De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jun 2008 11:33

moeilijk is dat he.. je kind huilend achter laten....

hoe is eht gegaan?

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 26 jun 2008 11:52

Ja dat is het zeker, helemaal als je hem al vanaf zijn geboorte de hele dag bij je hebt.

Maar het is goed gegaan :P toen ik hem ging ophalen was hij buiten lekker op een auto aan het rijden en toen hij mij weer zag was het meteen MAMA!! rende op mij af en liet me meteen niet meer los!
De leidster vertelde dat hij maar heel eventjes gehuild heeft, daarna een half uur alles in zich heeft opgenomen en toen lief ging spelen.
Komt dus wel goed 8)

Morgen mag hij van 8:30 tot 12:30 gaan wennen.
En dat komt wel goed uit want morgen laat ik een permanent zetten en hoef ik hem dus niet zo in de gaten te houden als de kapster bezig is met mij ;/

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 jun 2008 16:00

Lieve foto's weer. PPM, jouw Julia heeft net zulke lekkere beentjes als mijn Michael.
We waren gisteren 's avonds bij Michael en we hadden hem voor hij in bad ging even op de grond gelegd in z'n rompertje en toen heeft hij zich voor het eerst van z'n rug op z'n buik gerold! Wij waren zo trots! En dat wij daar ook bij waren was nog het leukste! Daarna zat z'n arm klem onder z'n buikje en dat vond hij een heel stuk minder maar hij liet zich door mij troosten wat een goed teken is wat betreft hechting. Mijn manneke is zoooo slim :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 jun 2008 16:14

PPM, lief!
Vlinder, mooi dat het toch goed is gegaan..!
Laura, leuk dat hij zich voor 't eerst omdraaide en jullie daarbij waren! :)
Haha, ik weet nog dat Ilona's armpjes eerst altijd klem zat, maar dat ging snel al goed.

Man en ik gingen laatst weer eens samen uiteten,
hadden Ilona bij mijn schoonouders gelaten.
Toen we daar na het eten aankwamen, was Ilona heel erg overstuur! :(
Lag keihard te brullen in haar wieg, en te snikken, was helemaal over de rooie.
En mijn schoonouders en zwager zaten gewoon gezellig koffie te drinken. :/

Oke, als ze huilt kan je haar wel laten liggen, maar als ze overstuur is niet.
Heb gelijk haar truitje uitgedaan, omdat 't drijfnat was, en zij snikheet.
Heeft nog een half uur na zitten snikken toen wij er waren...
Ik vind het zo raar dat ze daar alleen werd gelaten..
Heel lief dat ze wilden oppassen, maar dit nooit meer zeg. :|
Zo. Dit moest ik even van me afschrijven.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 26 jun 2008 16:34

Misschien dat 'oudere' moeders daar wat makkelijker in zijn. En daarbij is het niet hun eigen kind. Mijn moeder laat mn neefjes en nichtjes ook gerust 20 minuten huilen, terwijl m'n schoonzussen met 5 minuten al naast de wieg/bed staan.
Maar als ze overstuur raken is het idd wel vreemd dat ze Ilona zo maar alten liggen...

Leuk Laura, dat Michael zich voor 't eerst omdraaide met jullie erbij! hij voelde vast aan dat jullie het waren 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2008 17:02

nou.. tussen huilen en overstuur zijn is een groot verschil hoor! en ik vind hetniet kunnen... als een kind overstuur is, dat ze het laten liggen! dan wil het getroost worden.

las vanlaatst een artikel.. als een beepje.. tot en met zeven maand huilt, is er altijd wat aan de hand, of het wil lekker bij je zijn!
dus.. ons juultje huilt nietveel :oops:

laura.. das super!! hij omdraaien als jullie er zijn.. en dat troosten!! helemaal heeerlijk! fijn dat et goed gaat!

julia drukt wel de buik meeeega hoog in de lucht, zodat ze op dr hoofd en hakken ligt.. hoe ze het voor elkaar krijgt mag joost weten... maar draaien... nops... sowieso op de buik liggen is... niet gewenst bij mevrouw!

heb ttrouwens de kinderwagen omgebouwd! dus madammetje zit nu! tis net een kleine koningin!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 26 jun 2008 17:53

Juultje77 schreef:Bloempie is dat een nieuwe prik? Die kregen ze eerst toch niet?
En stoer is ie, hoor! Was hij dat de andere keren ook?

Jawel, die kregen ze wel al, maar als ze iets groter zijn. Thomas heeft em nu vast gekregen omdat hij ingeent gaat worden tegen waterpokken en dan is het beter om daarvoor al ingeent te worden tegen meningokokken C.

Even ter info: Die test van de waterpokken-vaccinatie is niet helemaal nieuw. Er worden al heel lang waterpokken-vaccins gegeven, maar dan was het vaccin gewonnen uit menselijk bloed. Nu is dit kunstmatig precies nagemaakt, waardoor er geen kans meer is op besmetting door bloed. In Amerika en andere europese landen zijn al 3,7 miljoen mensen ingeent.
In nederland willen ze het echter nog eens testen voordat het standaard gegeven gaat worden. Ook zijn er voornamelijk volwassenen ingeent en nu willen ze specifiek letten op kinderen.
Maar eigenlijk weten ze dus al precies wat dit vaccin doet. Dit heeft me over de streep getrokken om er aan mee te doen. Thomas is dus niet echt een proefkonijn.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 26 jun 2008 18:44

LauraC schreef:Lieve foto's weer. PPM, jouw Julia heeft net zulke lekkere beentjes als mijn Michael.
We waren gisteren 's avonds bij Michael en we hadden hem voor hij in bad ging even op de grond gelegd in z'n rompertje en toen heeft hij zich voor het eerst van z'n rug op z'n buik gerold! Wij waren zo trots! En dat wij daar ook bij waren was nog het leukste! Daarna zat z'n arm klem onder z'n buikje en dat vond hij een heel stuk minder maar hij liet zich door mij troosten wat een goed teken is wat betreft hechting. Mijn manneke is zoooo slim :mrgreen:

Wat leuk Laura!!
Kan me voorstellen dat je supertrots bent :P 8)

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 jun 2008 20:01

@ vlinder: mooi man dat het toch goed is gegaan en hij wel leuk gespeeld heeft. Hopelijk gaat het morgen weer zo. gaat vast goed komen. en even huilen hoort erbij jah. :P
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 jun 2008 20:27

Leuk man Laura dat je dat ff had gezien. Zo zie je direct al iets van zn ontwikkeling!!! gaaf! :lol:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 jun 2008 20:31

paprikameisje2 schreef:nou.. tussen huilen en overstuur zijn is een groot verschil hoor! en ik vind hetniet kunnen... als een kind overstuur is, dat ze het laten liggen! dan wil het getroost worden.

las vanlaatst een artikel.. als een beepje.. tot en met zeven maand huilt, is er altijd wat aan de hand, of het wil lekker bij je zijn!
dus.. ons juultje huilt nietveel :oops:

Nou, ik ben geen opvoedkundige, maar ik wil er toch even op reageren.
Moeders kunnen soms wel erg snel bezorgd zijn. Mijn schoonzus moest van haar huisarts ook leren om haar kind minstens een half uur te laten huilen als het op bed lag. Dat is heel erg lastig, maar het heeft wel gewerkt. Een kind onder de 7 maanden weet echt wel dat het aandacht krijgt als het gaat huilen hoor. Ook als het simpelweg geen zin heeft om in de wieg te liggen, ook al moet dat wel.

En de eerste keer dat mijn nichtjes bij m'n ouders kwamen logeren waren ze nog erg jong. Was ook huilen geblazen natuurlijk. Dat hoort er misschien gewoon een beetje bij? De eerste keer flink janken. Nu vinden ze het helemaal geweldig! Nee, daar hebben ze echt niets aan overgehouden hoor.
M'n nichtje kwam zelfs al logeren toen ze nog maar 8 weken oud was. Die was er in ieder geval vroeg aan gewend ;)
pobody's nerfect

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 26 jun 2008 20:42

Ik laat ons dochtertje ook vaak gewoon huilen, hoor. Zeker als ze nog maar net op bed ligt. Ze moet blijkbaar altijd even huilen voor ze in slaap valt. Helaas duurt dat 'even' soms wel eens anderhalf uur... Ik ga er na ongeveer een half uur wel heen om haar te troosten, maar als ik dan weer van de kamer afga begint ze weer opnieuw. Dat is al zo vanaf de geboorte. Tja, je wordt er dan wel wat makkelijker in, hoor! Bij onze oudste zaten we om de haverklap aan dr bedje als ze huilde, nou, dat doe ik nu echt niet meer! Hele avonden zaten we boven om haar te troosten en in slaap te krijgen! Nu kijk ik of ze goed gedronken heeft, of er geen boer dwars zit en of ze geen poepbroek heeft, is dat niet zo, dan laat ik haar gewoon liggen. Dan huilt ze maar!Maar t is soms wel heel frustrerend...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 jun 2008 20:44

Hier ook hetzelfde verhaal. Boudin heeft ook zo'n periode gehad en gaat wel weer over.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 jun 2008 21:02

Annemiek had dat ook heel erg toen ze baby was. Die brulde ong. 20 minuten. Ik ging vaak in die tijd douchen. Je hoorde het dan niet,want je zat echt met kromme tenen hoor de tijd af te tellen. 20 minuten zeggen ze op het cb, dan even in bedje troosten, dan weer 20 minuten en je zult merken dat ze vaak 20 minuten nodig hebben en dat het dan slapen is.

Rianne test me nu op 2 jarige leeftijd uit en een smoesjes die ze hebt.
van aankleden tot vies oor. Nou gillen mensen en krokedillentranen.... maar vanavond riep ze maar 2x dus dat valt mee, vor. wk gingen we erop in en het duurde van 11 uur 's avonds tot half 3 's nachts en om 6 uur zat ze weer te zingen. Wij niet :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2008 21:26

oké.. ik geloof ook dat ieder kind verschillend is.. dus ook wat betreft het huile ed... Maar als een kind overstuur is.. vind ik wel anders als gewoon huilen!

Terug naar “Archief”