Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 12 mar 2008 16:27

jamillah schreef:
paprikameisje2 schreef:waardeloos die vreetpartijen ind e winkel.. vooral als ze et krijgen van de kassalui...

k wee tniet hoe et gat.. maar ik wil echt proberen et niet te willen voor julia...

Why not? Je kindje mag toch wel een snoepje? Waarom vreetpartij?? Ze krijgen niet meteen een hele zak hoor!!!!!

Vreselijk die principiele ouders die hun kinderen geen lekkers gunnen!!!! Ik durf op de markt amper meer aan een kindje te vragen of ze een koekje lusten. Dan springt er meteen een überbezorgde moeder bovenop met: nee hoor, ze krijgt zo meteen een boterham, veel gezonder!! Al die zoetigheid, nee hoor, doe maar niet!!!!!!!
En dan zie je die kindjes zó zielig kijken :( dat ik het tegenwoordig maar meteen aan moeder vraag of hun kind misschien een koekje mag.

lol @ uitroeptekens

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 12 mar 2008 17:15

The Menace schreef:
jamillah schreef:
paprikameisje2 schreef:waardeloos die vreetpartijen ind e winkel.. vooral als ze et krijgen van de kassalui...

k wee tniet hoe et gat.. maar ik wil echt proberen et niet te willen voor julia...

Why not? Je kindje mag toch wel een snoepje? Waarom vreetpartij?? Ze krijgen niet meteen een hele zak hoor!!!!!

Vreselijk die principiele ouders die hun kinderen geen lekkers gunnen!!!! Ik durf op de markt amper meer aan een kindje te vragen of ze een koekje lusten. Dan springt er meteen een überbezorgde moeder bovenop met: nee hoor, ze krijgt zo meteen een boterham, veel gezonder!! Al die zoetigheid, nee hoor, doe maar niet!!!!!!!
En dan zie je die kindjes zó zielig kijken :( dat ik het tegenwoordig maar meteen aan moeder vraag of hun kind misschien een koekje mag.

lol @ uitroeptekens

Mijn neefje(1.5) kent ook nog geen snoepjes. Mijn tante wil het zo lang mogelijk uitstellen. Op verjaardagen heeft ze liever niet dat hij snoepje ofzo krijgt.
Maar als een kind snoepje of iets anders bij een winkel krijgt zoveel is ja niet op tegen? Bij groenteboer een mandarijntje, gezond toch. En zoiets kun je toch ook laten bewaren voor als ze thuis zijn. Ik denk dat kinderen meer snoep krijgen bij hun oma dan dat ze zo bij een winkel krijgen, waar ook gezonde dingen tussenzitten.
Leef je droom.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2008 18:52

Bij de kaasboer op de markt mogen volwassenen lekker ook proeven :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 mar 2008 18:52

The Menace schreef:
jamillah schreef:

lol @ uitroeptekens

Ja, ik kon het éven niet laten... 8)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 mar 2008 21:45

Om weer bij het onderwerp terug te komen, ik heb op het kinderfeestje van de oudste laatst voor 10 kinderen poffertjes gebakken. Kost bijna niets en ze vonden het heerlijk.

Ik doe ook meestal boodschappen met de kinderen erbij, ze weten dat ze niets extra krijgen dus ook geen gezeur. Wel mogen ze 1 kinderwinkelwagentje pakken en dan zelf beslissen wat ze van de boodschappen erin willen hebben.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 mar 2008 23:12

Memmem schreef:Om weer bij het onderwerp terug te komen, ik heb op het kinderfeestje van de oudste laatst voor 10 kinderen poffertjes gebakken. Kost bijna niets en ze vonden het heerlijk.

Ik doe ook meestal boodschappen met de kinderen erbij, ze weten dat ze niets extra krijgen dus ook geen gezeur. Wel mogen ze 1 kinderwinkelwagentje pakken en dan zelf beslissen wat ze van de boodschappen erin willen hebben.

Wat voor poffertjespan heb jij? Ben nog steeds op zoek..

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 mar 2008 10:57

jamillah schreef:
lammetje schreef:ligt er natuurlijk wel aan hoeveel boodschappen je doet. Je gaat echt niet op 1 dag (ik tenminste niet) binnen 2 uur naar de bakker, slager, super, visboer, kaasboer ed.

