Bambi schreef:Wedergeboren geloof toch?
Ik denk dat je bedoelt:
Wedergeboren tot geloof......
Toch?
Als het anders is gewoon zeggen hoor.

h.g Learsi
Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Wedergeboren geloof toch?
naamloos schreef:De enige reden waarom ik deze kwestie belangrijk vind is die gevaarlijke leer "je bent een kind van een gelovige ouder, je bent gedoopt, dus Halleluja met mij komt het goed.
Lees de post' van Rotterdam (iemand in dit topic), die rekent iedereen tot christen die gedoopt is, of die op een andere administratieve wijze als christen geregistreerd staat.Bambi schreef:Er is nog niemand in dit hele topic die gezegd heeft dat je door gedoopt te zijn zalig wordt.
Dus waarom je dat er steeds bij haalt is mij een raadsel.
naamloos schreef:Lees de post' van Rotterdam (iemand in dit topic), die rekent iedereen tot christen die gedoopt is, of die op een andere administratieve wijze als christen geregistreerd staat.
Maar een christen is iemand die in Hem gelooft![]()
![]()
![]()
Boaz schreef:
er staat namelijk wanneer je wèl gedoopt kan worden: Hand 8:37 'Als u met heel uw hart gelooft, is het geoorloofd.'
Boaz schreef:
er staat namelijk wanneer je wèl gedoopt kan worden: Hand 8:37 'Als u met heel uw hart gelooft, is het geoorloofd.'
Learsi schreef:Ik zou dat toch even wat meer toegespitst willen zeggen.
...Het gaat nl. over een volwassene die de Schrift leest en daar onderwijs over wil krijgen, omdat hij vragen krijgt over wat hij leest. Daarom wordt Filippus langszij gebracht.
h.g
Learsi
Vooruit dan maar, dat magrotterdam schreef:Mag ik voor mijzelf spreken a.u.b. of meen je dat ik jou nodig heb om mijn bijdragen te analyseren ?
Hoe komt het dan dat de geloofsdoop al geldt voor kinderen vanaf 12 jaar?
Weinig wedergeboren kinderen gezien op die leeftijd, maar wel velen van hen gedoopt met de geloofsdoop.
En als je in een charismatische kerk lid wil worden, moet je toch gedoopt worden?
Want anders hoor je er niet echt bij.
Boaz schreef:Bij ons geldt geen scherpe leeftijdsgrens, hoewel ik die leeftijd van 12 jaar niet zo vreemd vind.
Doorgaans zijn de dopelingen bij mij in de kerk ouder: gisteren zijn er 27 mensen gedoopt, de jongsten waren 17 jaar.
Het zal per kerk verschillend zijn, maar in mijn kerk kan je lid worden terwijl je niet gedoopt bent. Daar ligt geen druk op. Het is uiteraard wel zo dat er van kringleiders en oudsten wordt verwacht dat ze wedergeboren zijn en gedoopt, zij zijn het die waken over de leer, en dus moeten ze de leer wel onderschrijven.
Byte schreef:Dank je Jan aka Pepik lees het op mijn gemak door.
Helaas ben ik nogal eigenwijs
1. Jij hoeft dat ook niet te tellen, dat doet God wel.rotterdam schreef:Ik heb gesproken over het aantal christenen wereldwijd, hoe moet ik anders tellen - ik kan het hart van de mens niet aanzien.
Het is gewoon objectieve Wikipedia informatie ; Christendom in de wereld
Verspreiding van het christendom over de wereld
Het christendom telt op wereldniveau 2 miljard gelovigen en is daarmee de grootste religie. Deze gelovigen zijn verdeeld in 1147 miljard rooms-katholieken, 216 miljoen oosters-orthodoxe christenen, 367 miljoen protestanten, 84 miljoen anglicanen, 414 miljoen onafhankelijken (niet behorend tot de belangrijkste stromen van het christendom) en 31,7 miljoen "marginalen" (de Jehova's getuigen, de mormonen, enz.)
Blijft de vraag ; dus baby's zijn nooit christen ?
Boaz schreef:Bij ons geldt geen scherpe leeftijdsgrens, hoewel ik die leeftijd van 12 jaar niet zo vreemd vind.
Doorgaans zijn de dopelingen bij mij in de kerk ouder: gisteren zijn er 27 mensen gedoopt, de jongsten waren 17 jaar.
Het zal per kerk verschillend zijn, maar in mijn kerk kan je lid worden terwijl je niet gedoopt bent. Daar ligt geen druk op. Het is uiteraard wel zo dat er van kringleiders en oudsten wordt verwacht dat ze wedergeboren zijn en gedoopt, zij zijn het die waken over de leer, en dus moeten ze de leer wel onderschrijven.
Ok gedoopt en wedergeboren betekent dus dat je geen kringleider of oudste kan worden?
Boaz schreef:Komt het echt zo onduidelijk over? Ik bedoel, uiteraard, dat er van oudsten en kringleiders wordt verwacht dat zij gedoopt zijn door onderdompeling, op een leeftijd dat ze dit bewust ondergingen.
Ok gelukkig maar dan maakt het niet uit of je evangelisch bent of gereformeerd ook al ben je wedergeboren maar voldoe je niet aan de "eigen" regels van de kerk of gemeente hoor je er niet bij.( dacht dat dit alleen bij ons in het refohoekje voorkwam)![]()
schelpje3 schreef:En het argument dat ouders met de doop vragen:
Wilt u ook de God en Vader van ons kind zijn?
wordt terzijde geschoven kennelijk.
Boaz schreef:Het is de vraag of de Bijbel leert dat dat een vraag is die hoort bij de doop.
Boaz schreef:Ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat er twee formulieren zijn bij kinderdopers: een voor volwassenen, en een voor kinderen. Eén doop, leert de Bijbel, twee formulieren, zegt de kerk...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten