Islam - Moslims - Koran

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 feb 2005 18:13

Pieter schreef:Elke moslim ontvangt als hij behouden wordt in het hiernamaals:
1. toegang tot de reine tuin (het Paradijs)
2. rein water (de rivieren onder het Paradijs)
3. reine maagden
(Zie ook Koran, 4:57)

Hoofdstuk 4:57

Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan.Wij zullen hun telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden ervoor in de plaats geven, opdat zij de straf te volle ondergaan. Waarlijk, Allah is almachtig, alwijs.

Dus ik snap niet wat dat met maagden te maken heeft, vervolgens lees je hadith 58 en daar staat:

En degenen die geloven en goede daden verrichten, zullen Wij tuinen doen binnengaan waar doorheen rivieren stromen om er eeuwig te vertoeven, daarin zullen zij reine metgezellen hebben en Wij zullen hen door schaduw omringen.

Daarin wordt dus gesproken over reine metgezellen en niet over maagden, en het geldt zowel voor een man als voor een vrouw.

Dus misschien bedoel je een ander hoofdstuk?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 feb 2005 23:55

lindita schreef:
Sabra schreef:Er is een verschil tussen de mensen en de religie. Ik bestrijd niet de mensen, maar wel de religie. De Islam is een godsdienst die uit is op de verovering van de wereld, en niet enkel goedschiks. Ik zal daar tegen strijden met alles waartoe ik in staat ben.

Als jij zo negatief tegen de islam aankijkt, kijk je ook negatief naar moslims, dat kan bijna niet anders.
Een godsdienst op zichzelf kan namelijk niet uit zijn op verovering van de wereld, want een godsdienst kan niet uit zichzelf iets doen. Het zijn de mensen die vorm geven aan de godsdienst. Als je de islam dus fout vind, vind je moslims ook fout, want hoe de moslims hun godsdienst vormgeven bepaald hoe de godsdienst is.
:!:

De moslims die de islam op een gewelddadige manier manifesteren zijn idd ook fout. Maar niet alle moslims doen dat. Je kunt daarom niet zeggen zoals jij doet dat de islam fout is en daarom ook de moslims. De gewelddadige islam is fout en de oorzaak daarvan ligt bij de foute, gewelddadige moslims.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 07 feb 2005 00:24

Mooi verwoord Jas! :)

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 feb 2005 03:32

jas schreef:
lindita schreef:
Sabra schreef:Er is een verschil tussen de mensen en de religie. Ik bestrijd niet de mensen, maar wel de religie. De Islam is een godsdienst die uit is op de verovering van de wereld, en niet enkel goedschiks. Ik zal daar tegen strijden met alles waartoe ik in staat ben.

Als jij zo negatief tegen de islam aankijkt, kijk je ook negatief naar moslims, dat kan bijna niet anders.
Een godsdienst op zichzelf kan namelijk niet uit zijn op verovering van de wereld, want een godsdienst kan niet uit zichzelf iets doen. Het zijn de mensen die vorm geven aan de godsdienst. Als je de islam dus fout vind, vind je moslims ook fout, want hoe de moslims hun godsdienst vormgeven bepaald hoe de godsdienst is.
:!:

De moslims die de islam op een gewelddadige manier manifesteren zijn idd ook fout. Maar niet alle moslims doen dat. Je kunt daarom niet zeggen zoals jij doet dat de islam fout is en daarom ook de moslims. De gewelddadige islam is fout en de oorzaak daarvan ligt bij de foute, gewelddadige moslims.

d:)b Dat hebben we weleens anders gehoord..

Maarja, wij zullen wel weer een stelletje moslimknuffelaars zijn. :| Hoe fijn kunnen simplistische wereldbeelden zijn.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 feb 2005 19:50

Volgens mij moet je het gewoon hebben over MENSEN, of het nou Christenen, Joden, Moslims, Boedhisten of wat dan ook zijn, overal zijn goede en foute mensen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 feb 2005 22:04

Aragorn schreef: d:)b Dat hebben we weleens anders gehoord..

Maarja, wij zullen wel weer een stelletje moslimknuffelaars zijn. :| Hoe fijn kunnen simplistische wereldbeelden zijn.

Dat doet overigens niets af aan mijn mening dat ik de islam als religie verafschuw. Maar dat doe ik met alle andere religies, niet zijnde het Christendom.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 07 feb 2005 23:14

Aragorn schreef:Maarja, wij zullen wel weer een stelletje moslimknuffelaars zijn. :|

Ach, dan zijn we dat toch? :wink:
Ik kan er niet mee zitten... :P
the most important things in life are not things

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 feb 2005 00:43

Mariamagdalena schreef:Volgens mij moet je het gewoon hebben over MENSEN, of het nou Christenen, Joden, Moslims, Boedhisten of wat dan ook zijn, overal zijn goede en foute mensen.

Een echte christen is niet fout. Daarnaast moet je gewoon onderscheid kunnen maken tussen de mens en de religie. Dat ik evenals Jas de islam verafschuw wil niet zeggen dat ik iedereen verafschuw die islamiet is.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 feb 2005 10:13

jas schreef:De moslims die de islam op een gewelddadige manier manifesteren zijn idd ook fout. Maar niet alle moslims doen dat. Je kunt daarom niet zeggen zoals jij doet dat de islam fout is en daarom ook de moslims. De gewelddadige islam is fout en de oorzaak daarvan ligt bij de foute, gewelddadige moslims.
Eensch! |:)| super goed verwoord Jas! Extremisme ligt in de mens en niet in het geloof, ook extremistische christenen, joden, hindoes en whatever zijn fout.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”