Race406 schreef:Kleine reactie: Waarom doen we alle mogelijke moeite om op het werk dingen te leren, op school dingen te leren, maar in de kerk en in het geloofsleven moet alles maar makkelijk zijn en makkelijker worden. Zou de duivel niet erop uit zijn om ons de kennis te ontnemen?
Vergelijk ook: Hosea 4:6
Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is; dewijl gij de kennis verworpen hebt, heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen; dewijl gij de wet uws Gods vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten.
Zie ook: 2 Petrus 1:5
En gij, tot hetzelve ook alle naarstigheid toebrengende, voegt bij uw geloof deugd, en bij de deugd kennis.
Ik heb er voor mijzelf ook geen moeite mee dat ik een beetje moeite moet doen om God te begrijpen. Werkt bij mij alleen maar stimulerend.
Maar ik ben er niet voor. Helemaal niet zelfs. Want voor ongelovigen moet de stap om in de kerk te komen zo klein mogelijk zijn. Als jij eerst nog vijf moeilijke cursesen moet gaan doen voor je aan een studie kunt beginnen waar je eigenlijk bijna geen interese in hebt doe je dat ook niet.
Eigenlijk moet het in de kerk niet draaien om ons, maar om hoe je zoveel mogelijk mensen de kerk in krijgt. Dat is het belangrijkste. En dan komt de rest vanzelf.
DoIoRoK