Moderator: Moderafo's
Andre schreef:jas schreef:Daarom zullen wij, als we ons niet bekeren, ons oordeel ook ontvangen.
Ook als wij ons wel "bekeren" zullen we het moeilijk krijgen, omdat wij zijn Naam dragen, Christen.
Dat vind je in Matth. 24
jas schreef:Andre schreef:jas schreef:Daarom zullen wij, als we ons niet bekeren, ons oordeel ook ontvangen.
Ook als wij ons wel "bekeren" zullen we het moeilijk krijgen, omdat wij zijn Naam dragen, Christen.
Dat vind je in Matth. 24
Ja, maar moelijk krijgen is niet hetzelfde als oordeel ontvangen. Als wij in Christus zijn worden wij niet meer geoordeeld.
Andre schreef:Maar "we" wisten toch niet zeker dat wie wanneer bekeert was btw.
caprice schreef:Dat Hij het niet werkt, maar toelaat, om daar dwars doorheen Zijn raad uit te voeren.
Het kan overigens wel zijn dat God zelf dit deed.
Ik durf het (nog) niet met zekerheid te zeggen. Dan zou ik eerst meer onderlegd willen zijn vanuit de Schrift.
Optimatus schreef:caprice schreef:Dat Hij het niet werkt, maar toelaat, om daar dwars doorheen Zijn raad uit te voeren.
Het kan overigens wel zijn dat God zelf dit deed.
Ik durf het (nog) niet met zekerheid te zeggen. Dan zou ik eerst meer onderlegd willen zijn vanuit de Schrift.
Het is je bekend dat dergelijke vloedgolven onstaan door de platentectoniek in de aardkorst?
joepie schreef:Weet je wat het probleem is? Wij willen God zien zoals wij zijn, dat Hij denkt zoals wij, dat Hij dingen doet die voor ons te begrijpen zijn. En als we ze niet gegrijpen of bevatten kunnen dan zijn ze niet van God.
Terwijl God juist wil dat je gewoon jou hand in Zijn hand legt, en de weg gaat die Hij wil.
Ook al gaat dat voor je gevoel de verkeerde kant op.
Ook al begrijp je God niet.
Gaan die weg. Zonder dat je nu een verklaring krijgt.
Hij is toch onze maker? Mag Hij niet doen met het leem wat Hij wil?
Dus als Hij een vloedgolf beslist, dan heeft Hij daar het recht toe.
ALs je alleen geloofd in een God die alleen maar liefde is, dan geloof je niet in de God van de Bijbel. Maar in een God die je in je eigen hoofd bedacht hebt dat hij wel zou moeten zijn. Want een God die vloedgolven over een kontinent uitstort kunnen we niet bevatten. Dus maken we ons een eigen God, een afgod dus.
Maar dan ben je wel de zondvloed vergeten, of het volk Israel ten tijden van de rondreis door de woestijn. Dan ben je vergeten dat God David straft voor zijn overspel en daarvoor zijn kind laat sterven.
En zo zijn er nog genoeg voorbeelden die laten zien dat God wel degelijk die vloedgolf heeft gestuurd.
Riska schreef:En wat jullie naar mijn gevoel allemaal vergeten is dat we niet meer in de tijd van het Oude Testament leven, maar zelfs nog ná het Nieuwe Testament.
Jesaja 53 - ja, toch het OT - waar heel duidelijk staat dat God de straf op Zich nam in Zijn Zoon Jezus Christus.
Wat jullie vergeten is dat God zó liefdevol was dat Hij Zijn enige Zoon gaf.
Als ik lees over wat hier allemaal gezegd wordt dan denk ik: Christus wordt opnieuw gekruisigd. Het was voor niets kennelijk, want de straffende God is nog altijd gelijk.
Met dit alles zeg ik dus nog een keer: Mijn God is een liefdevolle God. Dat wil niet zeggen dat Hij alles door de vingers ziet, maar de straf heeft Christus voor ons gedragen.
En me daarvan dagelijks bewust probeer ik zo dicht mogelijk bij Hem te blijven en voor zover dat in mijn vermogen ligt Hem geen verdriet te doen. En waar dat toch gebeurt mag ik 's avonds voor het slapen gaan dat voor Hem neerleggen en weten dat ik vergeven ben in Christus.
Riska
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten