Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zomaar
Mineur
Mineur

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor zomaar » 20 mei 2011 19:43

Hier mag je ook zelf kiezen. De ha is bij ons verloskundige. Hij vind het wel heel leuk als je thuis wil, want dan kan hij het zelf doen. En je moet een x aantal bevallingen per jaar doen vlgns mij om je certificaat o.d. te behouden. Dus ja voor hem wel leuk natuurlijk. We wonen in een dorp, en ja dan heb je niet altijd evenveel bevallingen. Maar wij wilden ook graag poliklinisch. En daar heeft hij niet moeilijk over gedaan. Heb het nu 3 x gedaan, en dat is ons prima bekomen. Juist omdat er toch 2 x medisch ingegrepen moest worden. Laat mij maar naar het ziekenhuis gaan.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 mei 2011 19:49

't Is ws wel zo dat vk meer geld krijgen voor een thuisbevalling maar vergeet niet dat ze dat ws ook veel leuker vinden om te doen! Dus het draait niet alleen om geld! Toen ik vk studeerde vond ik een zh bevalling echt niet leuk! Je wordt naar mijn idee ook opgeleid om heel zelfstandig aan het werk te gaan dus een thuisbevalling sluit in mijn ogen dus beter aan op wat je leert.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 19:50

Als alles goed gaat, kan een vlk in het ziekenhuis de complete bevalling toch ook zelfstandig doen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2011 19:52

Even snel een berichtje tussendoor alles gaat eigenlijk erg goed alleen in haar wiegje slapen vannacht lukte echt niet ze maakte zichzelf elke keer wakker met haar armpjes (erg beweeglijk kindje)
Vandaag is de borstvoeding echt goed op gang gekomen ben ik erg blij mee. Kraamverzorgster neemt er ook echt de tijd voor om alles uit te leggen enz (we hebben het echt super getroffen met de kraamverzorgster)
Afvallen door de bv gebeurd bij de meeste vrouwen niet en dat zal bij mij ook echt niet gebeuren. Maar had behoorlijk bloedverlies,veel vruchtwater en een erg zware placenta volgens de gyn vandaar denk ik die 10 kilo die er nu al af is.

morgen ga ik proberen op jullie te reageren maar dat gaat zo moeilijk met 1 hand.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 mei 2011 19:53

ajl schreef:Als alles goed gaat, kan een vlk in het ziekenhuis de complete bevalling toch ook zelfstandig doen?

Tuurlijk, maar je hebt toch met meer mensen te maken dan, ipv dat hele intieme van thuis. Als de as moeder zich goed voelt maakt het mij verder niet uit maar ik heb toch wel een voorkeur hoor ;)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 mei 2011 19:55

Ik ben maandag 36 weken.. Maar volgens de echoscopiste was alleen het buikje 2 weken 'achter' zegmaar. Dus qua hoofdomtrek en lengte was het wel hetzelfde als de vorige 2 met 36 weken. Ze zei ook nog wel dat het heel lastig was om de buikomtrek goed te meten omdat het allemaal wat krap word in je buik. Ook was er wat weinig vruchtwater. Naja, ik probeer elk geval rustig aan te doen en ik moet nu wekelijks voor controle dus het word wel in de gaten gehouden.
Wel grappig, mijn schoonzusje, die haar derde een weekje later verwacht heeft ws een groot kind deze keer. Bij haar waren de eerste twee 6 pond. Bij mn moeder werden ze steeds een pond zwaarder, bij mij dus kennelijk lichter. (4120, 3970) Ik vind het ook best wel druk allemaal, met 2 kids ben je toch van 7 tot 7 aan de gang en ook al zitten ze allebei op school, kost best veel energie.

Nog vier weekjes, ik heb vanmorgen wel de verleiding kunnen weerstaan om te vragen naar het geslacht. Zodoende heb ik twee verschillende slingers in elkaar geknutseld, en blauwe/ roze ballonnen aangeschaft. Ik was gelukkig toch genoeg verzekerd voor een kraampakket dus dat staat klaar. Bed is op poten. Babykamer in principe klaar, op het wassen van bekleding/ kleertjes en inkorten gordijnen na. Nu moet ik Boudin zn kamer nog een grote schoonmaakbeurt geven en beneden, de woonkamer, keuken en wc. Oja, dan nog een paar plantjes voor in de tuin, beetje pimpen de boel..

Oja, ik lig wel om 10 uur op bed en doe 's middags eigenlijk niks meer hoor, dus geen zorgen of ik mijn rust wel neem :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 19:58

LauraC schreef:Tuurlijk, maar je hebt toch met meer mensen te maken dan, ipv dat hele intieme van thuis. Als de as moeder zich goed voelt maakt het mij verder niet uit maar ik heb toch wel een voorkeur hoor ;)

Daar heb je gelijk in, het hele intieme is er wel af in het ziekenhuis met tl verlichting :mrgreen: . Als mijn eerdere bevallingen beter waren verlopen, had ik er ook zeker voor gekozen. Ik ( en vooral mijn man) durf nu het risico niet te nemen.

@ liefie Fijn dat de bv goed op gang is en dat je een fijne kraamhulp hebt. Ik vind dat altijd best belangrijk. Onze eerste was echt waardeloos en de tweede was super. Wij zijn nu van plan om deze weer te vragen.

