Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor Haai » 24 mar 2009 21:53

LauraC schreef:
Haai schreef:Timon eet ook al chocola, ik vind het zelf niet zo'n punt eigenlijk, op het geknoei na dan :wink:
Eten is tegenwoordig drama, brood wil hij alleen nog maar zonder korst en met zoet beleg :roll: Slapen gaat hier gelukkig juist erg goed, hij slaapt 's middags meestal van 13-16 uur ofzo.

Eten hier ook een drama!! Zou het aan de leeftijd liggen? Pap wil hij alleen nog maar met honing erdoorheen. Brood belandt regelrecht op de grond, wordt er een beetje moedeloos van...iedere keer wat anders proberen en meneer wil niets! Slapen overdag ook niet geweldig en 's ochtends al rond 6-en wakker...niet mijn beste maand :)

Ik ben weer helemaal gerustgesteld nu ik lees dat Michael ook niet eet :) Ik begon al ernstig aan mijn opvoedingskwaliteiten te twijfelen :mrgreen: Ik ben inmiddels wel begonnen me er niet meer druk om te maken. Hij krijgt zijn brood zonder korst en wil hij dat niet, dan gaat hij maar lekker zonder brood naar bed (om daarna wel bij de pot met paaseitjes te gaan staan bedelen natuurlijk :D )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2009 08:28

Hugo is 8maanden en krijgt uiteraard nog geen chocola. Verder eet hij alles. Hij is net zo'n klein vogeltje die overal zn mond voor open doet.

Momenteel eet hij eigenlijk al helemaal met de pot mee. Wij eten nu zoutloos...even wennen,maar het gaat prima. Vis, vlees, ei, witlof, bietjes., bonen, spinazie etc.. , echt alles gaat erin. Wel makkelijk. Hij heeft alleen nog moeite met stukjes. Dan gaat hij kokhalzen en komt alles eruit. Van het cb heb ik gehoord dat dat kokhalzen na 9 maanden minder wordt, dus daar wachten we maar op.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 mar 2009 09:53

Haai schreef:Ik ben weer helemaal gerustgesteld nu ik lees dat Michael ook niet eet :) Ik begon al ernstig aan mijn opvoedingskwaliteiten te twijfelen :mrgreen: Ik ben inmiddels wel begonnen me er niet meer druk om te maken. Hij krijgt zijn brood zonder korst en wil hij dat niet, dan gaat hij maar lekker zonder brood naar bed (om daarna wel bij de pot met paaseitjes te gaan staan bedelen natuurlijk :D )

Hier eet ze ook opeens minder brood. Vleeswaren en kaas hoeft ze ook opeens niet meer. :/
Eet nu een halve boterham met niets/boter, en andere helft met zoet beleg.

Wat slaapt Timon lang 's middags! Heerlijk lijkt me dat, haha.
Ilona gaat wel om 18:30 al naar bed, drinkt 's ochtends vroeg een flesje, en gaat dan weer pitten tot 08:00.
En vandaag zelfs tot 09:00. Dat is dan wel weer heerlijk. ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2009 10:15

Ik ben al blij dat Jurian tegenwoordig tussen half elf en half twaalf slaapt, en 's middags vaak ook nog drie kwartier. Meer zit er echt niet in. En hij blijft er wel vrolijk onder. 's Avonds ligt hij er wel voor 7 uur in, en dan moeten we hem wakker maken voor zijn fles van 10 of 11 uur (ligt eraan hoe laat we zelf naar bed willen). Dan slaapt hij daarna gewoon weer door tot 8 uur, vandaag zelfs tot 9. Die avonden weer voor onszelf zijn toch wel erg lekker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2009 10:18

wow wat heb jij een lekker kereltje MissF. Vooral die avonden ja, heerlijk toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2009 12:42

Hugo slaapt best wel veel. s'Avonds van 18.30 uur( dan krijgt hij zn laatste fles) tot de volgende morgen 6.00/6.30 uur. Ook in het weekend en op mn vrije dagen haal ik hem er op dit tijdstip uit. Ik vind het anders zo zielig dat ik hem op mn werkdagen rond dit tijdstip wakker moet maken. Het zit nu helemaal in zn ritme en is meestal al wakker. Daarna gaat hij slapen van 8.30 tot 10.00 en vervolgens van 12.00 uur tot 14.00/14.30 uur.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 mar 2009 13:02

Lekker als ze zo goed slapen. Ilona slaapt nu ook!.. :)

Wanneer moet je trouwens schoentjes kopen?
Ze zeggen dat als ze een maand goed kunnen lopen, dat ze dan pas schoenen mogen.
Maar ja, nu loopt ze op haar leren sloffen buiten..

Waar kan je terecht voor leuke goedkope schoentjes?
Heb net in een winkel hier gekeken, maar die schoenen zijn allemaal van rond de 50 euro. :o
En dat ga ik er nou echt niet aan uitgeven.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 mar 2009 13:19

Bij Schoenenreus hebben ze een merk voor kinderschoenen - Topolino geloof ik - die wel goed zijn.
Timon loopt ook al een poosje op schoenen, hij heeft ze toch alleen maar aan als we naar buiten gaan. Thuis loopt hij altijd op sokken/blote voeten, dus volgens mij kan het dan echt geen kwaad om ze al wat eerder schoenen aan te trekken.

