Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 22:48

jas schreef:
Afat82 schreef:
Spyg schreef:nee zeker niet want je kan als GOD het wil daar zelfs mensen bereiken. En ik zal ook in de kroeg over GOD praten want HIJ is mijn lust en mijn leven

De hypocrisie ten top! Sorry, maar ik vind dat echt niet kunnen!!! Zelf maar doen waar je zin in hebt, want "God kan me toch overal bereiken!" En als Hij dat niet doet? Dan is het zeker ook nog Zijn schuld, want Hij heeft me niet uit de kroeg gehaald? Vreselijk!!!!

Afat82, je hebt helemaal gelijk. Ik roep dit ook al het hele topic door, maar men wil er niet aan. Men wil God dienen en de mammon. Als ware gelovige doorgaan, en toch wereldsgezind. Men spreekt over Christus als de lieve Jezus, maar men dient de vorst der duisternis die een leugenaar is van den beginnen. Men is naar eigen zeggen vervuld van de Heilige Geest, maar de waarheid is in hen niet, want men blust door de dienst der wereld de Geest uit. Daarom, op de schroothoop dat wereldgeloof, en nog eens goed nagaan wie de B(b)ron is waaruit geleefd wordt.

@ jas

Als jij nu eens de balk uit je ogen haalt dan zie je meer dan alleen je eigen dingen die je wilt zien want waar je nu mee aan komt is zeer kortzichtig en zo bereik je alleen maar wat de duivel wil
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 23:07

Spyg schreef:@ jas

Als jij nu eens de balk uit je ogen haalt dan zie je meer dan alleen je eigen dingen die je wilt zien want waar je nu mee aan komt is zeer kortzichtig en zo bereik je alleen maar wat de duivel wil

Beste Spyg, het is juist dat ik mezelf zo goed ken, dat ik weet wat de verleidingen zijn die zich in en buiten ons afspelen. Ik beschuldig geen mensen, alleer ik aan datgene waarvan ik beschuldig ook zelf een schuldenaar ben. Ik heb al zeer vaak gezegd hoe mijn leven geweest is, en het is juist dat ik mensen wil waarschuwen om niet diezelfde weg te gaan. Ik zeg dit dus niet omdat ik beter ben dan anderen, integendeel. Maar inplaats van dat je mij beschuldigt de balk niet uit mijn oog te willen halen, zou je eens moeten erkennen, dat je eigenlijk gewoon wilt blijven leven zoals je leeft. Dat je het vlees wilt dienen en niet Christus. Dat je je zelf liefhebt boven alles, maar niet Christus. Dat je de zonde niet haat, maar degenen die ze aanwijzen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 11 jan 2005 09:44

Precies! Het heeft hier niet met veroordelen te maken, alleen met waarschuwen.
Het ziet er nogal rooms uit, de teksten uit de bijbel pikken die je wel aanstaan en je wel uitkomen, maar datgene dat je niet zo uitkomt, daar hoor ik jullie niet over!

Misschien kun je ook eens Jesaja 22 lezen: "Laat ons eten en drinken, want morgen zullen wij sterven."
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 jan 2005 09:48

Dat wordt dan ook ten strengste afgekeurd door de Bijbel, deze tekst is ook in het Nieuwe Testament terug te vinden als uitspraak van de Saduceeën, die het leven naar de dood loochenen.

Tja, op gewoon een wiskey of een biertje drinken in een gezellig cafétje is helemaal niks op tegen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 jan 2005 10:42

Afat en Caprice SODEMIETER TOCH OP met jullie gekloot over rijk van Satan. Ik kots van dit soort beweringen! Schandalig! Hoe durven jullie uberhaupt iemand zo aan te vallen op een mening? Christenen behoren zich niet zo te gedragen alsdat jullie doen. Ik heb hier geen positief woord voor over! Dat jullie iets niet kunnen verantwoording richting God is ABSOLUUT geen argument om stappen te verbieden, en al helemaal niet op grond van Zijn woord. Gaan jullie vooral NIET uit, maar laat een ander in zijn/haar waarde. Of is dat teveel gevraagd?

