Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 sep 2007 17:23

Kraai schreef:Nou ik heb het ook nog steeds erg naar me zin op me werk Alleen is het mega druk. We hebben veel te weing personeel en er moet maar bezuinigd worden om gek van te worden maar ja wij moeten het maar op knappen op de werk vloer.
Ja hier precies hetzelfde !!! Tss...... :shock: overal te kort als ik het zo zie en hoor... :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 07 sep 2007 18:14

ja je hoord het zeker overal maar wat kunnen wij er aan doen he? :( niet veel moet ik zeggen.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 sep 2007 19:01

't Is bij beide tehuizen waar ik werk ook zo vaag....balen er beide van dat ik ook bij een ander werk....maar géén van beiden willen ze je een vast aantal uren geven en tóch willen ze je zoveel mogelijk inplannen....

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 sep 2007 19:05

We hebben een hele tijd een vrouw gehad die terminaal was...ze was christelijk, geloofde dat ze bekeerd was, en toen mijn collega laatst tegen haar zei: lieverd...wat hebt u toch een zwaar leven, u hebt zoveel moeten meemaken!!
zegt die vrouw: ja meisje...híér heb ik een zwaar leven, maar stráks, daarbóven...daar word alles veel beter! dan zal er geen pijn of ellende meer wezen!
en dan sta je daar met kippenvel over je hele lichaam...wat mooi om zo te mogen geloven!!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 sep 2007 10:08

meissie88 schreef:We hebben een hele tijd een vrouw gehad die terminaal was...ze was christelijk, geloofde dat ze bekeerd was, en toen mijn collega laatst tegen haar zei: lieverd...wat hebt u toch een zwaar leven, u hebt zoveel moeten meemaken!!
zegt die vrouw: ja meisje...híér heb ik een zwaar leven, maar stráks, daarbóven...daar word alles veel beter! dan zal er geen pijn of ellende meer wezen!
en dan sta je daar met kippenvel over je hele lichaam...wat mooi om zo te mogen geloven!!!
wauw daar mag je echt jaloers op zijn !! En heeeeeel mooi om zo te horen en mee te mogen maken zeg !! wauw!! :D

Ik heb t EINDELIJK voor mekaar!! Na mijn functioneringsgesprek in Juni (had al in maart gemoeten) had mijn teamleidster twijfels of ik de opleiding in zou mogen. Ze had argumenten als:
"Straks ga je trouwen, en dan? Dan krijg je kinderen." (ervaring met andere collega's die snel zwanger zijn na het trouwen) :x
"Kan je het dan allemaal aan in combinatie met het huishouden?" :shock:
"Het budget is op." :?
"Ik zal het wel bespreken met de regiomanager." :|
"Je krijgt een contract voor nog een half jaar, dan is je volgende gesprek in oktober." (contract zou dan zijn afgelopen in september :? ) :(

Natuurlijk had ze het NIET besproken met de regiomanager, maar dat had ik wel verwacht..... Ik ben een kennis van mijn schoonouders tegengekomen die ergens bij mijn werk in de hogere hand zit. Ik heb het hele verhaal verteld. Hij is diezelfde middag nog naar mijn werk gegaan. Heeft mijn leidinggevende er van langs gegeven dat ze zo niet met personeel om moet gaan, vervolgens naar de regiomanager gegaan. Die snapte helemaal niets van het verhaal omdat ze niets van onze gesprekken af wist!!
Regiomanager heeft mij vervolgens weer opgebeld om te vragen hoe het nou zat. Ik heb het hele verhaal bij haar uitgestort. Ze was heel lief, begrijpend (veel anders dan mijn teamleidster) en had echt een luisterend oor.
Ik heb van haar een onbepaalde tijd contract gekregen + een opleiding !!! (verzorgende IG)

Kijk...... dat is andere taal :lol: zij weet zeker dat ik het wel kan! Ik ga a.s. maandag voor de komende 3 jaar naar school !! (BBL opleiding)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2007 20:32

....ik heb di. een sollicitatiegesprek. Best wel spannend.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 sep 2007 09:53

Gaaf Kwebbel! Gefeliciteerd ;-) en heel veel succes ;)

Jij ook succus Evelien!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 sep 2007 09:54

Oeps 2x

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 sep 2007 10:04

Evelien schreef:....ik heb di. een sollicitatiegesprek. Best wel spannend.
Succes !!! Ik zal voor je duimen als ik in bed lig :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 sep 2007 15:03

