmaken doe ik ook altijd lekker in mijn uppie, als ik manlief laat helpen zitten de kussenslopen binnenstebuiten, of ligt de molton bovenop ofzo.
:lol: 8) :mrgreen: volgens mij moeten we ze maar heropvoeden ofzo :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 mei 2009 13:54

Heb ik even mazzel dat mijn a.s. man van thuis uit al gewend is zijn eigen bed op te maken, hoef ik 'm dat iig niet te leren :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 mei 2009 13:58

Wij doen het altijd samen eigenlijk, het is zo gedaan. Het bed afhalen doe ik wel alleen en dan de hoeslakens erom heen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2009 14:02

Zijn er dan nog mannen die van huis uit dat soort dingen niet leren? Ik dacht dat tegenwoordig de mannen ook alle huishoudelijke taken konden uitvoeren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 14:13

Haha, dat zegt mijn schoonmoeder ook: ik heb ze echt wel huishoudelijke taken geleerd hoor!

Ja, de vaatwasser inruimen ja, maar verder dus echt absoluut niets. Toen ik net bevallen was moest hij soms wel, en ik vertelde vanuit mijn bed hoe de wasmachine werkte, dat ging best. Strijken kan hij niet (alstie zou willen best wel, maar dat willen is denk ik het probleem ;) ). Opruimen is hij weer een kei in, ik niet zo. Maar verder heeft hij thuis echt niets geleerd. Mijn broertje kan ook niks, mijn zusje ook niet. Ik kon het ook niet toen ik trouwde, maar dan moet je en dan leer je het zo hoor. Ik vind het een beetje uit de tijd, dat meiden vooral alles moeten leren thuis. Zoiets doe je gewoon als je trouwt, en dan lukt het toch best? :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mei 2009 14:14

Natuurlijk 'kan' mijn man wel zelf zijn bed opmaken, maar het boeit hem echt niet of de boel binnenstebuiten ondersteboven opz'nkop zit. Je slaapt toch 's nachts, wat maakt dat dan uit??

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 mei 2009 14:33

ajl schreef:Zijn er dan nog mannen die van huis uit dat soort dingen niet leren? Ik dacht dat tegenwoordig de mannen ook alle huishoudelijke taken konden uitvoeren.

Er zijn nog altijd moeders die hun kinderen (niet alleen de jongens soms...) het huishoudelijk werk helemaal uit handen nemen. Daardoor zijn er echt wel volwassenen die met de handen in het haar zitten als ze voor het eerst hun eigen huishouden moeten runnen. En dan vinden de mannen het soms ook wel lekker makkelijk als hun vrouw de taken van hun moeder overneemt. Dan is 'willen' m.i. meer een probleem dan 'kunnen'. Want waarom zou een man die dingen niet kunnen inderdaad? Volgens mij moet je als vrouw in zo'n situatie vanaf het begin duidelijk maken dat jíj dus écht niet alles gaat doen, want als zo'n rollenpatroon er eenmaal ingesleten is...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 mei 2009 14:34

Haai schreef:Natuurlijk 'kan' mijn man wel zelf zijn bed opmaken, maar het boeit hem echt niet of de boel binnenstebuiten ondersteboven opz'nkop zit. Je slaapt toch 's nachts, wat maakt dat dan uit??

Mannen :lol:
pobody's nerfect

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 mei 2009 14:45

Wij maken altijd samen het bed op. Verder doet mijn man ook bijna alles in het huishouden en ik hoef er (bijna) nooit om te vragen. Vaak pakt hij uit zichzelf een doekje om het aanrecht schoon te maken, stofzuigt elke week en geeft mijn bloemenpotten water als hij toch de tuin gaat sproeien. Jaja, kanjer!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 14:47

Hoort planten water geven ook bij het huishouden en een doekje over het aanrecht halen? Dan doet mijn man dat ook :D Hij ruimt vaak de bende die ik heb gemaakt met koken op. In het weekend kookt hij. Hij geeft elke dag alle buitenplanten water als het droog is. En hij gooit netjes zijn kleding in de wasmand als ik dat vraag :D
Nee, wij hebben er voor gekozen dat ik het huishouden doe omdat ik minder werk. Als ik volgende week weer werk en hij een dag thuis is gaat hij op die dag ook wel wat meer in het huishouden doen dan nu.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 mei 2009 14:57

hahaha, daarom zeg ik: EERST allebei op jezelf gaan wonen, dan pas trouwen en samenwonen! Dat scheelt zoveel! Mijn man en ik delen bijna alles in het huishouden. De verdeling ziet er nu zo uit:
ik:
keuken
dweilen
dingen na het eten opruimen
was drogen en opvouwen

hij:
badkamer/wc
stofzuigen
opruimen (algemeen)
was

Die dekbedden doe ik meestal... kan ook heel gemakkelijk: we hebben allebei een dekbed van 1,20 m breed.... heel praktisch: je hebt allebei je eigen dekbed (werkt goed tegen draaiende partners), en als je een keer gezellig wilt knuffelen, krijg je het ook niet koud! :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 15:01

Ja, maar jullie werken volgens mij allebei evenveel toch Elvira?
Ik werkte 28 uur en mijn man 50 ofzo, nu ga ik er 24 werken en hij 36, dan vind ik dat mijn taak het huishouden is, want dan staan we echt wel quitte ongeveer.

Terug naar “Archief”