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 11 jan 2005 11:09

Afat82 schreef:Precies! Het heeft hier niet met veroordelen te maken, alleen met waarschuwen.
Het ziet er nogal rooms uit, de teksten uit de bijbel pikken die je wel aanstaan en je wel uitkomen, maar datgene dat je niet zo uitkomt, daar hoor ik jullie niet over!

Misschien kun je ook eens Jesaja 22 lezen: "Laat ons eten en drinken, want morgen zullen wij sterven."

hm . . . ik blijf bij mijn gedachten. Je motto van Jesaja spreekt mij ook aan . . . afgelopen weekend was ik weer aan het draaien in het Utrechtse nachtleven. Ik draai dan juist ook allerlei muziek die inhoudelijk herinnert aan onze sterfelijkheid en die een sfeer van samenzijn uitstraalt. Msschien klinkt het vaag, maar ik kreeg wel de feedback dat het een positieve avond was, geen problemen, geen zatte hoofden. Daarnaast obseveer ik altijd, ik zie vrienden goede gesprekken hebben, ik zie mensen tot rust komen, ik mensen verliefd zijn. . . kortom, uitgaan is naar mijn ervaring een onderdeel vanh et leven, een ontmoetingsplek.

vrede, Scape

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2005 11:40

Afat82 schreef:Precies! Het heeft hier niet met veroordelen te maken, alleen met waarschuwen.

Dus jij eet en drinkt niet? :?

Als je deze tekst dan toch echt hier wil gebruiken, hou dan ook op met te eten en te drinken....

Hou toch eens op met teksten uit het verband te rukken en de bijbel te verdraaien om zelf maar gelijk te krijgen.

Deze tekst zegt niets over naar de kroeg gaan... het gaat om wat er achter staat: Want morgen sterven wij.... Het geeft aan dat het om mensen gaat die geen hoop hebben op de toekomst.... en daarom van dag tot dag leven en elke dag veel willen genieten... en voor genot hun heil zoeken in eten en drinken. Wil dat dan eten en drinken verbieden? Nee, als christen mag je ook genieten... niet zonder hoop..... maar met hoop. Als christen mag je ook eten en drinken en vrolijk zijn. Niet omdat we morgen sterven... maar omdat we hoop hebben, toekomstperspectief. Je kunt als christen dus best een biertje gaan drinken in de kroeg... en dan gewoon christen zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 11 jan 2005 12:02

Marnix schreef:
Dus jij eet en drinkt niet? :?

Als je deze tekst dan toch echt hier wil gebruiken, hou dan ook op met te eten en te drinken....

Beetje 'n flauwe reactie Marnix, je weet zelf best wat hier bedoeld wordt, lees er anders de kanttekeningen eens op na.

Maar het is net als caprice zegt: jullie willen de bijbel naar jullie eigen hand zetten, en doorleven zoals jullie het graag willen, en ook al zegt de bijbel daar hele andere dingen over...tja, dan vorm je die toch een beetje om.

Kijk, ik heb helemaal geen moeite met een keer met een groep vrienden ergens wat drinken, maar waar de discussie in eerste instantie over begon was het feit dat er mensen op zaterdagavond tot diep in de nacht gaan stappen, in kroegen waar je elkaar niet kunt verstaan van de herrie, en die dan nog beweren op zondagochtend fris en uitgeslapen genoeg te zijn om de preek te kunnen volgen.
En ik kan me ook niet voorstellen dat je je als christen prettig voelt op een plek waar rondomheen mensen zich lopen te bezatten, zo dronken als een tor zijn, waar muziek gedraaid wordt die niet bepaald tot Gods eer is (en daar is het je als christen uiteindelijk toch om te doen??).

En wat dat oordelen betreft...van onze kant is het geen oordelen, maar slechts een waarschuwen.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Uitgaan

Berichtdoor scape » 11 jan 2005 12:36

Coelenhage schreef:Wat vindt jij van uitgaan?

Met deze open vraag begon de topic, scape

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 jan 2005 13:00

Afat82 schreef:Maar het is net als caprice zegt: jullie willen de bijbel naar jullie eigen hand zetten, en doorleven zoals jullie het graag willen, en ook al zegt de bijbel daar hele andere dingen over...tja, dan vorm je die toch een beetje om.

