gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2008 18:29

Ik strijk 1 keer per jaar ofzo.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mar 2008 18:33

bij mij gaat dat niet want mijn man draagt vaak een mooi overhemd met een mooie trui eroverheen en die moet ik wel strijken. maar als iets niet nodig is strijk ik het ook echt niet

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 18:48

Achja, ieder zo zijn ding. Ik ben altijd helemaal blij als ik onze kast open en al die keurige stapels gestreken shirts en broeken zie liggen. haha.

Voor ons is de zaterdag juist een klusdag. Ik doe vaak de schoonmaakdingen, mijn wederhelft klust overal en nergens. Vandaag is hij eerst op zoek geweest naar schuttingen, maar niet gevonden. Daarna de leuningen van de trap erop gezet (ik wist niet eens dat die dingen erbij hoorden, had ze nooit gemist :) ) en is bezig geweest met het plafond van de garage.
En 's avonds komen al dat vrienden en familiegedoe wel, en op zondag vooral.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mar 2008 19:15

Ik kan mn kleding wel strijken, maar voordat ik het aantrek nog een keertje, want mijn kasten zijn écht niet netjes hoor :oops: Zitten toch niet voor niks deuren voor?
Eigenlijk heb ik te weinig kastruimte voor de hoeveelheid kleding, vnm shirtjes die ik op vouw en ze dan net wat groter of kleiner zijn dan de rest zit je weer met het probleem dat de stapels omvallen :? Dusse wat niet nodig is gaat zooo de kast in. Theedoeken uit de droger zijn vrij netjes op te vouwen. Beddengoed strijk ik al helemaaaal niet, das echt een rot klus!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mar 2008 20:48

hier alleen de overhemden van me mannetje... en et laken van het bed van julia!

shirts enzo... echt niet! k vind et zo prima!!gewoon strak opvouwen en wat ook al een boel scheelt, netjes ophangen tijdens het drogen.. of eerst uitkloppen en dan op hangen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 mar 2008 20:55

Ik strijk veel! Beddengoed, alle kleding, vandaag nog de kussenhoesjes van de kussens op de bank. Ga zo maar door. Vind strijken ook absoluut niet vervelend. Ik strijk liever dan dat ik de afwas doe, dus dat doet m'n man dan ook. Ik word gewoon blij van een 'net en strak' huis, ieder z'n eigen ding he! Maar dan geniet ik ook wel dubbel van de zondag, omdat ik dan echt kan waarderen dat ik geen huishouden hoef te doen :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mar 2008 21:53

hier ook absoluut geen hekel aan strijken! maar ik ga mezelf niet aan het werk bezig houden!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2008 22:16

zo vandaag alleen maar 1 was gewassen en opgehangen!!

Heel de dag (van s'ochtends half 10 tot s'avonds 8 uur) weggeweest...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 23 mar 2008 00:09

Strijken meestal vlak voor ik iets aan wil en je kneuters gaat zien. (Mijn moeder heeft het gestreken als uit de was komt, maar in mijn kast wil nooit iets netjes blijven liggen).
Leef je droom.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mar 2008 00:14

Ik strijk alleen als ik mijn pak aan ga trekken, dat is, op een begrafenis en toen ik belijdenis deed na, enkel naar sommige activiteiten van studentenvereniging. Verder dump ik alles gewoon in de kast.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 23 mar 2008 07:45

Ik strijk bijna nooit. Alleen overhemden en een keer een rokje wat gekreukt is ofzo. Verder kan ik zeggen dat mijn kast eigenlijk super netjes en strak is. Dus dat kan prima zonder strijken!
Uniforms strijk ik ook niet. 'k Hang ze meestal te drogen op een hangertje of stoel en dan is het ook echt niet nodig.
'k Was gisteren in m'n gezin babykleertjes aan't strijken en toen bedacht ik dat strijken eigenlijk ook best wel leuk is...
Momenteel ligt m'n plank vol met stapeltjes was omdat 'k bezig ben met verven van de logeerkamer en ook de inbouwkast. Dus voorlopig wordt strijken nog even niks.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 mar 2008 09:40

ik strijk nooit :oops:

als tobias een blouse aan wil.. dan moet hij dat zelf strijken :lol: :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 mar 2008 15:25

Snap echt niet waarom je bijv. een spijkerbroek zou moeten strijken.
En theekdoeken al helemaal niet.

Lijkt me geen vreselijk werk, maar ik vind het gewoon een beetje onzin.

Overhemden begrijp ik dan wel, maar die draagt m'n man nooit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2008 16:09

ik heb een keer bij iemand moeten strijken nou daar heb ik 3 uur staan strijken achterelkaar. Ik moest echt ALLES strijken wat er lag....

onderbroeken, bh's, sokken, etc.... je zou er een strijk fobie van krijgen. :shock:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 23 mar 2008 16:50

Evelien schreef:ik heb een keer bij iemand moeten strijken nou daar heb ik 3 uur staan strijken achterelkaar. Ik moest echt ALLES strijken wat er lag....

onderbroeken, bh's, sokken, etc.... je zou er een strijk fobie van krijgen. :shock:

Dat lijkt wel mister Bean.

Ik ga later denk ik echt alleen nodige strijken, liever niets :mrgreen:
Leef je droom.

Terug naar “Archief”