Moderator: Moderafo's
misschien mag je daar wat relaxter mee omgaan, het is ook een proces van vallen en opstaan, dat hoort er nu eenmaal bij, in het proces waarin de zonde overwonnen wordt.Na een echte wedergeboorte wil je alleen maar voor God leven, misschien dat het vaak niet lukt, maar daar heb je (ik tenminste) nu al heel veel last van hoor, als je weer es alleen aan jezelf gedacht hebt.
surfer schreef:misschien mag je daar wat relaxter mee omgaan, het is ook een proces van vallen en opstaan, dat hoort er nu eenmaal bij, in het proces waarin de zonde overwonnen wordt.Na een echte wedergeboorte wil je alleen maar voor God leven, misschien dat het vaak niet lukt, maar daar heb je (ik tenminste) nu al heel veel last van hoor, als je weer es alleen aan jezelf gedacht hebt.
surfer schreef:er is sprake van een reactie op de actie van God. Iedereen zal toch zelf de zonde actief af moeten wijzen, dat doet God niet voor je, want dat kan God niet voor je doen zonder je persoonlijke integriteit te schenden. God staat klaar om de zonde te vergeven op het moment dat jij er afstand van neemt. In dat opzicht is een gelovig actief bezig met het overwinnen van de zonde in de naam van God.
je lichaam is dood....Nu na je dood kun je je niet meer bekeren. Dat lijkt me een vreemde redenering, dat je je na je dood nog kunt bekeren van een bepaalde zonde die je in je leven gedaan hebt. Je bent dood!
Nee, want:Kijk maar naar de gelijkenis van de rijke man en de arme lazerus. Die rijke wilde ook nog wel een boodschap naar de aarde sturen om zijn familie te waarschuwen. Maar dat kon dus niet.
Lukas 16 31 Doch [Abraham] zeide tot hem: Indien zij Mozes en de profeten niet horen, zo zullen zij ook, al waren het, dat er iemand uit de doden opstond, zich niet laten gezeggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten