Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jul 2007 11:55

Ik heb het er niet over dat iemand zich schuldig voelt, maar mensen zitten soms zo vast dat ze zelf geen kant op kunnen.
Ja... met deze mensen kan ik echt medelijden hebben. Je kan niet iemand verwijten dat hij of zij een manier heeft gezocht om door dingen heen te komen. Sommigen hebben jaren in een hele moeilijke situatie geleefd en konden niet anders dan een overlevingsmechanisme opbouwen waar dit eten ook onder valt.
ik vind het zeer kort door de bocht om eigen schuld dikke bult te zeggen. Dat is namelijk wel hoe het van jou bij mij over komt. Er zit zo, zo, zo enorm veel vaak achter!

emo vreetbuien zijn anders dan eetstoornissen. Ik ken ze beide.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 18 jul 2007 11:07

Klopt, iemand kan door een moeilijke situatie zich gaan storten op eten, roken. Ik heb wel eens gehoord van iemand die 12 uur per dag ging fietsen omdat ze dacht dat ze anders te dik zou worden. Je kunt denk ik 'vluchten' in verschillende dingen als je in een moeilijke situatie zit.

Maar er zijn ook dikke mensen die het er zelf naar maken. Wat ik dan wel erg vind ik dat sommige mensen ook hun kinderen volstoppen met alles wat slecht is. Een stel in mijn buurt BBQ't veel, op het aanrecht staan een firteuse, magnetron, popcornmaker, beertender etc. Zij eten nauwelijks gezond. Hun kind is daardoor tonnetje rond en dat vind ik dan erg zielig.

Bij mij staat het stil en dat vind ik niet zo erg. Ik heb de afgelopen 2 weken normaal gegeten en er is niets bijgekomen :)
Ik ga volgende week beginnen met het andere boek van Sonja Bakker dus ben benieuwd!
Succes allemaal verder!

Gebruikersavatar
wozz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 okt 2004 17:44
Locatie: Putten

Berichtdoor wozz » 19 jul 2007 10:05

Ik wil toch even reageren op Kathleen.

Ik ben geen probleemeetster, vreetbuien heb ik nooit gehad en hoop ik ook nooit te krijgen. Wel is het zo dat ik van jongsaf aan vrij stevig ben geweest en dat dat nooit veranderd is. Ik heb altijd vrij normaal gegeten, niet heel erg mager en gezond, maar ook niet veel en vet. Gewoon normaal. Geen tussendoortjes, geen snoep- of chocoladebuien zoals mijn vriendinnen soms hadden, niet elk weekend chips.

Toch ben ik het helemaal met je eens dat elke pondje door het mondje gaat. Dus ergens heb ik waarschijnlijk altijd in verhouding te veel calorieën binnen gekregen. Prima, dat weet ik al 25 jaar wat dat betreft, dus dat vind ik het probleem ook niet. Ik ben nu overigens bezig met een WeightWatchers programma om te proberen een ‘gezond’ BMI te krijgen. Aangezien suikerziekte en hartkwalen niet onbekend zijn in de familie, wil ik er toch alles aan hebben gedaan wat ik kan om het te voorkomen.

Wat ik wél een probleem vind (of liever gezegd: vond, want ik zit er niet meer zo mee) is dat mensen er klakkeloos vanuit gaan dat als je dik/stevig bent, je altijd maar zit te vreten en je vol zit te stoppen. Op de middelbare school was een jongen eens zó verbaasd dat ik tussen de middag 'maar' twee boterhammen at, dat ik hem met liefde voor z’n hoofd heb geslagen. Alsof dikke/stevige mensen altijd alleen maar vet, veel en ongezond eten!

Het zal mij aan m’n r**t roesten of ik een gebakje neem en wat iemand ervan denkt. Ik erger me alleen maar aan de stereotypering en ik kan me voorstellen dat dikke/stevige mensen zich wel eens slachtoffer voelen van de veroordeling door anderen.
Identificatie

Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 jul 2007 10:25

Ik vind dit een goed stukje! Dit druk me maar weer eens met de neus op de feiten dat je niet veel hoeft te eten om stevig te zijn. Waarschijnlijk zit het bij jou gewoon in de familie. En ik vind het goed zoals je er mee omgaat!

Zomaar even een complimetje van mijn kant :wink:

Gebruikersavatar
wozz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 okt 2004 17:44
Locatie: Putten

Berichtdoor wozz » 19 jul 2007 10:41

Nou, dank je wel voor het compliment. Erg aardig van je. :wink:
Identificatie



Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 19 jul 2007 21:48

Wat kun je eraan doen, zodat je kont en bovenbenen wat dunner worden?

Bn nu wel aan het bakkeren maar dat gaat nog niet zo hard, komt misschien ook wel omdat ik qua diner wat anders vaak eet dan Sonja voorschrijft, en als ik werken moet eet ik soms wel eens een 2 boterhammen en 1 of 2 creackers i.p.v 2 boterhammen omdat ik als ik werken moet niet altijd genoeg heb aan 2 boterhammen. Als ik dan thuis kom heb ik vaak alweer honger, magoed dan is het weer het tussendoortje wat Sonja voorschrijft.

