Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor cornelia77 » 09 jul 2013 20:24

Hoe weet je nu eigenlijk of je kind de mazelen heeft? Ik ben een beetje bang dat een van onze kinderen het heeft. Hij klaagt sinds gisteravond over keelpijn, is hangerig en kreeg vandaag koorts...
Hij is wel ingeënt, maar goed, het schijnt dat dat bij meer kinderen op de basisschool zo is...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 09 jul 2013 20:26

bakvis schreef:Heerlijk...bijna vakantie! Ze zijn het echt zat om naar school te gaan. Ze zijn ook niet meer zo gezellig...herkenbaar?!

Inderdaad. Hier zijn ze er ook echt aan toe! Nog anderhalve week. We tellen de dagen af...Ik heb er zelf ook echt zin in!

Wij hebben geen trampoline, omdat we er geen ruimte voor hebben. Maar ik zie bij anderen dat er veel op gespeeld wordt. Onze eigen kinderen zijn ook altijd overal op de trampoline te vinden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 jul 2013 20:45

Hier een trampo met net, bij de aldi gekocht. Prima kwaliteit!
Ouders en schoonouders hebben er ook een. De kids vinden het fantastisch!
Met net lijkt mij veiliger dan ingegraven. . Als ze tenminste goed zelfstandig het trapje op en af kunnen. Bij een ingegraven hoor je wel dat ze er met een vaart vanaf springen en door de klap op de grond wat breken of verstuiken. Ook als ze er met meerdere op zijn en het gaat er wat wild aan toe, dan kukelen ze niet zomaar over de rand.. ik denk dat je er niet snel spijt van zult krijgen als je er een koopt. Zie hier zelfs de buurmeiden die al op voortgez onderwijs zitten nog geregeld op hun trampo.

@mazelen..ik denk dat je het pas zeker weet op het moment dat ze huiduitslag krijgen...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 jul 2013 20:56

]
bakvis schreef:Heerlijk...bijna vakantie! Ze zijn het echt zat om naar school te gaan. Ze zijn ook niet meer zo gezellig...herkenbaar?!

Haha, niet alleen de kinderen zijn er aan toe, maar ook de leerkrachten :oops: Zal idd ook blij zijn als het vakantie is! Merk in de klas ook dat de kinderen het wel zo'n beetje gehad hebben.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jul 2013 21:14

Durf het haast niet te zeggen.. maar wat genieten, zo vakantie!! een cadeautje. We zitten of op het strand, of op de zeilboot of gaan fietsen en picknicken. Ik hoop toch zo dat het ook voor jullie nog mooi weer mag worden in de vakantie.

Hier bij mn ouders een trampo.... moet zeggen dat de traptrekkers meer favoriet zijn :) Zonder net en niet ingegraven. De trampo is meer voor mijn broertjes en zusjes die thuis zijn nog.

Ze spelen er best wel eens op, maar ze zouden hem niet missen. In de winter gaat die altijd naar binnen om em zo goed mogelijk te houden, maar ze missen em niet heel erg.

Oei.. mazelen... hier kun je extra een enting halen als je kind net een jaar is oid... geen idee hoe dat zit. Hopelijk door de vakantie hier minder last ervan.
Je kan het idd nog gewoon krijgen als je ge ent bent, maar de mate waarin je krijgt schijnt dan lichter te zijn oid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 14:48

BILTHOVEN -
Op een basisschool in de regio Midden-Nederland heerst rodehond. Van 11 leerlingen is zeker dat ze de ziekte hebben gehad. Dat heeft directeur Roel Coutinho van het Centrum Infectieziektenbestrijding woensdag gemeld.

