Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 nov 2007 17:01

Ha, ik kreeg toen ik net thuis was ook de uitnodiging van Etos binnen.
Binnenkort maar eens ophalen dan.

Kwebbel, 'k ben nu 29 weken.

Haai, het schiet nu lekker op voor jou zeg! Spannend hoor.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2007 17:43

haai: gaat lekker opschieten! Geniet van je laadste weekjes, al zullen ze voor jou wel erg lang duren en zal het meer 'sterkte met de laatste loodjes' zijn :wink:

Vond de blije doos wel erg handig, vooral in de babydoos zat veel! En die van kruidvat was echt weinig, snap niet dat ze daar geen proefverpakkingen van de kruidvat eigen merk babyzooi in stoppen. Maargoed twas gratis ja.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 nov 2007 18:58

Eerlijk gezegd hoop ik niet dat de baby over twee weken al komt :oops: . We hebben nog zooooooveel te doen, dus het zou best prettig zijn als de baby zich gewoon netjes aan de uitgerekende datum houdt en niet van plan is al eerder te komen :wink: .

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 nov 2007 20:18

Al die laatste dingen komen echt wel af (tenminste als de baby zich niet eerder aankondigt) nesteldrang :mrgreen:
als je daarna nog tijd over hebt, mag je hier ook wel even komen nestelen :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 01 nov 2007 20:34

Hallo allemaal,
Ik zal ook weer eens wat van me laten horen.
Hier gaat het prima, op isias na :wink: :roll:
Ik groei mooi en het komt steeds dichterbij, ben heel nieuwsgierig naar ons krummeltje!
De babykamer is klaar en ben nu druk de laatste spulletjes aan het strijken enzo.
Kheb vanmorgen de gegevens van de kraamverzorgster ontvangen ze komt over een paar weken langs om kennis te maken. Lijkt me heel fijn dat je dan al weet wie er komt tijdens de kraamtijd.

Haai, voor jou is het nog dichterbij! nog een dikke week en je mag thuis bevallen! ik weet niet hoe het jou vergaat maar ik leef dar wel een beetje naar toe. dan weet je dat het eventueel ´mag´ beginnen.
het gaat mij ok wel een beetje zo dat ik hoop dat het kindje gewoon rond de datum komt waarop ik ben uitgerekend. (uit praktisch oogpunt :mrgreen: :oops:) maar aan de andere kant wat eerder mag ook wel hoor ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat. nou ja gelukkig hebben we daar niks over te zeggen!
Succes met de laatste loodjes!
Afbeelding Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 nov 2007 20:40

hier bijna 26 weken!!

k ehb de doos van de etos en van de kruitvat allebei al gehaald.. zat alleen maar zooi in... en een paar pampers!!

mijn creaties duurt even... kheb weer veel uitgehaald en veranderd... t zint me nog steeds niet echt!!

Hier geen nesteldrang maar wel lekker aan de schoonmaak!! vandaag de binnenkant van de rolluiken gedaan.. zodat die straks als ik in et kraambed lig mooi netjes zijn!! volgende week doe ik ze aan de andere kant.. tis nl best veel poetswerk want ze waren erg smerig!!

tja.. verder gaat et zn gangetje!!! eigenlijk geen nieuws dus!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 nov 2007 21:25

Het zijn hier geen vieze rolluiken ofzo, maar kan momenteel nog niet de douche en wasmachine gebruiken omdat we met een verbouwing van de badkamer bezig zijn :roll: . Nou ja, volgende week gaat er als het goed is een heleboel gebeuren dus dan hoop ik wat meer rust te hebben :lol: .

Vervelend Wolkje, die Ischias! Maarre.. bij jou is dus al bekend wie je kraamverzorgster wordt? Voor mij is het afwachten wie er komt. Lijkt me best fijn om al kennisgemaakt te hebben!

Weten jullie trouwens al hoeveel uur kraamzorg je gaat krijgen?

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 02 nov 2007 13:01

Ja het schijnt heel uniek te zijn dat je kennismaakt van tevoren met je kraamverzorgster. maar ben er heel blij mee.
Ik krijg zoals het nu lijkt gewoon 44 uur. en jij?

Dapper van je hoor nu nog verbouwing! ik moet er niet aan denken! :shock:
Mijn buurvrouw krijgt een uitbouw en die is volgens mij op de zelfde datum als jij uitgerekend. echt ik vind het lef hebben! :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 nov 2007 13:18

Pff, dat gereken met die uren kraamzorg, ik vind het allemaal maar gek.
Bij m'n zus weet ik dat de kraamverzorgster gewoon vroeg wat ze handiger vond: 's ochtends wat eerder of 's middags wat langer blijven en evt. alvast koken (want dat hoort er ook niet eens meer bij!).
Dat vrouwtje was gewoon creatief met uren ;)
Uiteindelijk kreeg m'n zus er behoorlijk wat uren bij i.v.m. borstontsteking, maar eigenlijk echt niet genoeg. M'n moeder is uiteindelijk nog een dag of 4 gaan helpen. (En m'n zus is echt geen zeur of kleinzerig type!)
Raar eigenlijk dat het allemaal zo minimaal is. M'n zwager kan best af en toe een dag vrij pakken, maar niet zomaar een heleboel achter elkaar (uitgezonderd vakantie). Daar zullen toch echt wel meer mannen last van hebben ;)
pobody's nerfect

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 nov 2007 13:19

We zijn hier al een heel tijdje bezig, doen alles zelf, en dan zit er weleens wat tegen waardoor je planning in de soep loopt :mrgreen: .

Ik krijg 64 uur kraamzorg, zit bij een organisatie die niet met het indicatieprotocol werkt maar gewoon standaard 64 uur geeft, en de verzekering vergoedt het nog ook, dus dat is wel lekker :D .

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 nov 2007 13:22

Het is idd tegenwoordig heel raar met die kraamzorg, het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk mantelzorg inschakelt, maar die mogelijkheid moet je wel hebben natuurlijk...

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 02 nov 2007 13:27

64 uur! dat is best veel, maar wel fijn!
ik denk dat ze hier sochtends komt en dan moet ik voor smiddag zorgen dat er iemand is. als het een beetje meezit heeft mijn man die week toetsweek op school en kan hij aangeven dat hij smiddag thuis wil zijn.
Mijn man is leraar en kan verder niet vrij nemen naast de schoolvakanties.
ben al heel bij dat hij eind december kerstvakantie heeft kan hij ook mooi genieten van onze krummel. (als tie er dan al is anders in de kersvakantie kan hij lekker thuis blijven.) :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 nov 2007 13:40

Verbouwen tijdens een zwangerschap kan best goed gaan hoor!

Toen ik net zwanger was van onze jongste besloten we een dakkapel op ons huis te (laten) plaatsen en de zolder te betimmeren, kamer bij maken enz.

Tijd zat, dachten we. We hadden een aannemer gevonden en alles was in kannen en kruiken. Maar de gemeente werkte totaal niet mee. Onze plannen werden afgekeurd maar als wij vroegen of ze mee wilden denken wilden ze dat niet. Hadden ze geen tijd en mogelijkheid voor. Er wordt beweerd dat je een dakkapel tegenwoordig zonder vergunning mag plaatsen, nou vergeet dat maar. Het mag alleen als je je aan 85 regels houdt. Zwager is advocaat en komt nogal eens op het gemeentehuis, hij was er op gegeven moment achter gekomen hoe het wel kon en mocht. 6 weken voor de uitgerekende datum begonnen we aan de verbouwing.

Alle troep van zolder was in een slaapkamer gezet, kind wat normaal daar slaap, sliep bij ons op de kamer. De babyspullen stonden vooraan, stel dat er wel een kind zich zou aankondigen waren die voor de grijp. Zou toch nog in het ziekenhuis moeten bevallen dus dan was er vast wel een aardige buurvrouw oid die ze zou willen wassen. 3 weken later was het meeste werk gedaan dus konden we intern weer gaan verkassen. Meeste was gedaan maar er moest nog wel erg veel gebeuren. Daar trok Caroline zich niets van aan en besloot een week eerder te komen. Toch is alles goed gekomen. De stoffeerders begrepen wel dat ze beter een week later konden komen.

Het is belangrijk dat je zelf rustig blijft dan komt alles wel goed.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 02 nov 2007 13:46

O ik geloof ook best dat het best wel kan maar als je dat stelletje hier bij de buren bezig ziet dan zou je accuut in de stress schieten ze komen rond half elf en gaan rond 3 uur maar weer eens op huis aan nadat ze vooral heel veel overlegd hebben en gerookt. 2 maanden geleden zou alles al klaar zijn.

Ik zou het best kunnen handelen ben alleen blij dat het niet hoeft! :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 nov 2007 15:32

ik moest maar uitgaan van 44 uur.. dat was normaal.. maar me vriendin komt bij mij kramen!! dus die kan ook flexibel omgaan met de uren!!bv tussendoro naar huis of gewoon een middag vrij en een andere morgen werken!!!

Terug naar “Archief”