Timon slaapt 's nachts trouwens ook prima hoor :) Meestal ligt hij er 19 uur in, en slaapt hij door tot 8.30 uur. Soms wordt hij wakker als papa om 5 uur opstaat, dan krijgt hij een fles pap en slaapt hij gewoon weer lekker verder.
Zo MissF, dat doet Jurian 's nachts netjes! Timon kwam tot 5,5 maand altijd nog een keertje 's nachts, dat was ik op een gegeven moment best zat...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 mar 2009 13:54

AikonGirl schreef:Lekker als ze zo goed slapen. Ilona slaapt nu ook!.. :)

Wanneer moet je trouwens schoentjes kopen?
Ze zeggen dat als ze een maand goed kunnen lopen, dat ze dan pas schoenen mogen.
Maar ja, nu loopt ze op haar leren sloffen buiten..

Waar kan je terecht voor leuke goedkope schoentjes?
Heb net in een winkel hier gekeken, maar die schoenen zijn allemaal van rond de 50 euro. :o
En dat ga ik er nou echt niet aan uitgeven.

scapino, schoenenreus en bristol.

Balen zeg. Annemiek zit nu al vanaf begin oktober in groep 1. Tot de kerst een klasje van 15 kids en het ging prima. Na de kerst kwamen er 10 bij en nu is ze compleet ingestort. Vertelt op school niks, gaat met tegenzin en doet niet lekker mee want ze vind het veel te druk. Gisteravond ouderavond gehad en de juf was ook vrij negatief en nu mag ze volgend jaar weer groep 1 overdoen. Al haar vriendinnetjes gaan naar de 2e.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mar 2009 13:57

ehm.. ik belde hie reen schoenwinkel op die erkent is voor kinderen, een soort van kindervoetentherapeut met de vraag hoe en wanneer schoentjes...

hij gaf duidelijk aan dat laarsjes fout zijn als ze het eerste jaar lopen ivm de verdere ontwikkeling. Hij zei ook dat schoentjes aan als ze nog niet kunnen lopen, de een of andere bolle ontwikkeling van de voet verhindereren. Dus een keer schoentjes aan dat ze aan je hand op straat stappen af en toe was niet erg, maar dagelijk gebruik van schoentjes terwij lze nog niet los kunnen lopen belemmerde de ontwikkeling van het voetje.

Hij gaf verder aan dat ze drie weken goed kunnen los lopen, het tijd is voor schoentjes. En jah.. eerst schoentjes zijn gewoon wat duurder... maar jah... k koop liever goede schoenen en kleertjes bij de wibra dan andersom :oops: (ik veroordeel hiremee niemand die lekker goekoop schoentjes koopt hoor!! dat moet een ieder zelf weten!!!!)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2009 13:57

wat balen zeg. Ik snap dan ook niet waarom de groepen zo groot moeten worden. Zo zie je maar weer dat het tenkoste gaat van de kinderen. Echt sneu.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 mar 2009 14:01

paprikameisje2 schreef:ehm.. ik belde hie reen schoenwinkel op die erkent is voor kinderen, een soort van kindervoetentherapeut met de vraag hoe en wanneer schoentjes...

hij gaf duidelijk aan dat laarsjes fout zijn als ze het eerste jaar lopen ivm de verdere ontwikkeling. Hij zei ook dat schoentjes aan als ze nog niet kunnen lopen, de een of andere bolle ontwikkeling van de voet verhindereren. Dus een keer schoentjes aan dat ze aan je hand op straat stappen af en toe was niet erg, maar dagelijk gebruik van schoentjes terwij lze nog niet los kunnen lopen belemmerde de ontwikkeling van het voetje.

Hij gaf verder aan dat ze drie weken goed kunnen los lopen, het tijd is voor schoentjes. En jah.. eerst schoentjes zijn gewoon wat duurder... maar jah... k koop liever goede schoenen en kleertjes bij de wibra dan andersom :oops: (ik veroordeel hiremee niemand die lekker goekoop schoentjes koopt hoor!! dat moet een ieder zelf weten!!!!)
\

mijn ouders hebben altijd hele dure schoenen gekocht.. werd ze aangeraden.. nou als je nu onze voeten enzo ziet...

ik koop meestal dr visser schoenen van scapino.. niet duur, wel hele goede!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mar 2009 14:02

Evelien schreef:wat balen zeg. Ik snap dan ook niet waarom de groepen zo groot moeten worden. Zo zie je maar weer dat het tenkoste gaat van de kinderen. Echt sneu.

sorry.. maar 25 is tegenwoordig normaal! Tegenwoordig zijn er al weer klassen van ver in de 30!! vind je et gek dat leerkrachten overspannen raken en de kids het niet meer trekken! maar dit is denk ik een andere discussie!

zeker balen!! het komt niet ten goede aan deze kiddies!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 mar 2009 14:06

Gewoon waardeloos, met dat kleine groepje ging het prima, maar nu is het veel te overweldigend allemaal. Elke morgen als we in de klas zijn om ze weg te brengen krijgt dat kind zoveel prikkels van al die papas mamas opas omas broertjes zusjes. En dat neem ik die ouders niet kwalijk maar je snapt wel als er 25 kids weggebracht moeten worden en er gaat 1 extra kind mee dat er 75 mensen in die klas rondwandelen.....
Nou dan is het al bal en op school weinig aandacht want de juf kan ook niet heksen (begrijpelijk) maar Annemiek zit ermee. (en haar moeder ook.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 25 mar 2009 14:17

wij hebben voor Matthew schoentjes gekocht van drVisser bij scapino. waren toen 25,=.
hij loopt nog wel neit los, maar vind het ook wel lekker voor hem op de fiets
hij vind ze ook erg leuk! toen we ze kochten hadden we alleen 2 verschillende maten, waar we pas na een maand achterkwamen :?
gelukkig konden we zo ruilen zonder probleem!

Terug naar “Archief”