Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 dec 2008 13:29

Leuke kamer Lammetje. Vinden die meiden zeker wel lekker zo, met z'n tweetjes ;)
Op het internet lees je ook heel veel tegenstrijdigheden. De een zegt pas na de eerste verjaardag afleren want dat vermindert dan weer de kans op wiegendood (als je eenmaal een speen geeft moet je hem altijd en tot de eerste verjaardag geven blijkbaar :? ). Terwijl de ander weer zegt dat je het voor de eerste verjaardag af moet leren omdat anders de tandjes gek komen te staan en er een spraakachterstand op kan treden. Wat is wijsheid???
Om heel eerlijk te zijn, wij hebben er uiteindelijk voor gekozen omdat we geen zin meer hadden om iedere nacht 5-8 keer uit ons mandje te moeten omdat meneer zijn speen kwijt was. En het maakte ook niet uit hoeveel spenen je in zijn bed legde :lol: . Kijk, voor een pasgeborene kom ik graag mijn bed uit, maar bij 10 maanden heb je zoiets van: echt waar joh! Dus eigenlijk heel egoistisch van ons :roll:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 03 dec 2008 13:33

Leuk hoor Lammetje!

Margot had haar speen tot ze 3 jaar was :oops:
Maar wel heel flink: ze heeft hem op een ochtend in de prullenbak gegooid en het er nooit meer over gehad!

Juliëtte heeft haar speen alleen met inslapen idd. En soms doen we hem snachts nog een keer in als ze wakker wordt.

Ik ga dat nu nog niet afbouwen, ik zie het vanzelf wel hoe het loopt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2008 13:43

hier wordt aangeraden om vanaf 6 maanden af te leren :lol: dus ze kletsen overal wat anders volgens mij. Ik weet ook zeker dat het wel zin heeft, Sarah was hem met 6 maanden van de een op andere dag 'kwijt' gewoon verstopt. Ze huilde toch wel om in slaap te komen, met of zonder speen. Laten huilen, na een paar avonden was het over. Ze is nog steeds een slechte slaper maar dat heeft niks met die speen te maken hoor.
hier zei de verpleegkundige dat kinderen vanaf 6 maanden gewoon geen speen meer nodig hebben en vanaf 1 jaar geen fles of tuitbeker. Leer ze maar knoeien dan leren ze het et snelste. Maar dat laatste vond ik teveel troep geven hoor :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2008 13:51

LauraC schreef:Leuke kamer Lammetje. Vinden die meiden zeker wel lekker zo, met z'n tweetjes ;)
Op het internet lees je ook heel veel tegenstrijdigheden. De een zegt pas na de eerste verjaardag afleren want dat vermindert dan weer de kans op wiegendood (als je eenmaal een speen geeft moet je hem altijd en tot de eerste verjaardag geven blijkbaar :? ). Terwijl de ander weer zegt dat je het voor de eerste verjaardag af moet leren omdat anders de tandjes gek komen te staan en er een spraakachterstand op kan treden. Wat is wijsheid???
Om heel eerlijk te zijn, wij hebben er uiteindelijk voor gekozen omdat we geen zin meer hadden om iedere nacht 5-8 keer uit ons mandje te moeten omdat meneer zijn speen kwijt was. En het maakte ook niet uit hoeveel spenen je in zijn bed legde :lol: . Kijk, voor een pasgeborene kom ik graag mijn bed uit, maar bij 10 maanden heb je zoiets van: echt waar joh! Dus eigenlijk heel egoistisch van ons :roll:

haha wij hebben een 22 maanden oude dochter en als het een beetje tegen zit moeten we daar ook nog gemiddeld 1 tot 2 keer per nacht ons bed voor uit :lol: Niet om de speen te geven maar omdat ze ontroostbaar ligt te huilen :roll: Maar gelukkig is dr zusje heel wat rustiger en slaapt die dus gewoon door tot ruim in de ochtend!