Iedereen veel succes deze week!!

Owja, herkennen jullie het ook wel eens dat je voor gek word verklaard dat je aan het afvallen ben, althans een poging tot...... Soms zeg ik wel eens zoiets van mag niet van Sonja hè, dan is doe ff normaal je bent al zo slank :oops:. Me pa laatst vooral jij moet nodig aan Sonja :mrgreen: (was grapje, toen ik zei dat ik maar eens het boek van Sonja ging kopen, had hm allang gekocht :mrgreen:)
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2007 22:09

been en bilspier oefeningen doen misschien?

Nee, ik krijg juist steeds de vraag of ik aan het lijnen ben en of ik dan ook aan Sonja doe.
Nee, ik lijn niete meer en nee al helemaal niet via Sonja. Ik heb gemerkt dat op eigen kracht en eigen manier DE manier was om definitief flink af te vallen zodat het er ook af bleef
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 29 jul 2007 12:46

Heb besloten om na de vakantie (eind augustus) weer verder te gaan met SB. Ik hou me aan haar richtlijnen maar omdat het zo'n chaos is nu (met werken, leuke dingen doen etc.) lukt het me gewoon niet. Ik blijf wel op gewicht en neem soms een balansdag. Ik eet dan op een chaosdag 1 lekker iets als ik dat krijg aangeboden. Dus wel een taartje maar geen chips en vet avondeten.

Succes allemaal. O ja Woz een heel mooi stukje en het klopt ook helemaal. Sommige mensen hebben gewoon de bouw en sommigen kunnen juist weer alles eten. Van die ultra magere meisjes vinden dat vaak ook niet leuk omdat ze jaloers worden aangekeken omdat ze alles kunnen eten...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 29 jul 2007 15:57

Hier gaat het goed met afvallen! Heb me nu paar weken niet gewogen (paar weken geleden was het min 7,5 kilo en min 25 centimeter), maar ik merk dat er weer wat af is, zit fijn! :) Van het weekend wat nieuwe kleding gekocht, ik dacht dat ik het de zomer wel zou kunnen doen met wat ik heb en had bedacht dat ik dan voor de winter lekker nieuwe kleding zou kopen, maar alles zakt van m'n kont, dus ik moest wel ;) Niet heel erg natuurlijk :D Ook leuk winkelen weer, ik heb tenminste weer keus :mrgreen:

Gebruikersavatar
maja
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 jul 2005 17:27
Locatie: H-I-Ambacht

Berichtdoor maja » 02 aug 2007 21:45

Ook maar weer eens een berichtje van mij.. :D
Ik ben nog steeds hard bezig met de Weight Watchers... soms ben ik het spuug zat maar ik ga door tot ik op me streefgewicht ben. Nu in de vakantie is het wel stukke moeilijker je gaat eens gezellig winkelen en dan ga je koffie drinken maar wat doe je dan?? Dat vind ik dan weer zo super moeilijk.. gelukkig is er nu in het tottaal precies 33,3 af heel grappig vond ik dat om dat ff te melden dat het drie dezelfde cijfers zijn... :D :D :D

De rest ook als je op vakantie gaat of thuis zit het is allemaal super moeilijk maar in ieder geval heel veel succes..
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 03 aug 2007 08:07

Zoo, goed joh! En 33,3 eraf klinkt alleen al heel gaaf! Maar het is ook echt veel!

Ondanks dat het zomer is, heb ik niet meer moeite ermee of zo. Wordt waarschijnlijk iets anders als we echt op vakantie zijn, maar goed, ik heb me voorgenomen dat ik dan niet ineens weet ik wat allemaal ga eten. Het scheelt wel denk ik dat ik evengoed wel eens wat lekkers neem. Als ik dat niet zou doen zou ik misschien nog sneller kilo's en centimeters kwijtraken als nu, maar het gaat zo ook wel prima, en ik vind het niks als ik nooit meer een keer van iets kan smullen ;) Ik ga me begin volgende week weer wegen en meten, ik ben erg benieuwd!

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 31 aug 2007 13:13

Ha Mensen,

Dit topic is al tijdje rustig...!
Hoe gaat het met onze kilo bestrijders? :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 31 aug 2007 13:15

Ha Mensen,

Dit topic is al tijdje rustig...!
Hoe gaat het met onze kilo bestrijders? :wink:
Wil het nog beetje lukken?
Of kunnen jullie nog zakken moed/doorzettingsvermogen etc gebruiken?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 01 sep 2007 03:23

Iedereen uit gebakkerd vermoedelijk, wat zou de volgende hype zijn? :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 01 sep 2007 13:10

We bakkeren in stilte en met hier en daar een aanpassing..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten