Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 mar 2008 18:37

Ik heb een kaassaus gemaakt. Dit deed ik door boter op te warmen, met tarwebloem te mengen en er vervolgens melk bij te doen (ik weet geen hoeveelheden, ik deed gewoon wat maar het staat wel ergens op internet). Vervolgens heb ik er kaas doorheen gegooid en peper, zout en peterselie.

De zuurkool heb ik in een ovenschaal gedaan, daar bovenop stukjes ananas en rozijnen. Ik heb spekjes gebakken en die er bij gegooid, aardappelpuree erover en daar de kaassaus bovenop.

Een half uur ofzo in de oven (totdat de bovenkant een beetje bruin begint te worden) en dan is 't klaar.

Door de kaassaus, ananas en rozijnen proef je niet meer zo dat de zuurkool zuur is :)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 12 mar 2008 22:44

Vorige week met een zelfbedacht gerecht geëxperimenteerd:
Ovenschaal insmeren met boter, laagje gekookte aardappelen, blik witte bonen in tomatensaus, evt. nog wat tomatenpuree, stukjes gekookte zalm, gebakken spruiten (gebakken/gewokt in wat vet zijn spruiten veel en veel lekkerder dan gekookt), plakken kaas. Her en der knoflook en zwarte peper en notmuskaat toevoegen.

Ik had zelf nog nooit van de combinatie van deze ingrediënten gehoord, maar na even prakkezeren in mijn hoofd meende ik dat ze wel bijelkaar pasten... En het resultaat was heerlijk :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2008 22:47

Wooooww, vanavond afscheid genomen van mn invalcollega's en met zn alleen uit eten geweest op kosten van de baas. Bij de Mexicaan. Was ik nog nooit geweest, maar het was lekker!! Dat ga ik echt eens zelf uitproberen. Ik ben dol op pittig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 mar 2008 11:05

Mexicaans is echt heerlijk! Ik houd er ook wel van. Niet per se alleen het pittige, maar gewoon de combi van kruiden etc, jummie.
Toen wij nog maar heel kort verkering hadden waren we naar de Mexicaan in Arnhem geweest. Bij ons 1-jarig jubileum vonden we het een goede smoes om het nog eens uit te proberen :)
pobody's nerfect

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 17:00

mn spinazietaart staat in de oven, ben heel benieuwd hoe het smaakt en of het allemaal lukt.... 8)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 13 mar 2008 17:00

Hoe heb je 'm gemaakt? :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 17:03

bladerdeeg met daarop geraspte kaas (klein beetje) spinazie met ui en tomaat, creme fraice erdoorheen en 3 eieren. Daarop plakjes ontbijtspek. En zout en peper.

Heb wat recepten door elkaar heen gegooit dus ben benieuwd :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 mar 2008 17:06

lammetje schreef:bladerdeeg met daarop geraspte kaas (klein beetje) spinazie met ui en tomaat, creme fraice erdoorheen en 3 eieren. Daarop plakjes ontbijtspek. En zout en peper.

klinkt goed, hou ons op de hoogte!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 13 mar 2008 17:33

lammetje schreef:bladerdeeg met daarop geraspte kaas (klein beetje) spinazie met ui en tomaat, creme fraice erdoorheen en 3 eieren. Daarop plakjes ontbijtspek. En zout en peper.

Klinkt leuk ja, ik ben benieuwd. Lijkt me wel leuk om dat ook een keer zo te maken :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 18:34

Het was heel erg lekker, vult goed! Sarah vond het ook heerlijk :)
Volgende keer doe ik er wel een eitje minder door, vond het een beetje te eierig en misschien vullen we het dan aan met wat anders, moet ik nog over denken :wink: Is wel leuk om zoiets uit te proberen, weer wat anders dan simpel aardappels, spinazie en een eitje!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mar 2008 21:46

heeft iemand nog een lekker makkelijk gerecht voor als ik nachtdienst heb? Niet teveel ingrediënten en geen biefstuk want dat mag ik helaas (tijdelijk :mrgreen: ) niet. Hoeft niet persé super gezond te zijn want de rest van de week eten we al groenten 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2008 22:07

dagschotels zijn lekker! Gewoon de zakjes van Knorr kopen (de mix dus) en dan de ingredienten halen.. jummie!! De hollandse gehaktschotel en de kip-kerrie zijn errug lekker!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 mar 2008 10:08

Maar of de dagschotels nou echt 'makkelijk' zijn, ze kosten nogal wat tijd.

Koude Tortilla's zijn snel en makkelijk.
Je koopt tortilla's, besmeert ze met sandwichspread, doet er blaadjes sla op, komkommer, augurk, tomaat, zilveruitjes, zongedroogde tomaat, blikje uitgelekte tonijn, courgette op (en verder naar smaak)
Je rolt hem op....! Smullen maar :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mar 2008 10:50

Je kunt ook zo'n doos met groenten uit de diepvries kopen en dan aardappeltjes erbij bakken (uit een zakkie) en een tonijnsteak bijvoorbeeld erbij.
Couscous met een zakje voorgesneden groenten en wat gehakt of tofureepjes erdoor is ook binnen 10 minuten klaar.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mar 2008 10:53

Trouwens, we hebben op m'n werk een paaslunch komende donderdag (wel een rare dag daarvoor...) en dan moet iedereen iets lekkers meenemen. Heeft iemand een leuk idee? Het lastigste is dat ik het wel mee moet kunnen nemen op de fiets en in de trein.

Terug naar “Archief”