Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 03 dec 2008 11:59

Gefeliciteerd met je baan Mirjan en succes!

Tj sterkte met de rommel, het lijkt me idd een heel gedoe.....

Sterretje: wat een lief meisje om te zien, is ze net zo lief als dat ze er uit ziet? :wink:

Juliëtte heeft vrijdag de BMR gehad, dus ik ben benieuwd. De andere meiden hebben daar ook wel last van gehad.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 dec 2008 12:26

Geweldig Mirjan! Veel plezier met je nieuwe baan, maar dat zal wel lukken denk ik zo.
Kun je niemand bellen dan TJ, die die bouwlui even opjaagt? Woningbouwvereniging ofzo? Lijkt me heel erg irritant zo als dat loopt bij jullie!
Nou, sinds gisteravond zijn wij begonnen Michael zonder speen te laten slapen. De nacht ging wel aardig. Sliep na een uurtje en werd pas om half 6 voor het eerst wakker. Daarna snel achteruit. Slaapt nu net. Hij was helemaal overstuur, heb een half uur zijn hoofdje zitten aaien. Iedere keer sliep hij bijna, toen smakte hij met zijn lipjes omdat hij de speen zocht en daar zat natuurlijk niets. Nou, weer helemaal wakker natuurlijk en huilen. Ik heb gezellig een riedeltje mee gehuild. Nu maar hopen dat hij een uurtje slaapt ofzo, dan kan ik er ook weer tegen ;)
Als mensen nog tips hebben, dan hoor ik ze graag!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 dec 2008 12:44

Gewoon de speen weer geven :wink: . Hij is nog zo klein. Hugo duimt ook alsof zn leven ervan afhangt...ik vind het eigenlijk wel schattig op te zien. Denk altijd maar zo dat er weinig volwassenen zijn die nog duimen...dus zal vanzelf wel loslopen. De meeste kinderen van 12 hebben toch een beugel...dan hij ook maar.

Vandaag ben ik met Hugo naar het cb geweest. Hij is langer dan 80% van de kinderen van zijn leeftijd. Hij is op dit moment 67 cm en 7.2 kg. Voor 4 maanden best wel netjes.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 dec 2008 12:45

ik denk dat je het vanzelf wel af kan leren. M'n nichtje is nu 6 en die wil perse nog met speen slapen. Ze zijn nu volgens mij hard bezig dat af te leren.
Afleren lijkt mij volhouden, volhouden en nog eens volhouden :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2008 12:51

Oeh, lastig Laura!
Hier had Ilona er ook moeite mee om weer in slaap te komen als ze wakker werd.
Haar schema ging dus een beetje in de war, maar dat maakte me ff niets uit.

Ilona had wel veel aan haar knuffel..
Als ik haar eerst in haar bed legde, ging gelijk de mond open voor de speen.
Dan gaf ik haar gewoon wat anders in handen, zodat ze haar speen weer even vergat.

Maar na een weekje ging het in- en doorslapen weer prima, veel beter zelfs!
Heerlijk zo!! Houd dat voor ogen. Nu is 't even doorzetten.. ;)

ajl, wow 7,2 kg? Ilona woog 7,5kg met 9 maanden. (wel een stuk langer..) :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2008 12:56

fotootjes van Sarah en Eva Lynn's nieuwe kamer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het bed staat nu zoals op de laatste foto, we kijken even of het zo bevalt of zoals de eerste foto's.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 dec 2008 12:58

@ Laura, bij kinderen tussen de 1 en 2 jaar verdwijnt pas de zuigebehoefte, na die tijd word het een gewoonte dus het kan best zijn dat hij het gewoon nog nodig heeft. Wij zijn bij Christiaan met 1,5 gestopt hij had hem ook alleen in bed en geen problemen gehad. simon heeft nog zijn speen, hij gebruikt hem wel vaker als christiaan deed, als hij moe is en met inslapen, maar in zijn slaap plopt hij hem gewoon uit.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2008 12:58

Wow, super! Gaat het goed met beide dames op 1 kamer? Houden ze elkaar niet wakker?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 03 dec 2008 12:58

Wat ziet dat er leuk uit, Lammetje!!! Heel gezellig, lekkere warme kleuren.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2008 12:58

Laura ik heb niet zoveel tips, bij Sarah hadden wel al 'problemen' met inslapen dus hebben we meteen de speen afgeleerd. Eva Lynn wil hem niet en pakt dr speentje.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 dec 2008 12:58

echt leuke kamer lammetje!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 dec 2008 13:00

AikonGirl schreef:ajl, wow 7,2 kg? Ilona woog 7,5kg met 9 maanden. (wel een stuk langer..) :D

Toch is hij helemaal niet dik ofzo. De verhouding lengte en gewicht was prima volgens het cb. Voor zn lengte mag hij nog zwaarder zijn. Moet zeggen dat hij ook wel dol is op eten. Ben daarom ook met de bv gestopt, omdat hij zo'n honger had.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2008 13:01

rosekapje schreef:@ Laura, bij kinderen tussen de 1 en 2 jaar verdwijnt pas de zuigebehoefte, na die tijd word het een gewoonte dus het kan best zijn dat hij het gewoon nog nodig heeft. Wij zijn bij Christiaan met 1,5 gestopt hij had hem ook alleen in bed en geen problemen gehad. simon heeft nog zijn speen, hij gebruikt hem wel vaker als christiaan deed, als hij moe is en met inslapen, maar in zijn slaap plopt hij hem gewoon uit.

Nou, ik denk echt niet dat een baby van 10 maanden nog zuigbehoefte heeft.
Eerder zuiggewoonte..
Maar goed, zal misschien per kind verschillen.. Maar hier was het gewoon een gewoonte.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 dec 2008 13:03

Vanmorgen zeiden ze dat ook op het cb dat een kind zuigbehoefte heeft tussen de 1 en 2 jaar. Dus afleren heeft voor die tijd nog niet zoveel zin.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2008 13:14

ajl schreef:Vanmorgen zeiden ze dat ook op het cb dat een kind zuigbehoefte heeft tussen de 1 en 2 jaar. Dus afleren heeft voor die tijd nog niet zoveel zin.

Ha, die worden vast gesponsord door Difrax, Nuby etc. ;)

Ik geloof er niets van dat afleren geen zin heeft. De praktijk zegt toch wat anders.
Sommige baby's hebben zelfs nooit een speen gehad, en duimen niet.
De ene baby is de andere niet.

Terug naar “Archief”