De school ligt in de zogeheten biblebelt. Daar wonen veel mensen van reformatorische gezindte die vanwege hun geloof vaak afzien van vaccinatie. In hetzelfde gebied heersen momenteel de mazelen.
De meeste kinderen in Nederland zijn op de leeftijd van 14 maanden ingeënt tegen mazelen, rodehond en de bof.
Rodehond veroorzaakt net als mazelen vlekjes op de huid. Volgens Coutinho is rodehond voor kinderen een onschuldige aandoening, en is het bovendien minder besmettelijk dan de mazelen. Voor zwangere vrouwen vormt de ziekte echter wel een risico omdat het virus geboorteafwijkingen kan veroorzaken.
In 2004-2005 werd de biblebelt getroffen door de rodehond. Zo'n 30 zwangere vrouwen raakten toen besmet, wat bij 11 kinderen ernstige afwijkingen veroorzaakte bij de geboorte. Twee ongeboren kinderen overleden aan de ziekte.
Mensen die al eens rodehond hebben gehad, kunnen dit niet opnieuw krijgen. Kinderen die nu ziek worden, zijn na de epidemie geboren. Om die reden maakt het RIVM zich geen ernstige zorgen, omdat een groot deel van de groep niet-gevaccineerde mensen, onder wie vrouwen in de vruchtbare leeftijd, al immuun is. Wel is het RIVM alert op de ontwikkelingen. „We houden het in de gaten”, aldus Coutinho.

bron: Telegraaf.nl

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 10 jul 2013 15:29

Een tante van mij heeft rode hond in haar puberteit gehad, daardoor is zij onvruchtbaar geworden, erg verdrietig!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jul 2013 11:10

654321 schreef:Zijn hier mensen met ervaringen op het gebied van trampolines?

Wij zitten hier over aan het nadenken (hebben genoeg ruimte) maar het is wel prijzig zeg. En eigenlijk lijkt ons ingraven veel mooier, veiliger, makkelijker toegankelijk. Maar wat een werk, dat zien we eigenlijk niet zitten... Zijn er mensen die dat hebben gedaan? Dus toch maar niet doen? Word er veel opgespeeld? Wij twijfelen nogal...

wij hebben een trampoline van 3,05 meter.. Met net.. En ingegraven.. Ik heb em zelf ingegraven :mrgreen: ! ben blij dat ie ingegraven is.. ! Ik heb de modder verdeeld over de andere stukken tuin, dus geen modder hoeven afvoeren!

Manoël durft er nu ook op! hij wordt zeer intensief gebruikt!! Ben er nog elke dag blij mee!! Hij was niet superduur.. we hebben em toen gekocht in een winkel die ging sluiten en toen was alles met 40% dus hij kostte toen nog iets van 80/85 euro!

Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jul 2013 18:14

Heb het al eerder geschreven maar wij hebben nu al weer 2 jaar met veel plezier onze trampoline in de tuin> niet ingegraven, vond dat teveel gedoe. Hij heeft ondertussen ook al meerdere plekjes gehad in de tuin dus ik blij dat ik hem niet al 3x opnieuw hoefde uit en in te graven :mrgreen:
Die van is is 2,5 meter doorsnee, als het past zou ik de grootste nemen die je tegenkomt :wink:
Zelfs de jongste van bijna 2 springt er al heerlijk op los!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 19 jul 2013 13:43

En eindelijk hebben wij nu ook VAKANTIE!!!
Heerlijk om even niet op de klok te leven.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 jul 2013 14:33

Lekker he! Hier is ook vandaag de vakantie begonnen. Meteen het zwembadje maar weer eens schoongemaakt en opnieuw gevuld, hopen dat we daar de komende weken nog veel gebruik van kunnen maken ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jul 2013 09:24

:?:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 25 jul 2013 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jul 2013 09:28

cornelia77 schreef:Hoe weet je nu eigenlijk of je kind de mazelen heeft? Ik ben een beetje bang dat een van onze kinderen het heeft. Hij klaagt sinds gisteravond over keelpijn, is hangerig en kreeg vandaag koorts...
Hij is wel ingeënt, maar goed, het schijnt dat dat bij meer kinderen op de basisschool zo is...

hoe gaat het er nu mee? waren het de mazelen?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 jul 2013 09:30

Wat jammer dat het zo gelopen is, kunnen jullie een andere kinderarts krjgen?
Veel sterkte met het wachten op de rest.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jul 2013 12:04

oh bah zeg... aan de ene kant fijn dat er niks is nog, maar je blijft wel met veel onzekerheden zitten. Stofwisselingsonderzoeken duren maaaanden! We hebben het nl zelf in de familie.

Zo... allemaal blijkomen van het warme weeR? en voorbereiden voor er wat komen gaaT?

Zul je altijd zien!! moet ik naar et ziekenhuis met M als het zo bloedheet is! :( en ook nog is het ziekenhuis in de stad, dus onder bezoekstijden een afspraak... dus.... kilometers lopen :( miss gaan we wel op de fiets.

Terug naar “Archief”