cornelia77 schreef:Over soep gesproken...Ik wil vanavond een maaltijdsoep maken, maar heb een beetje gebrek aan inspiratie. Heb het wel een beetje gehad met de tomaten, groenten en kippensoep. Onze kinderen houden niet van een dikke, korrelige soep, dus dat doe ik dan heel af en toe. Maar dan wordt er slecht gegeten. Voor hen geen linzen, erwten, bruine bonensoep enzo.
Iemand nog een idee?? Ik begin maar met het maken van een kippenbouillon. Daar kan je nog alle kanten mee op.
Mogen er wel (zichtbare) groenten in Cornelia?
Je kunt er een chinese kippensoep van maken, met (fijne) mie en chinese groenten erin, paar drupjes citroen, scheutje ketjap.
Met tomatensoep kun je variëren door er een pot witte bonen in tomatensaus door te doen, deze te pureren door de staafmixer door de soep te halen, dan krijg je een gladde, licht gebonden soep.
Je kunt ook allerlei groene groenten (paprika, courgette, spinazie, boontjes, erwtjes, broccoli, peultjes,) kwartiertje laten koken, staafmixer erdoor, evt scheutje kookroom en uitgebakken blokjes magere spek erdoor.
Is supergezond en voor slechte groenteneters ideaal, je ziet ze nl niet en zeker als je tuinerwtjes (diepvries) erdoor doet, krijgt de soep een lichtzoetige smaak, waar veel kinderen dol op zijn.