Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2009 07:55

Sterretje schreef:
kwebbel schreef:wij krijgen zorgtoeslag 1x per maand en gaat naar de spaarrekening. Het komt op het zelfde neer dat als je iets leuks wilt dat je (wij dan tenminste) er toch wel voor moet sparen.

Krijgen jullie zorgtoeslag terwijl je allebei werkt?
vanaf inkomen bruto meer dan 48000 per jaar krijg je toch niets?

(dat heb je man alleen werkt soms al, laat staan samen)

klopt.

Allen werk ik niet en mijn man wel. En krijg ook geen zorgtoeslag meer sinds ik getrouwd ben.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 mar 2009 19:32

Sterretje schreef:
kwebbel schreef:wij krijgen zorgtoeslag 1x per maand en gaat naar de spaarrekening. Het komt op het zelfde neer dat als je iets leuks wilt dat je (wij dan tenminste) er toch wel voor moet sparen.

Krijgen jullie zorgtoeslag terwijl je allebei werkt?
vanaf inkomen bruto meer dan 48000 per jaar krijg je toch niets?

(dat heb je man alleen werkt soms al, laat staan samen)
Ja, want wij werken allebei maar hebben er toch recht op. Wij verdienen namelijk geen 48.000 per jaar of meer samen.

happy mom schreef:lees dat sommige zeggen; met al die kosten voor de bruiloft enzo...
begrijp het niet zo goed, wij hadden er samen flink voor gespaard net als voor ons huisje en zodoende hadden wij daar geen problemen mee, en hielden nog een leuk bedragje over...
hebben sommige van jullie daar dan een lening voor afgesloten ofzo?

gr happy mom
wij hebben geen leningen afgesloten, niet voor auto's, inrichting, of andere zaken. Wij lenen momenteel alleen voor het huis.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mar 2009 06:58

Wij hadden wel onze roodstand verhoogd rond onze bruiloft. Wij wilden nl zo snel mogelijk trouwen na onze studie en hadden geen geld. Nu zijn wij op "oudere' leeftijd gaan studeren ( 23 en 29). Tijdens onze studie leerden wij elkaar kennen en hadden geen zin om na de studie (27 en 33) nog eerst jaren te moeten sparen om een bruiloft en inrichting van het huis te bekostigen. Nu zitten we een paar jaar krap, maar dat wisten we van te voren. Wij hebben beiden een baan en lopen langzaam in.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 mar 2009 08:36

Rood staan kunnen wij niet! En dat vind ik eigenlijk een heel veilig idee, maar ja, wij zitten ook krap hoor. Hadden eigenlijk ook niet genoeg geld om te trouwen, te verbouwen enz. Maar ja, deze kans kregen we en we hebben hem aangepakt! We kunnen gelukkig alles prima betalen met z'n 2tjes, alleen wil ik toch wel wat minder geld uit gaan geven aan boodschappen e.d. (voor 1 week ben ik meer dan 100 euro kwijt) Dat slaat natuurlijk gewoon nergens op! :(
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 mar 2009 09:03

das inderdaad wel veel.. wij zijn met zn 4en 80 euro kwijt!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 mar 2009 09:26

Mijn man was mee.... :wink: (die kijkt echt alleen naar de aanbiedingen en wil dan gelijk bergen inslaan...) Maak de volgende keer wel een boodschappenlijstje... :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 mar 2009 09:55

Bergen inslaan van een aanbieding is niet nodig heb ik inmiddels geleerd. Deze week is gehakt bij c1000 in de aanbieding, volgende week bij albert hein en vorige week wel bij een andere supermarkt. Ik heb het voordeel en gelijkertijd nadeel dat ik toch moet autorijden voor mijn grote boodschappen dus ik kijk bij welke super de meeste aanbiedingen zijn waar ik wat aan heb.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 30 mar 2009 10:25

Haha, ik zit nu met z'n tweeen meestal rond de 40 euro per week. Ben er stiekem ook wel trots op, want we eten wel gewoon lekker, gevarieerd enzo. Houd altijd m'n bonnetjes bij in exel, daardoor zie je snel wat je uitgeeft. Scheelt vast wel.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 30 mar 2009 10:57

