masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 dec 2004 19:14

Ik ben het wel met je eens hijwel, maar ik vind het wel lastig om te bedenken dat Jezus er ook bij is als je met je geliefde seks hebt. Als een ander toe zou kijken, zou ik 't ook niet willen doen.
Maar misschien ligt het ook wel een beetje aan m'n opvoeding ofzo.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 dec 2004 19:21

Lalage schreef:Ik ben het wel met je eens hijwel, maar ik vind het wel lastig om te bedenken dat Jezus er ook bij is als je met je geliefde seks hebt. Als een ander toe zou kijken, zou ik 't ook niet willen doen.

Als een ander toekijkt zou ik ook de gordijnen dicht doen. Maar voor Jezus hoef ik mij (wat dit betreft) niet te schamen.
Genieten, met lijf en leden van wat Hij zo geschapen heeft, daar hoef je je nooit voor te schamen.

Overigens dwalen we wel steeds verder af van het topic

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 dec 2004 19:27

Lalage schreef:Ik ben het wel met je eens hijwel, maar ik vind het wel lastig om te bedenken dat Jezus er ook bij is als je met je geliefde seks hebt. Als een ander toe zou kijken, zou ik 't ook niet willen doen.

Hehe, inderdaad. Ook niet als je op de wc zit, of weetikalwatnietmeer..
*verwijderd, op de persoon gespeeld*

Zareb schreef:Als een ander toekijkt zou ik ook de gordijnen dicht doen. Maar voor Jezus hoef ik mij (wat dit betreft) niet te schamen.

Ook als er een ander toekijkt is het geen schaamte waarom ik de gordijnen dicht zou doen. Het is meer omdat het intiem is en een ander daar geen bal mee te maken heeft.

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 22 dec 2004 19:29

*leest dit topic met grote ogen en open mond*

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 dec 2004 19:34

DavidOpposite schreef:*leest dit topic met grote ogen en open mond*

Waarom?

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 22 dec 2004 19:39

Zareb schreef:
DavidOpposite schreef:*leest dit topic met grote ogen en open mond*

Waarom?

Omdat ik dacht dat je als gelovige een soort rust vindt in je geloof. Maar zoals dit topic en vele andere topics op dit forum bewijzen, krijg je er juist alleen maar meer dingen bij om je zorgen over te maken.

Ik zie het als volgt: masturberen is het bevredigen van een lichamelijke behoefte. Aan die behoefte kunnen we niks doen, dus hoe kan het dan zondig zijn?

Maar goed, er zal vast wel iets over geschreven zijn zo'n 2000 jaar geleden wat mijn ongelijk bewijst...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 dec 2004 19:40

DavidOpposite schreef:Maar goed, er zal vast wel iets over geschreven
zijn zo'n 2000 jaar geleden wat mijn ongelijk bewijst...

Waar dan? Niet in de bijbel iig, naar ik meen.. :wink:

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 22 dec 2004 19:42

Aragorn schreef:
DavidOpposite schreef:Maar goed, er zal vast wel iets over geschreven
zijn zo'n 2000 jaar geleden wat mijn ongelijk bewijst...

Waar dan? Niet in de bijbel iig, naar ik meen.. :wink:

Toe nou, probeer eens een passage te vinden die je zo kunt vervormen dat er iets staat over waarom masturberen zondig is! ;)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 dec 2004 19:48

DavidOpposite schreef:Ik zie het als volgt: masturberen is het bevredigen van een lichamelijke behoefte. Aan die behoefte kunnen we niks doen, dus hoe kan het dan zondig zijn?

Laat ik nou is effe lekker de puntjes op de I zetten. (Toont tegelijkertijd de enorme afdwaling van het topic aan :lol: )

Masturbatie is een techniek. Toegepast binnen een relatie heet dat "liefdesspel" en anders spreekt men over zelfbevrediging.

Trouwens, het gaat er niet om of we er niets aan kunnen doen, maar of we er (verantwoord) van kunnen genieten.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 dec 2004 19:53

ik denk dat een groot probleem is bij ons als christenen. We willen Jezus overal bij ons hebben. Maar op sexueel gebied denken we: "Nee, dit is van mij, jezus u mag hier niet bij" (overigens kan dit bij heel veel dingen in je leven zijn) (ik open hier nog even een topic over :roll: )
Jezus wil bij ons zijn, en alles met ons delen, ook ons sex leven.

Ik zelf kan genieten van het vrijen met mijn vriendin en probeer altijd rechstreeks in contact te blijven met God. Ik wil graag dat Jezus er bij is, en dat Zijn liefde door mij heen stroomt. Ik zelf heb mijn gevoelens niet heemaal in de hand. Daarom draag ik mijn gevoel maar over aan Jezus.

22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23 zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. 24 Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. 25Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst.

Jezus Geest moet ons leiden in ons sex leven.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 dec 2004 19:57

hijwel schreef:Jezus wil bij ons zijn, en alles met ons delen, ook ons sex leven.

Met eerbied gesproken: nee dank U. :roll: Dat wil natuurlijk niet zeggen dat seks en geloof los van elkaar staan, maar je formulering is een beetje jammer. :wink:

Jezus Geest moet ons leiden in ons sex leven.

*Wijst Gershwin hierop en gebied hem te denken aan Jeff Buckley* :P
Sorry, ff offtopic..

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 dec 2004 20:12

Aragorn schreef:
hijwel schreef:Jezus wil bij ons zijn, en alles met ons delen, ook ons sex leven.

Met eerbied gesproken: nee dank U. :roll: Dat wil natuurlijk niet zeggen dat seks en geloof los van elkaar staan, maar je formulering is een beetje jammer. :wink:

ach ja.. wat is jammer :wink:

delen.. :roll: ja Jezus wil genieten van ons sex leven, hij wil genieten van zijn eigen uitvinding. (sex is tenslotten een uitvinding die rechtstreeks uit de hemel komt)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 dec 2004 20:14

hijwel schreef:
Aragorn schreef:

delen.. :roll: ja Jezus wil genieten van ons sex leven, hij wil genieten van zijn eigen uitvinding. (sex is tenslotten een uitvinding die rechtstreeks uit de hemel komt)

Sorry, dit klinkt nog fouter :mrgreen: , maar misschien ben ik wel erg dirty minded.. :|

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 dec 2004 20:18

Aragorn schreef:
hijwel schreef:
Aragorn schreef:

Sorry, dit klinkt nog fouter :mrgreen: , maar misschien ben ik wel erg dirty minded.. :|

haha ja ik vindt het niet gek klinken of zo.

kan je je niet voorstellen dat God er van geniet?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 dec 2004 20:24

Ik vind dit ook een beetje vergezocht. Of denk je dat Jezus ook opluchting voelt als jij een grote boodschap hebt gedaan? :roll:

Terug naar “Archief”