Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mei 2011 07:01

in friesland thekeimpe :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 mei 2011 07:23

trijntjejohanna schreef:in friesland thekeimpe :mrgreen:

Hmm, nee, dan zijn de brandstofkosten gelijk of hoger aan het voordeel...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mei 2011 07:44

ik heb in ieder geval de goede keus gemaakt.. Matteo had het vanmorgen over zijn verjaardag enzo.. ik zei dat ik al een kado had gevonden... zegt hij: als het een trein is, dan ga ik er direct mee spelen :mrgreen: :lol:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 mei 2011 08:19

Bij ons is een verjaardag zonder duplo ook haast niet denkbaar :) En nog is het soms helemaal op...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 mei 2011 08:26

Een paar jaar geleden kreeg ik van een buurvrouw 3 vuilniszakken vol met blokken, beesten, huisjes, poppetjes en voertuigen en ze wilde er niks voor hebben ...
Een paar weken geleden kregen we een grote doos Duplo van iemand anders, maar die heb ik doorgegeven aan een zusje; wij hebben inmiddels 3 van die grote bakken he-le-maal stampvol en er spelen nu maar 2 kinderen meer mee. Zij heeft 3 kinderen die er mee spelen en ze had een fractie van wat wij hebben staan. Maar ik blijf het geweldig speelgoed vinden, die Duplo!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mei 2011 08:31

Supergaaf TJ! Zoonlief kreeg dezer van ons voor Sinterklaas. We hadden van mensen in de buurt al hun duplo overgenomen. Zag er allemaal nog supergoed uit. S. speelt er bijna dagelijks mee. We hebben er ongeveer 10 meter rails bij, nou, daar kun je best leuke routes mee bouwen 8)

Superleuk! Zondag vieren we zijn verjaardag en hij krijgt van ons een grote gele hijskraanschep-geval, waar hij gewoon binnen mee kan spelen. Hij krijgt ook een nieuwe bal en een klok die we bij de Hema zagen, met allemaal dieren bij de cijfers. Vindt hij vast prachtig (dieren en cijfers, het kan niet mooier :mrgreen:).

Vanochtend heeft hij laatste psz en manlief bracht hem net weg. De juffen hadden slingers voor hem opgehangen. Onze anders altijd zo rustige en beheerste jongeman begon bij het zien van die slingers rondjes te rennen door het lokaal en riep: "ik ben jarig! Ik ben jarig!"

Zometeen gaat manlief weer naar de psz en dan mag hij trakteren. Morgen breng ik hem naar de laatste kleuterschool-wenochtend en dinsdag is het dan allemaal echt. Wat een heerlijke tijd, hij is zo ontzettend blij, happy en enthousiast. Wat een lieverd!

Gisterochtend ging hij met papa boodschappen doen en toen ging hij terug naar de kassa om netjes te vragen, of hij een ballon mee mocht nemen. Dat mocht. Hij zei tegen de mevrouw: "ik wil een roze. Voor mama."

:8>
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 mei 2011 08:34

Sophie77 schreef:Een paar jaar geleden kreeg ik van een buurvrouw 3 vuilniszakken vol met blokken, beesten, huisjes, poppetjes en voertuigen en ze wilde er niks voor hebben ...
Een paar weken geleden kregen we een grote doos Duplo van iemand anders, maar die heb ik doorgegeven aan een zusje; wij hebben inmiddels 3 van die grote bakken he-le-maal stampvol en er spelen nu maar 2 kinderen meer mee. Zij heeft 3 kinderen die er mee spelen en ze had een fractie van wat wij hebben staan. Maar ik blijf het geweldig speelgoed vinden, die Duplo!

wij hebben idd ook een grote zak gekregen en al heel wat verzameld iin de loop der jaren, we hebben 3 locomotieven, 2 nieuwe en een oude.mega spoorbaan
nu twee grote baken vol, maar er word nog steeds intensief meegespeeld, ook al is de jongste al 5, en hebben we ook lego.
blijft leuk spul

galatea wat lief!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mei 2011 08:36

Ja, lief he. Toen ik vanmorgen mijn schoenen aantrok, kwam hij aanlopen met zijn knuffelolifant. Die moest met mij mee 'naar de middelbare school'. Anders was mama alleen...

Ik zit hier nu dus in mijn lokaal met een gekke grote olifant op mijn bureau (en met mijn klas van net hebben we even foto's gemaakt, want zoonlief moet wel zien, dat olifant echt naar school geweest is!) :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 mei 2011 08:38

@ Galateia: Wat een schatje, die zoon van jullie!

Dochterlief hier hoopt volgende week ook 4 jaar te worden, maar helaas mag zij ook pas na de zomervakantie naar school. Ze is er erg aan toe, dus het was leuk geweest (voor haar dan, ik vind het wel gezellig als ze nog even thuis blijft :mrgreen:) als ze direct na haar verjaardag terecht had gekund. Nu gaan we thuis maar schooltje spelen :wink: , vragen we regelmatig een vriendinnetje of gaat ze ergens spelen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 08:38

Ik heb een vraagje. Onze zoon ( bijna 3) spreekt erg goed, maar sinds een paar weken spreek hij de letter o uit als een euo ( dus niet met getuiten lippen, maar met zijn mond breder). Ik corrigeer hem regelmatig en dan probeert hij het goed te doen, maar moeten wij hier iets mee, zoals logopedie of is dit een fase en trekt dit vanzelf weg?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mei 2011 08:42

Uhm, ik zou het nog even afwachten, ajl. Als hij hem eerst wel goed zei, kan het gewoon een fase zijn. Je kunt ook vragen aan het kdv, wat zij vinden. Kunnen ze er ook op letten. Altijd maar corrigeren is ook niet goed, trouwens (volgens de logopediste van onze zoon dan). Wat beter is, is om in een antwoorzin het woord te gebruiken, zodat hij hoort hoe het wel moet.

Vanmiddag ga ik met zoonlief weer naar de logopedie. Hij praat al zoveel beter, maar precies dat wat hij niet oefent bij logopedie. Maar goed. Als er maar vooruitgang in zit, dan vind ik het allang goed :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 08:47

Corrigeren probeer ik niet elke keer te doen, heb 's avonds wel eens geoefend met getuite lippen de o te zeggen, maar ik wel er de nadruk ook niet zo op leggen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 mei 2011 10:39

ajl schreef:Corrigeren probeer ik niet elke keer te doen, heb 's avonds wel eens geoefend met getuite lippen de o te zeggen, maar ik wel er de nadruk ook niet zo op leggen.

Als hij het eerst wel kon zou ik me er niet druk om maken. Corrigeren schijnt averechts te werken, maar wat Galateia aangeeft over de juiste uitspraak in je antwoord terug laten komen heb ik ook vaak gelezen.

Onze oudste brgouwt zo nu en dan heel erg. Meestal is het na een paar weken weer minder, en dan ineens doet hij het weer.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 mei 2011 13:07

ajl schreef:Corrigeren probeer ik niet elke keer te doen, heb 's avonds wel eens geoefend met getuite lippen de o te zeggen, maar ik wel er de nadruk ook niet zo op leggen.

Met getuite lippen leuke blaasspelletjes doen. Een pingpongballetje blazen ofzo.

Onze jongste zoon (4) begint nu opeens te stotteren, hij zegt dan een woord heel vaak. Het lijkt mij soms een vorm van aandacht trekken (als het spitsuur is) maar doet het ook als hij alleen met mij is. Probeer hem wat rustiger te laten praten maar hij wordt boos als ik dat tegen hem zeg. Beetje lastig dus. Hoop maar dat het ook een fase is.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 mei 2011 13:19

Ik heb me uit laten leggen, dat je bij stotteren 'blijft hangen' bij de de beginletter van een woord. Als dat zo is, is er logopedie nodig om het over te laten gaan/minder te laten worden.

Hakkelen doe je als je een (gedeelte van een) woord een paar keer achter elkaar zegt. Dat is in de meeste gevallen een fase en het gaat vanzelf over.

Dochterlief deed het een paar maanden geleden ook behoorlijk en op 't moment weer helemaal niet. Hier hielp het om er zo weinig mogelijk aandacht aan te schenken. Als je dat wel deed, werd het alleen maar erger, maar dat zal wel per kind verschillend zijn.

Terug naar “Archief”