Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Gilgamesh » 21 jul 2015 20:31

Let op wat Antoon doet. Of liever gezegd: wat hij niet doet.
Antoon zeurde pas geleden over de evolutietheorie. Die zou 'aannamen' doen.
Nu echter doet Arco een aanname over een proces van het aardmagnetisch veld. Hoor je Antoon daarover zeuren? Nee, want de aanname van Arco komt hem als creationist goed uit.

Waarom werd Antoon eruit werd getrapt op Freethinker? Omdat hij continu zo bezig was. Hij voerde gewoon geen discussie. Hij negeerde alle regels die bij een echte discussie in acht worden genomen.
Het interesseerde hem gene ene bal.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 21 jul 2015 23:04

antoon schreef:Nu lijkt het steeds meer een kolder
Dus jij weet al dat ik morgen niet ga redeneren op de beschuldigen van jou kant, ik had op een ander forum student aan de lijn die lijkt op jou, zij het dat hij met redenaties aankwam, jij kan het ook :?

Groeten van PietV. van Freethinker.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 06:58

het kan zijn dat een creationistische geleerde meent een uitspraak te kunnen doen over iets , iets wat hij tevoren onderzocht heeft, het kan ook zijn dat door verder onderzoek een andere geleerde gaten vind en hem berispt, dat is gen fraude als de crea geleerde op dat moment wist dat het niet klopt zou hij het nooit ten berde brengen, het enigste verwijt zou kunnen dat indien hij niet zou reageren hij behoorlijk fout zou kunnen zijn.
en dan nog als je het gedram ziet van evo geleerden en smijten met bewijs voor stellingen wat geen bewijs is , dan kan ik begrijpen dat niet iedereen op een debat staat te wachten, als er wel een debat komt en iedereen houdt zich aan de spelregels, dan komt het nooit voor dat een evolutionist met zijn argumenten kan winnen.

Dit is natuurlijk heel wat anders dan bewust de feiten verdraaien en suggestieve tekeningen maken, dat noemen nadenkende mensen duidelijk bedrog en niet met modder gooien.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 07:09

Nu echter doet Arco een aanname over een proces van het aardmagnetisch veld. Hoor je Antoon daarover zeuren? Nee, want de aanname van Arco komt hem als creationist goed uit.

Jij grossiert werkelijk in knulligheden, heb je enig idee dat mensen niet constant voor de computer hangen, jij misschijn wel, evos in grote delen ook om fanatiek hun verhaal te blijven promoten.
Aannames zijn er ook in de scheppinghoek in het algemeen gaan we daar niet aan voorbij, ik schreef het al eerder, maar ik heb het gevoel dat veel evos argeloos lezen, zo ook jij zonder enig nadenken iets leest op andere fora.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 07:19

antoon schreef:
Ik denk dat je de grondgedachte niet begrijpt.
De schepper is in staat dingen te laten gaan zoals hij wil en hij kan de B.B. gebruikt hebben om zijn doel te verwezenlijken
Mensen proberen ook vooruit te komen, maar het is een en al triestigheid
een B.B sie een geordende structuur voortbracht, daar kan niet anders dan een schepper achterzitten

Mortlach schreef
Ja, dat heb je nu al een aantal keer geclaimd, maar bewijs heb ik nog niet gezien.

Kan het niet zo zijn dat aanvaarden van een argument als bewijs , en ook dat van andere argumenten behoorlijk gedwarsboomd wordt door de gedachte dat er geen schepper kan zijn, als ik het zo bekijk zit jij een klein beetje op de 2 sprong.
Ik echter voel mij niet geroepen om als de hoeder van een broeder, te werk te gaan, of te evangeliseren, in het algemeen probeer ik wel zelf onderzoek te promoten, het heeft veel mensen geholpen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jul 2015 10:02

antoon schreef:
Kan het niet zo zijn dat aanvaarden van een argument als bewijs , en ook dat van andere argumenten behoorlijk gedwarsboomd wordt door de gedachte dat er geen schepper kan zijn, als ik het zo bekijk zit jij een klein beetje op de 2 sprong.
Ik echter voel mij niet geroepen om als de hoeder van een broeder, te werk te gaan, of te evangeliseren, in het algemeen probeer ik wel zelf onderzoek te promoten, het heeft veel mensen geholpen

En Hopla, alsof op commando: een gevoelsargument.

[sarcasme]
Want natuurlijk accepteer ik een stelling waar geen bewijs voor is niet, alleen maar omdat ik niet wil dat God bestaat.... [/sarcasme]

Weet je wat het ook is. We komen met tal van zaken die binnen het wetenschappelijke systeem grwoon bewijzen vormen. Dat gefuseerde chimp-gen in ons DNA, bijvoorbeeld. Dat anderen per se buiten de wetenschap willen werken en dat dus niet als bewijs willen accepteren, is niet langer mijn probleem. Je wilt wetenschappelijk bewijs: daar heb je het.

Verder wacht ik rustig op het moment dat je wél met bewijs komt waarom orde niet uit chaos kan ontstaan. Ik heb de tijd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 10:04

antoon schreef:het kan zijn dat een creationistische geleerde meent een uitspraak te kunnen doen over iets , iets wat hij tevoren onderzocht heeft, het kan ook zijn dat door verder onderzoek een andere geleerde gaten vind en hem berispt, dat is gen fraude als de crea geleerde op dat moment wist dat het niet klopt zou hij het nooit ten berde brengen, het enigste verwijt zou kunnen dat indien hij niet zou reageren hij behoorlijk fout zou kunnen zijn.
en dan nog als je het gedram ziet van evo geleerden en smijten met bewijs voor stellingen wat geen bewijs is , dan kan ik begrijpen dat niet iedereen op een debat staat te wachten, als er wel een debat komt en iedereen houdt zich aan de spelregels, dan komt het nooit voor dat een evolutionist met zijn argumenten kan winnen.

Dit is natuurlijk heel wat anders dan bewust de feiten verdraaien en suggestieve tekeningen maken, dat noemen nadenkende mensen duidelijk bedrog en niet met modder gooien.

Dit is lachwekkend.

Het wemelt letterlijk van voorbeelden waarin creationisten foute uitspraken doen, verbaal dan wel op papier, daarop worden gewezen en vervolgens nog steeds doen alsof hun neus bloedt. Ik heb vier voorbeelden van creationistisch bedrog gegeven en in twee daarvan speelt precies dit. Moeiteloos is dat lijstje uit te breiden. Alleen al de ‘quote mining’, het door creationisten opzettelijk onvolledig citeren van wetenschappers, levert een vloed op aan voorbeelden van vuil spel.

Als ik het heel vriendelijk zou moeten stellen, dan is er de mogelijkheid dat het niet eens echt boosaardig opzet is, maar dat sprake is van een verschijnsel dat in de kring van pseudowetenschappers gemeengoed is: men is bijna niet in staat om foute argumenten los te laten.
Een verklaring is dat de creationist, die wetenschappelijk gezien buiten de werkelijkheid leeft, gewoon niet in staat is om nog leugen en waarheid van elkaar te onderscheiden. Een andere is dat het erkennen van een fout argument de deur open zet naar het akelige vermoeden dat al zijn argumenten wel eens van bedenkelijke niveau kunnen zijn. En inderdaad: hoeveel afschuwelijk beroerde argumenten heeft het creationisme niet bedacht in het verleden? Vele honderden zijn het en daarvan is maar een zeer klein deel teruggenomen (Arguments we think creationists should NOT use) omdat ze werkelijk te gek voor woorden waren tegen de achtergrond van wat men toen al had kunnen weten en daarmee te zeer in het oog begonnen te lopen als iconen van de onwetenschappelijke waanzin die de politiek van het creationisme kenmerkt.

Maar opzet of niet, de facto verspreid het creationisme aan de lopende band leugens.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jul 2015 10:12

Kijk, Gilgamesh, het zit natuurlijk zo:

Creationsten werken met een waarheid die boven elke twijfel of aanpassing verheven is: God is schepper van Hemel en Aarde. Alle argumenten zullen dus ook die kant op wijzen. Dus als je een argument verzint, dan moet het automatisch goed zijn.

Een argument intrekken twijfelen aan het woord van God, waarboor je geoordeeld zult worden. Niet gek dus, dat ze wat hardnekkig zijn soms.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 10:19

Laat ik mijn vraag herhalen die ik eerder plaatste. Ik heb er geen antwoord op gehad van onze creationisten.

In de loop van de 19e eeuw werd voor de wetenschappelijke wereld duidelijk dat de aarde heel oud moest zijn, dat het leven was geëvolueerd en de mens verwant was aan de apen.
Nu waren de meeste mensen nog christen in die tijd en de greep van instituten als de kerk op de kudde was stevig. Die kerk beschikte over middelen. Ze stichtte universiteiten en kon putten uit een groot arsenaal aan knappe koppen. Talloze christenen hebben Nobelprijzen gewonnen. Het zijn geen domme jongens en meisjes.

Vraag: als de bewijze voor een jonge aarde, een Zondvloed en onze afstamming van Adam en Eva zo voor het oprapen lagen, waarom is daar dan nooit werk van gemaakt? Wat zou er immers mooier zijn geweest voor de christenen dan wetenschappelijk aan te tonen dat de Bijbel het in alle details bij het rechte eind had?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jul 2015 11:04

Gilgamesh schreef:Laat ik mijn vraag herhalen die ik eerder plaatste. Ik heb er geen antwoord op gehad van onze creationisten.

In de loop van de 19e eeuw werd voor de wetenschappelijke wereld duidelijk dat de aarde heel oud moest zijn, dat het leven was geëvolueerd en de mens verwant was aan de apen.
Nu waren de meeste mensen nog christen in die tijd en de greep van instituten als de kerk op de kudde was stevig. Die kerk beschikte over middelen. Ze stichtte universiteiten en kon putten uit een groot arsenaal aan knappe koppen. Talloze christenen hebben Nobelprijzen gewonnen. Het zijn geen domme jongens en meisjes.

Vraag: als de bewijze voor een jonge aarde, een Zondvloed en onze afstamming van Adam en Eva zo voor het oprapen lagen, waarom is daar dan nooit werk van gemaakt? Wat zou er immers mooier zijn geweest voor de christenen dan wetenschappelijk aan te tonen dat de Bijbel het in alle details bij het rechte eind had?

Creationisten zeggen dan natuurlijk dat al die bewijzen inderdaad voor het oprapen liggen, maar dat het een complot van de wetenschap is om ze te negeren, omdat we bang zijn voor het Oordeel Gods/ liever onze eigen god willen zijn/ het een list van Satan is/ etc...

Die kwiebus van een Ray Comfort (ook al zo'n jokkebrok voor de Heere) heeft nogal een handje van deze manier van argumenteren.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 11:42

Mortlach schreef:Die kwiebus van een Ray Comfort (ook al zo'n jokkebrok voor de Heere) heeft nogal een handje van deze manier van argumenteren.

Ik moet nog steeds elke keer grinniken om dat debacle met die banaan elke keer dat ik zijn naam ergens lees..... :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jul 2015 12:25

Lock&Stock schreef:Ik moet nog steeds elke keer grinniken om dat debacle met die banaan elke keer dat ik zijn naam ergens lees..... :)

Ja, dat was inderdaad hilarisch. Niet alleen oliedom, maar ook tekenent voor de feiten dat ze a) zich niet eens verdiepen in hun eigen argumenten, en b) ze 1 ogenschijnlijk 'passend' voorbeeld nemen als bewijs, maar de talloze tegenvoorbeelden negeren.

"De banaan is ontworpen voor de menselijke hand en mond, dus is er een schepper!"
- "Okee, en de ananas dan?"

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 12:50

Mortlach schreef:
"De banaan is ontworpen voor de menselijke hand en mond, dus is er een schepper!"
- "Okee, en de ananas dan?"

Ja en het ergste is nog dat de banaan uit zijn voorbeeld een door mensen gekweekte vorm en kleur heeft. Een puur natuurlijke banaan ziet er heul anders uit.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 jul 2015 13:17

Waar ik nog steeds mee zit is het punt: Waar kwam die energie vandaan? Leuk dat de orde toeneemt als je energie toevoegt (wat uiteraard niet altijd het geval is), maar waar komt die energie dan vandaan?

@antoon: als je slim bent dan negeer je sommige dingen, of mensen... :mrgreen:

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 13:26

Dummy schreef:Waar ik nog steeds mee zit is het punt: Waar kwam die energie vandaan? Leuk dat de orde toeneemt als je energie toevoegt (wat uiteraard niet altijd het geval is), maar waar komt die energie dan vandaan?

Heb je het over onze aarde? In dat geval de zon.

Heb je het over het universum in het algemeen? De oerknal. Het kleine verschil in anti-materie en materie in de eerste momenten van de oerknal zorgde niet alleen voor de eerste elementen (helium en waterstof) maar de reactie tussen anti-materie en materie zorgde ook voor een berg aan straling. In het vroege universum vormde wolken van helium en waterstof de eerste sterren (die vervolgens via fusie de zwaardere elementen creëerde, dus ook jij Dummy, ook jij bent van sterrenstof gemaakt) die op hun buurt via straling energie uitstraalde aan systemen zodat daar orde ontstond.

Terug naar “Archief”