Enne Sarah vond het geen goed idee om Eva Lynn op de oude kamer te laten, ze moest ook maar mee 'verhuizen' :lol: En eerlijk gezegd vind ik het wel lekker om een kamertje vrij te hebben :oops:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 dec 2008 13:54

@Lammetje (e.a.) Op de onderste foto is ze 3 dagen oud, die twee er boven van deze week. Ze keek vanaf het begin al direct heel erg ‘open’. Enne, erg leuke meidenkamer! (Ben zelf meer van de pasteltinten maar het ziet er leuk en echt meisjesachtig uit!!) Gaat het goed om ze samen op een kamer te laten slapen?

@Juultje 77: Jah, ze is echt lief. We zijn erg verwend met haar. Ze huilt een keer als ze voeding wil hebben. Verder na de avondvoeding even een huilkwartiertje (was de eerste week een uurtje;-)) En ze slaapt overal doorheen. (Vanmorgen op verjaardag, ligt ze lekker tegen me aan en slaapt, maakt niet uit wat er gebeurd of als iemand anders haar even pakt.)

@Rosekapje: Dit is een haarbandje, maar op de site http://www.sesa-design.nl staan allerlei dingen. Echt heel leuk. (ik heb toen bij het haarbandje wel aangegeven dat ik de letters groot wilde. Anders krijg je van die miniletters. Vond ik jammer!

@LauraC: Ik hoor wel eens van mensen die hun kind van de speen ‘afwillen’ dat ze er een gaatje in knippen. Het blijkt dat een kind het dan heel snel afleert omdat ze niet lekker meer kunnen zuigen. Ik snap de reden waarom je het hem wil afleren wel. Dat merkte ik tijdens Anna Sofie haar huiluurtje de eerste 2 weken ook. Met speen stil, maar viel er steeds uit, en na 3 keer had ik ook zoiets van.. Madam, je huilt maar. (Wetend dat het hooguit half uur was.. nu hooguit kwartier)

Anna Sofie sabbelt ook heel veel op haar knuistje. Van mij mag ze duimen, maar die vouwt ze steeds naar binnen. Want als ik eerlijk ben vind ik duimen totaal niet erg. Beter dan een speen of weet ik wat.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2008 14:32

Wauw, wat een fantastische kamer Lammetje!
Ik was 19 toen we verhuisden, en ik had in eerste instantie behang uitgekozen met rode, roze en oranje bloemen. Supergaaf! Maar uiteindelijk toch drie muren rood, 1 muur met strepen roze, oranje en rood. Ik ben er weg van! Voor kleine meiden, maar ook nog voor mezelf. Zo zou ik volgens mij ook een meidenkamer doen :D

En over die speen, wat maakt het nou uit als het een gewoonte zou zijn?
Dat is dan toch niet erg? Zo'n ramp zal het niet zijn hoor. Mijn zus, broertje en ik hebben nooit een speen gehad, allemaal jarenlang beugels. Mijn zusje had op haar 5e nog 's nachts een speen, en hoeft geen beugel. 's Nachts zag niemand die speen, dus niemand boeide het iets. En zij was gelukkig.
Ik sliep op mijn tiende ook nog met een 'doek' (waren meestal gastendoekjes). Niet omdat dat moest, omdat ik dat lekker vond :) Dus lekker laten spenen, vind ik ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2008 14:37

LauraC schreef:Om heel eerlijk te zijn, wij hebben er uiteindelijk voor gekozen omdat we geen zin meer hadden om iedere nacht 5-8 keer uit ons mandje te moeten omdat meneer zijn speen kwijt was.

Ja, dat was hier ook een van de redenen.
Nu zonder speen slaapt ze heerlijk! Hoor haar meestal niet eens meer,
en als ze wakker wordt, valt ze zelf weer in slaap.

Dus MissF, voor (oa) onze nachtrust is het heerlijk dat ze geen speen meer heeft. ;)

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 03 dec 2008 15:13

@ lammetje: wat een super gave kamer! echt een meisjes kamer! geweldig die kleurtjes. Heb je die bloem er zelf op gemaakt?

Hier was mn ma altijd tegen spenen. Ik vond het altijd zo lief staan bij baby's. maar mn ma heeft vanaf begin volgehouden en mn jongste broertje en zusje hebben dus beide geen speen en geen duim gehad. en dan duurt het maar even of ze willen hem al geeneens meer.