Pfff, ik zou het echt niet weten wat wij per week of maand uitgeven aan eten en drinken. Is ook heel wisselend. De 'grote' boodschappen die ik elke vrijdag doe zitten tussen de € 15 en € 25 gemiddeld. Doordat mijn man heel onregelmatig werkt kijken we per dag wie er thuis eet en wat we eten. Dus per dag halen we ook nog eten. Soms eten we 4 dagen samen en soms maar 1 dag. Heel erg wisselend dus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2009 11:17

In het begin deden wij het met 35 euro per week. Nu al lang niet meer. Ik pin tegenwoordig wel vaak 100 euro voor een week. Maar als ik dan twee stelletjes voor Jurian koop, dan red ik het al niet meer. Of een cadeau voor ouders enzo. Maar dat pinnen helpt wel. Dan doe ik vaak zuiniger aan. Ik koop sowieso vaak wel de goedkoopste merken, maar ik bespaar verder niet heel erg op eten. Dat is niet nodig hier, dus hoeft het voor mij ook niet. Als we zicht hebben op een ander huis, wat misschien wel veel duurder is als deze, dan ga ik meer opletten. Ik weet ook wel dat ik het kan (want dat ging in het begin van ons trouwen ook prima), maar het hoeft niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 30 mar 2009 11:46

Ik probeer echt wel te letten op het geld m.b.t. de boodschappen,
De weekboodschappen doen wij bij de aldi en zijn we tussen de 40 en de 50 euro kwijt,
daar komt dan nog wel groente en vlees bij op voor ma tot do, dat haal ik per dag,
en kijk dan wat in de aanbieding is bij ah, superdeboer.
Groente per pond boven de 1.50 koop ik niet, voor vlees geef ik wel meer uit.
Vaak is het kipfilet (in zak van de aldi, echt heerlijk!)
of tartaargehakt, i.v.m mijn afvallen, zijn cholesterol.
Ander vlees vind ik niet zo lekker, oh jah wat ik wel lekker vind is qorn (of hoe je dat ook schrijft)
dat is wel best prijzig.

gr happy mom

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 mar 2009 12:20

Phoe...nou schaam ik me helemaal diep.... :oops:
Ok, er zat bij ons wel een kilo vlees bij dat genoeg is voor 3 zondagen, verder voor elke dag groenten, heel veel zakken chips, vlees voor elke dag, een paar verse salades voor bij de borrel...ach ja, we moeten nog even wennen dat we maar met zn 2tjes zijn. Want het komt lang niet allemaal op! :(

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 mar 2009 12:25

Nou, alries, troost je, wij hebben ook voor min. 75 euro per week boodschappen, hoor... :wink:
En dan doen we nog wel aan Sonja Bakker, iets extra's neem ik niet in huis. Kan je nagaan!
Afbeelding

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 30 mar 2009 12:32

Pff, dat klinkt in mijn ogen echt veel! 75 euro!

Alries, dat herken ik ook wel hoor, in het begin sloegen wij ook echt te veel in. Maar dat went vanzelf wel :wink: . Wij eten door de weeks bijvoorbeeld nooit koek omdat wij vaak rond een uur of acht eten. Dus haal ik alleen iets voor zondag en dan ook iets waar er niet te veel inzitten of wat ik kan meenemen naar me werk. Chips en nootjes gaan bij ons ook niet heel hard. Ik heb simpelweg geen trek meer in lekkere dingen als we laat gegeten hebben. Wel als ik thuis kom, maar dan probeer ik meestal een appel, plak ontbijtkoek oid te eten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 mar 2009 12:58

Daphne schreef:Nou, alries, troost je, wij hebben ook voor min. 75 euro per week boodschappen, hoor... :wink:
En dan doen we nog wel aan Sonja Bakker, iets extra's neem ik niet in huis. Kan je nagaan!

juist daarom is het duur :wink:

Terug naar “Archief”