Morgen om 16 uur heb ik een soll gesprek :P :lol: heb er echt veel zin in want door de tel zei ze: personeelszaken zit er ook bij, maar als je het toch niet ziet zitten kun je er nog wel vanaf hoor! Dus dat betekend volgens mij wel iets positiefs.... Het valt iig erg tegen als het niks wordt :? :wink:
Wil nachtdiensten gaan werken, om en om het weekend 3, lijkt me heerlijk en heb dan geen oppas meer nodig \:D/ Misschien nog 1 nachtje tussendoor dat mijn moeder in de ochtend komt als ik lig te slapen, maar dat is toch wel heel wat anders dan 3 hele middagen.

Evelien: hoe is het gegaan???

gefeliciteerd kwebbel!! Leuk hoor!! BBL is helemaal lekker! Ik hoop ook ooit nog mijn verpleegkundige af te gaan maken, dat is nu officieel nog 2 jaar maar als het goed is kan dat bij mij in 9 maanden.... maar dan moet ik wel weer 36 uur werken en dat zie ik nog niet zitten. Misschien volgend jaar :P

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 sep 2007 17:32

Spannend! succes!

hoe was het Evelien?

Ik ben sinds gisteren weer aan het werk na een maand er tussen uit. Het5 voordeel met autisten werken is: er veranderd niet erg veel en je kan zo op automatische piloot een dienst draaien en je zit er daardoor zo weer in.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 sep 2007 17:44

gefeliciteerd kwebbel!

ik ben nu in de thuiszorg aant werk heb nu lekker pauze had net wel even een heftig moment moest met de auto op route (sta maar weer eens als eerst verantwoordelijke ingepland dus dat wordt weer boos briefje naar leiding gevende sturen)
moest naar een man in de wijk kom ik daar aan was het iemand van amper 50 jaar! met een hersentumor en overal in zijn lichaam uitzaaiingen had echt zo iets van o nee helemaal niet voorbereid of zo.
Maar het is allemaal goed gekomen maar vond wel heftig zo een jong iemand en dan wachtend op zijn sterven :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 sep 2007 21:32

Ik vind het eigenlijk best lekker om bj mijn bijbaantje int verzorgingshuis (wta trouwens aankomende dinsdag voort laatst is, jippie) te kunnen zeggen: 'ja, sorry hoor, ik ben oproep, ik beslis hier niet over.' Of 'nee, ik heb geen diploma en mag dit dus niet doen'.
Beetje jammer is dat alle rotklusjes dan wel weer op mij neerkomen, maar ik vind het toch wel eens lekker de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Net als dat ik bij mn gewone werk invalkracht ben. Wel met vast contract, en nu nog steeds op de oude groep maar ik hoef me heerlijk niet meer te bemoeien met nieuwe behandelplannen enzo, en ik hoef niet mee te beslissen over allerlei ingewikkelde beslissingen.

Ik hou erg veel van verantwoordelijkheid en leiding geven, maar zo ist ook wel ff lekker :D
Evelien, vertel vertel! Lammetje, succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 sep 2007 21:36

ik vind heerlijk om verantwoordelijke te spelen maar ik mag het hier gewoon niet en kwam vanmiddag hier binnen en zag het weer heb wel een verpleegkundige achterwacht die ik altijd kan bellen en als ik iets niet weet wil ik mijn ma nog weleens bellen :lol:

ik moet nu voor school een half jaar verantwoordelijke van de afdeling zijn op de uren dat ik werk ik vind heerlijk om te doen en je leert er echt ontzettend veel van!
ben nu tot 23.00 nog aant werk maar is ontzettend rustig dus kan heerlijk even computeren en lekker kom bouillon drinken heerlijk 2 dagen vrij en dan nog een avondje en dan heerlijk weekend

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 sep 2007 06:18

Zo daar ben ik weer!!!!

Afgelopen dinsdag een gesprek gehad. Best goed gesprek gehad, echt heel goed. Er zijn verschillende mogelijkheden. Ze kunnen me dus wel gebruiken binnen die organisatie. Maar ik wil er eerst nog over na denken. Want hoe gaat het financiele plaatje uitzien etc.

En Lammetje hoe is het gesprek met jou gegaan?

Terug naar “Archief”