Wat doe je zelf?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jan 2005 13:09

Afat82 schreef:Waarom sluit je je dan niet aan bij een evangelisatiegroep in plaats van mee te feesten en zo af en toe eens een woordje over Jezus te spreken als je dat zo uitkomt.

Waarom mag hij dat niet zelf weten? Hij gaat toch niet alleen om te evangeliseren naar het cafe? Nee, ook om sociale contacten te onderhouden, een biertje te drinken, mensen te ontmoeten, enz. enz. Eigenlijk wat Jezus bijna de hele dag deed tijdens Zijn rondwandeling.

Ik vind het ook erg zwak als gezegd wordt dat mensen die andere principes hebben dat alleen doen om hun eigen lusten te kunnen botvieren (poisoning the well noemt men dat, aldus Herman Philipse :P , en dat heeft niets met inhoudelijke discussie te maken). Daarnaast vind ik het heel erg jammer dat caprice iemand die principes heeft die niet geheel stroken met de zijne een hypocriet noemt (en dat zie ik toch echt meer als veroordelen dan als waarschuwen). Hypocriet is als je niet leeft volgens de principes die je zegt te hebben, en daar heb ik bij spyg nog niets van gemerkt.

Oke, meer ontopic: wat ik van uitgaan vind? Een mooie gelegenheid om mensen te ontmoeten, te drinken, te ontspannen, etc.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 jan 2005 13:32

Aragorn schreef:Waarom mag hij dat niet zelf weten? Hij gaat toch niet alleen om te evangeliseren naar het cafe? Nee, ook om sociale contacten te onderhouden, een biertje te drinken, mensen te ontmoeten, enz. enz. Eigenlijk wat Jezus bijna de hele dag deed tijdens Zijn rondwandeling.

Jezus was hier niet om sociale contacten de onderhouden hoor en ook niet om de hele dag bier te drinken. Jezus was hier om een gruwelijk zwaar werk te volvoeren, een genadeloos werk wel te verstaan. Wij kunnen ons hoofd laten rusten op Zijn genade, maar de Zoon des mensen heeft niets waarop Hij Zijn hoofd kan neerleggen. Voor Hem was er geen genade van God te verwachten. En ik vind het echt vreselijk dat er hier zo vanuit de mens geredeneerd wordt. Het zoeken van grenzen van wat wel en niet mag is een werk van de onwedergeboren mens. De mens die uit God is, zoekt ook de dingen die van God zijn en zal eerder ruime marges in acht nemen m.b.t. zijn dagelijkse wandel dan dat hij de grenzen gaat verkennen.
Het excuses zoeken in de Heilige Schrift om het vlees te kunnen behagen is een schrikkelijke bezigheid en heeft tenzij God het keert, de eeuwige dood tot gevolg.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 jan 2005 13:38

Blablabla, het stikt hier van de schriftgeleerden en fari... ik maak m'n zin maar niet af...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 jan 2005 13:42

Farizeeën? Ach ze zullen er vast trots op zijn... Maar kurt, je weet toch dat Satan en de Wereld trekken? Vooral in cafés en andere ijdele gelegenheden? Satan is daar, en hij wil jou hebben! Als je plaatsen der ijdelheid opzoekt, begeef je je in de voorportalen van de Hel! beseft dat goed!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 jan 2005 13:47

kurtyo schreef:Blablabla, het stikt hier van de schriftgeleerden en fari... ik maak m'n zin maar niet af...

Nou ik ben echt niet wereldvreemd hoor. Mij kon je schilderen in de kroeg.
Vandaar dat ik het ook zo goed weet hoe het er aan toe gaat. Maak iedereen wijs dat er in de kroeg flink over God gepraat wordt, maar niet mij. Ja, Zijn Naam wordt idd wel erg vaak ge(mis)bruikt, dat wel.
In de kroeg is het zuipen, vloeken, vuile praat en onzin. Maar dat wordt allemaal goedgemaakt door dat ene goede gesprek wat elk in zijn leven wel eens in de kroeg voert.

Terug naar “Archief”