Ik denk dat je er zelf voor moet kiezen. Of in het begin even volhouden of later moeite doen om het ze af te leren.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2008 15:18

het gaat mij ook niet om de beugel want duimen is misschien nog wel 'verwoestender' dan de speen. Maarik vind een kind van ouder dan 2 jaar, eigenlijk al zolang ze kunnen lopen, op straat mét speen echt geen gezicht. Sorry :wink:
en ik vond het ook niet echt nodig om de speen af te leren bij Sarah toen maar het cb had toen wel gelijk, ze moet toch al huilen dus die minuut voor de speen maakt dan ook niet meer uit en uit woede had ze hem vaak al op de grond liggen.

De bloemen en zon heb ik zelf op de muur gemaakt, daarom zie je dus ook dat et niet helemaal binnen de lijntjes is geweest, de zon is bv niet helemaal rond en et onderste blad van de grote bloem is een beetje groot uitgevallen, maar dat maakt het weer speels :P

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 03 dec 2008 15:43

Lammetje, is wel ff omschakeling weer werken lijkt me ja.
Wat een ontzettend leuke kamer zeg hebben die meiden! Gaaf!!

Ook al heb ik geen kinderen geniet toch elke keer weer van dit topic :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 dec 2008 15:51

... same here!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2008 17:53

wow.. lammetje.. gaaaaf dat kamertje!als we oooit eens tijd ehbben komen we em in real life bewonderen... he.. wel lastig dat je zooo ver weg woont :oops:

hier geen speen of duim. Ze sabbelt op een puntje van de spuugdoek. De speen hangt wel aan de spuugdoek, maar die gebruikt ze als bijtring op dit moment.. daarom heb ik er ook weer eentje in dr bedje gelegd.

Ikhopo hier niet dat julia gaat duimen.. al zal het wel niet, wel tukt ze af en toe op dr tong...

sterretje.. wat een goeie tip om het spenen af te leren! :lol: hier nooit laten hiulen.. dan mocht ze gewoon altijd bij mama.. k kon er niet zo goed tegen.. maar achteraf blij dat ik haar niet altijd heb laten liggen! Ze is nu zooo heerlijk grietje!

lammetje.. moet je nog steeds zo vaak naar sarah? is dat van dromen dat ze zo huilt? of weet je et niet?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 dec 2008 18:28

Over die speen nog even...wij hebben natuurlijk nooit die keuze gehad wel of geen speen toen hij geboren werd. Hij kwam met speen zeg maar :) Als het aan ons lag, zouden wij, net als de moeder van Mirjan, even hebben doorgebeten en nooit aan een speen zijn begonnen. Maar ja, het is nu eenmaal zo. Dus wij bijten nu even door en over een paar weken is het weer helemaal goed :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 dec 2008 18:36

LauraC schreef:Leuke kamer Lammetje. Vinden die meiden zeker wel lekker zo, met z'n tweetjes ;)

alleen de oudste had een speen dat hebben we met 2 jaar afgeleerd en dan samen bewust, met stickervel enzo, en als die snacht kwijtraakt, maak er een hydrofiel luier aan vast dan kunnen ze hem beter zelft terug vinden, en dan meerdere spenen, als je de speen alleen in bed aan biedt kan het geen kwaad voor zn spraak en tanden is 99% aanleg.
ik vind eigenlijk een beetje gemeen om zn troostmiddel af te pakken, zonder dat hij er wat van begrijpt :oops:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 03 dec 2008 18:55

Funlover schreef:
Ook al heb ik geen kinderen geniet toch elke keer weer van dit topic :D

me too :wink:

@ lammetje: Vind het inderdaad juist leuk dat het niet allemaal zo even rond en gelijk is. Men mag nog wel zien dat het zelf is gemaakt. En dat het juist niet allemaal gelijk is maakt het mooier en "kunstiger".

@ Laura: ik zou inderdaad ook gewoon even doorbijten. het zal waarschijnlijk helemaal niet zo lang duren en het is voor hemzelf dan ook alleen maar fijner, want zo kan hij ook lekker doorslapen.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Terug naar “Archief”