@ jamillah Zo te horen wel een druk schema! Doe lekker rustig aan!

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 20 mei 2011 20:04

Hier heeft één verloskundige in het ziekenhuis ook helemaal zelfstandig de bevalling gedaan. Bij de andere twee moest er dus medisch ingegrepen worden, dust wordt je naar een andere afdeling gereden, en krijg je een hele rits mensen om je bed heen.
Weet nog dat wij bij de eerste voor een extra echo moesten met 38 wkn, dat wij bij het ziekenhuis een gyn. hadden die dat deed. En hij zei toen dat alles gereed was, lag ingedaald, (groei e.d. van ons kindje was goed, want verlosk. vond dat ik te weinig gegroeid was, daarom een extra echo),en we konden morgen wel terug komen dan zouden ze het inleiden/opwekken, en dan hadden we het maar gehad, en toen mompelde hij er zo achter aan, van en dan verdienen wij er ook nog wat aan. O wat was m'n man toen boos, wij hadden van te voren met elkaar gezegd, als er niets aan de hand is gaan we voor de de 40 wkn, omdat dat ons het natuurlijkste leek. Hij gaf een hand, bedankte voor de info en we zijn gegaan. In dat ziekenhuis wil m'n man dus niet dat ik ga bevallen, als het voor het geld moet :cry: achteraf hoorden we wel van meer dat deze gyn. kundig heel goed was, maar in zo'n communicatie wel is mis ging. Je kan hier ook kiezen voor een ziekenhuis in een andere stad. EN daar zijn we de volgende keren dus heengegaan. Ja zo gezellig als je slaapkamer thuis is het niet, maar daar let ik dan ook totaal niet op op zo'n moment.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 mei 2011 20:05

Doe ik, en mijn moeder woont in de buurt, is gek op schoonmaken, dus komt goed. Ik richt me vooral op koffie zetten en broodjes klaarmaken :-oo

Bij ons doen de huisartsen nog de bevallingen idd. Ik wil het liefste thuis bevallen. Bij Boudin uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen en daar had ik een privé verloskundige omdat ik de enige was die lag te baren. Ik heb alleen dr mobieltje verknalt omdat mn vruchtwater in haar jaszak terecht kwam, maar ja, risico van het vak 8) Gerlinde had de navelstreng om dr nek, en toen kreeg ik het samen met haar erg benauwd omdat de dokter toen zn zuurstof nog als een idioot uit de auto moest halen.. Maar is ook goed gekomen, gelukkig.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 mei 2011 20:08

zomaar schreef:Ja zo gezellig als je slaapkamer thuis is het niet, maar daar let ik dan ook totaal niet op op zo'n moment.

Haha nee, idd. Gezellig bevallen moet nog uitgevonden worden volgens mij.. Wel prettig aan het thuisbevallen vind ik dat je daarna meteen prinsheerlijk in je eigen verschoonde bed ligt en niet aan de sleep hoeft met maxicosie en niet met je hechtinkjes achterin een polo gepropt wordt...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 20:10

:lol: :lol: om vervolgens je voeten niet hoog genoeg op te kunnen tillen om de trap op te lopen

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 mei 2011 21:07

Manlief en ik gaan binnenkort even een kijkje nemen in de Kraamsuites van het SFG. Misschien vinden we dat wel wat ;) Ziet er op de film iig erg mooi uit!
En natuurlijk gelijk even een extra echo laten maken dan :wink:
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 21:25

Ehm, ik wil je niet al te veel verontrusten en mijn visie is natuurlijk niet maatgevend :wink: , maar ik heb hele negatieve ervaringen in het SFG. Bij mijn eerste bevalling hebben ze behoorlijke fouten gemaakt. De kraamsuites zijn inderdaad prima, maar de zorg is niet denderend. En dat heeft vooral te maken met de sociale problematiek van de wijk waar het SFG staat.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 mei 2011 08:28

De mensen die daar werken komen niet allemaal uit Rotterdam hoor :wink: Ik zou er wel alle vertrouwen in hebben denk ik, er werkt ook een bekende van mij, dus vraag dan ook of zij bij mijn bevalling wil zijn. Kheb gevraagd wat de nazorg was, en als ik me gewoon prima voel doet ze datgeen wat een kv zou doen thuis en ga je na 48uur naar huis.
Ik denk dat iedereen wel poisitieve en negatieve verhalen heeft over een bepaald ziekenhuis. Zo zou ik nooit willen bevallen in het IJsselland in Capelle. :wink:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mei 2011 21:51

Afbeelding

Onze prinses :D

Vandaag een erg drukke dag gehad doordat vanmorgen Nina ineens niet meer wilde drinken wat bleek ze heeft spruw.
Medicijnen blijken goed aan te slaan al wil ze nog niet bij mij drinken (hopelijk morgen weer) maar mijn vriendin heeft gelukkig een goede elektrische borstkolf en dat werkt als een trein zo krijgt ze toch gewoon borstvoeding binnen.
Voor de rest is het echt genieten! We zijn echt al schandalig verwend door iedereen en het houd niet op en dan zijn vandaag pas de geboortekaartjes op de post gegaan.
Vannacht hebben we Nina in de kinderwagen op onze slaapkamer gehad en dat gaat super ze heeft een hele nacht geslapen op de voedingen na dan.

Terug naar “Archief”