Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor MissF » 12 mar 2011 16:54

Haha, nee hoor, echt verspreken zal ik denk ik niet snel doen. Dat is er zo ingehamerd, dat dat niet mag, dat we het alleen thuis over broertje/zusje of hij/zij en dan het goede hebben :) Maar volgens mij klopt mijn zin gewoon hoor. Ik kan niet wachten op ons eigen kindje als ik dat klein ventje (van mijn vriendin dus) in mijn armen heb.
Dus ik vermoed dat niemand mij kan betrappen op verspreken. Maar ik weet wel dat ik een volgende keer óf afspreek dat we het niet weten óf dat iedereeen het mag weten. Is toch makkelijker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mar 2011 17:03

hier ook een zomerbaby maar absoluut wel kruiken!! en alles lange mouw en ook gewoon dekentje

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2011 17:10

maar wel 1 dekentje toch? geen 2? Nouja, dat maakt niet zo uit, want ik heb wel 3 dekentjes liggen, omdat Jurian allang een dekbed heeft. Maar voor de wieg heb ik geen enkel dekentje. Ik denk dat ik gewoon 1 dekentje zelf maak, en dan eventueel een ledikant dekentje dubbel gevouwen als het echt koud is.
Want wij hebben een heel klein wiegje, dat ledikantdekentje past er wel 4 keer in, dat zal vast niet lekker liggen voor zo'n kindje. Dus toch maar 1 wiegdekentje naaien. En lange mouwen had mijn vriendin ook wel, maar ook redelijk wat korte mouwen. Het schijnt dat baby's regelmatig te warm aangekleed worden, lijkt me ook neit fijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 mar 2011 17:23

ligt eraan hoe warm het wordt, bij hitte een rompertje en een lakentje en anders meer

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mar 2011 18:27

Hier ook weer lekker druk bezig geweest vandaag :D

Volgens mij kun je midden in de zomer bij een pasgeboren baby nog makkelijk een broekje met lange pijpen aan doen en een shirt met lange mouwen en een rompertje zonder mouwen.
Vaak kunnen die kleintjes hun warmte niet goed vast houden in de eerste dagen.

Slapen doe ik al weer een klein weekje super goed ben er zo blij mee duren de nachten niet zo lang.
Morgen gaat mijn man echt weer een buikfoto maken vergeet het elke keer en loop er nu niet zo charmant bij :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mar 2011 18:43

gempa schreef:ligt eraan hoe warm het wordt, bij hitte een rompertje en een lakentje en anders meer

denk ook dat het aan je kindje ligt. Onze zoon had zijn temp altijd te laag, maakte niet uit hoe warm. Ik heb hem ook heel lang snachts kruiken moetne maken omdat zijn temp heel erg onderuit ging. Nu krijgt hij zelfs ook weer een kruik, dan slaapt hij wat langer.. en groeit hij weer wat sneller.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 mar 2011 21:40

paprikameisje2 schreef:
gempa schreef:ligt eraan hoe warm het wordt, bij hitte een rompertje en een lakentje en anders meer

denk ook dat het aan je kindje ligt. Onze zoon had zijn temp altijd te laag, maakte niet uit hoe warm. Ik heb hem ook heel lang snachts kruiken moetne maken omdat zijn temp heel erg onderuit ging. Nu krijgt hij zelfs ook weer een kruik, dan slaapt hij wat langer.. en groeit hij weer wat sneller.

nou dat is ook zo. hier hadden ze geen van allen er moeite mee om zich warm te houden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mar 2011 21:45

Wij hebben wel kruiken gekocht. Je weet het nooit natuurlijk...
't lijkt mij ook wel lastig wat je zo'n ukkie aan moet doen... Je hoort inderdaad vaak dat mensen hun baby te warm aankleden in de zomer. Als je zelf in een topje loopt hoeft een baby ook geen trui aan lijkt me. :mrgreen:

Wij hebben vanmiddag de laatste inkopen gedaan; toch maar een aerosleep :-oo en toch nog geen easyfix.
Wel ook een parasol gekocht voor bij de kinderwagen, en vandaag de proefdruk van het kaartje binnen gehad.

We zijn er klaar voor! :-oo

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 mar 2011 23:13

Kruiken ben je ook bij een zomerbaby echt nodig, al is het maar alleen de eerste dag. Onze zomerkinderen hadden redelijk vaak romper zonder mouwen en een lange mouw shirtje en korte broek aan. Ze liggen wel heel stil en de armen komen gauw boven de dekentjes uit. Tot ze 9 maanden/ 1 jaar zijn trek ik ze ook in de zomer al snel lange mouwen aan. Ze bewegen toch veel minder als wij en hebben het zo sneller koud.

Als je wilt weten of je kindje het te warm heeft kun je in het nekje voelen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2011 08:43

Hier met een zomerbaby geen kruiken nodig gehad. Hij lag ook de eerste dagen alleen in zn romper zo warm had hij het. Hij heeft het trouwens nu ook altijd warm. ONze dochter is in de winter geboren en zij heeft weken tussen 2 kruiken gelegen en heeft het nu ook nog steeds snel koud.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2011 11:21

Afbeelding

Hierbij een foto van 29 weken en 1 dag :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2011 11:42

mooie buik Liefie.

Hier begint m'n buik ook wat te groeien. Nog niet echt zichtbaar maar ik merk het wel als ik in m'n naakie sta.

Iemand tips bij vochtvasthouden?

Soms voel ik me echt niet zwanger, maar soms wel weer maar dat komt dan door de misselijkheid en moeheid. Echt heel raar en soms zo verwarrend. :oops:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 mar 2011 11:54

Geen koffie en drop en ook geen/niet te veel zout. En verder kun je nog vochtafdrijvende thee drinken. Zowiezo is veel drinken goed als je vocht vasthoud. Zou het goed in de gaten houden want je bent nog maar net zwanger en het is ook nog geen zomer!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2011 11:59

Nou ik hou nu geen vocht meer vast maar ik had het pas en dat merkte ik. Drop eten doe ik al zelden. Drink veel water.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 13 mar 2011 12:33

@ Evelien: het is niet gek om je niet altijd zwanger te voelen, komt vanzelf... :)
@ liefie: mooie buik!!

Wat kruiken betreft: hier in het begin wel gebruikt, maar J. kan zichzelf goed warmhouden. Hij heeft het eerder te warm dan te koud, en daar heeft hij nogal een hekel aan :mrgreen: ik moet hem echt niet te dik aankleden. Ik denk dat het per kind verschillend is.

Terug naar “Archief”