Marnix schreef:Tja.... maar verplaats je eens in mij bijvoorbeeld..... Kun je voorstellen dat het geloof voor mijn leven zo'n verrijking is dat ik graag wil dat anderen dat ook krijgen? En kan je je voorstellen dat, gezien wat het christelijk geloof zegt over hemel en hel, we anderen ook over Christus willen vertellen?
Ik geloof ook dat jij een prima leven hebt.... maar wat als het christelijk geloof wel klopt? Dan mis je de kans op een prima leven na dit leven... en met het oog daarop vertellen mensen je over God....
Misschien dat als je het zo bekijkt, je het iets meer kan voorstellen... door in plaats van te kijken wat jij denkt.... te kijken naar wat anderen geloven... dan kun je het misschien iets beter begrijpen...
met alle respect...
maar wat als het christelijk geloof niet klopt dan....als het klopt ja nou dan heb ik pech, maar denk niet dat als de hele bestaat ik daarin tercht kom omdat ik niet volgens een bijbel heb geleefd.
ik begrijp het trouwens allemaal best hoor, laten we dat misverstand even wegnemen.