meissie88 schreef:We hebben een hele tijd een vrouw gehad die terminaal was...ze was christelijk, geloofde dat ze bekeerd was, en toen mijn collega laatst tegen haar zei: lieverd...wat hebt u toch een zwaar leven, u hebt zoveel moeten meemaken!!
zegt die vrouw: ja meisje...híér heb ik een zwaar leven, maar stráks, daarbóven...daar word alles veel beter! dan zal er geen pijn of ellende meer wezen!
en dan sta je daar met kippenvel over je hele lichaam...wat mooi om zo te mogen geloven!!!
wauw daar mag je echt jaloers op zijn !! En heeeeeel mooi om zo te horen en mee te mogen maken zeg !! wauw!!
Ik heb t EINDELIJK voor mekaar!! Na mijn functioneringsgesprek in Juni (had al in maart gemoeten) had mijn teamleidster twijfels of ik de opleiding in zou mogen. Ze had argumenten als:
"Straks ga je trouwen, en dan? Dan krijg je kinderen." (ervaring met andere collega's die snel zwanger zijn na het trouwen)
"Kan je het dan allemaal aan in combinatie met het huishouden?"
"Het budget is op."
"Ik zal het wel bespreken met de regiomanager."
"Je krijgt een contract voor nog een half jaar, dan is je volgende gesprek in oktober." (contract zou dan zijn afgelopen in september

)
Natuurlijk had ze het NIET besproken met de regiomanager, maar dat had ik wel verwacht..... Ik ben een kennis van mijn schoonouders tegengekomen die ergens bij mijn werk in de hogere hand zit. Ik heb het hele verhaal verteld. Hij is diezelfde middag nog naar mijn werk gegaan. Heeft mijn leidinggevende er van langs gegeven dat ze zo niet met personeel om moet gaan, vervolgens naar de regiomanager gegaan. Die snapte helemaal niets van het verhaal omdat ze niets van onze gesprekken af wist!!
Regiomanager heeft mij vervolgens weer opgebeld om te vragen hoe het nou zat. Ik heb het hele verhaal bij haar uitgestort. Ze was heel lief, begrijpend (veel anders dan mijn teamleidster) en had echt een luisterend oor.
Ik heb van haar een onbepaalde tijd contract gekregen + een opleiding !!! (verzorgende IG)
Kijk...... dat is andere taal

zij weet zeker dat ik het wel kan! Ik ga a.s. maandag voor de komende 3 jaar naar school !! (BBL opleiding)