Je haalt de woorden uit mn mond. Als ik trouwens aan het werk ben en ik zie een kind met een banaan zitten ga ik niet vragen of ze een koekje willen. De oudere kinderen zorgen wel dat de banaan uit het zicht is voor ze bij de bakker zijn 8)

Maar gelukkig ppm, dat je niet helemaal krampachtig snoep probeert te weren, ze zijn zo blij met een tumtummetje, helemaal leuk om te zien. :wink:

Christiaan, in december twee geworden, weet nu al wat er waar te halen valt. Als we naar de markt gaan, krijgt hij bij de kaasboer een plakje kaas. Lopen we door naar de slagerij op het dorp, verdwijnt het plakje kaas, want hij weet daar krijg ik een stukje worst en dat vind ik veel lekkerder. Bij de supermarkt krijgt hij nooit wat eigenlijk. Alleen bij de etos 1! tumtummetje. Bij alle dingen kom ik niet eens wekelijks. Dus dit is echt geen drama hoor. Vanochtend heeft hij hier al een banaan op, 4!! tumtummetjes en een koekje, boeien. Durf te wedden dat hij straks nog anderhalve boterham opeet ook. Over het algemeen heeft hij energie voor 3 dus hij loopt en rent en fietst het er wel weer af, want het is absoluut niet aan hem te zien.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 11:12

wij hebben een gietijzeren! Werkt prima, moet alleen nog steeds zo'n doseerspuit kopen want dat gehannes met lepels.... :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 mar 2008 11:16

lammetje schreef:wij hebben een gietijzeren! Werkt prima, moet alleen nog steeds zo'n doseerspuit kopen want dat gehannes met lepels.... :mrgreen:

Dat doseerding kreeg ik bij mijn pan, maar moet eerlijk bekennen dat ik beide nog niet gebruikt heb.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 mar 2008 13:31

Ik heb een gietijzeren, ooit eens bij de trekpleister in de aanbieding. Een heel fijne pan. Ook heb ik er 1 bij de kringloop gevonden van koopman? ws bij poffertjes verkregen daar zat een doseerfles bij. Maar de laatste is geen fijne pan.
Misschien is het een idee om het beslag in een leeg melkpak te gieten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2008 16:13

Goed plan voor mijn verjaardag, een poffertjespan. Ik vind het heerlijk, maar heb ze nog nooit gemaakt, omdat ik geen pan ervoor heb.

Ik weet al wel waar ik teveel geld aan uit geef per maand: aan cadeautjes. Maar dat is gewoon zo leuk. Hmm...toch maar iets mindervaak een bosje bloemen voor mn moeder en schoonmoeder, en iets minder dure cadeautjes voor verjaardagen denk ik, en niet steeds een cadeautje meenemen als we naar mn zus gaan ofzo
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 mar 2008 16:32

Ik geef ook veel geld uit aan cadautjes, maar ja die zijn ook zo leuk om te geven (en te krijgen :mrgreen: ).
Vind het gewoon leuk om mensen blij te maken met iets.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 mar 2008 16:39

Cadeautjes zijn altijd leuk!!! Als je toch graag regelmatig iets meeneemt, dan moet je gewoon even handig worden in het bedenken van leuke en goedkope dingen.

Als je bijvoorbeeld bloemen voor je moeder mee wilt nemen, dan is een bosje tulpen of narcissen vaak al heel erg leuk. Goedkoper dan een hele bos bloemen!

En zo kun je nog veel meer dingen bedenken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 mar 2008 17:15

Idd, ik vind het altijd een sport om leuke en goedkope cadeautjes te bedenken. Heb ook het eea in de kast staan, wat ik dan eens tegengekomen ben en zo heb ik altijd voordelige dingetjes in huis. Voor een kinderverjaardag heb ik een heleboel dingetjes bij de Zeeman enzo vandaan, daar heb je voor een paar euro best leuke cadeautjes!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2008 17:15

precies...

of je koopt kadootjes in het voren (ik heb een mand vol kleine/grote kadootjes) in de uitverkoop of iets dergelijks!

Terug naar “Archief”