henkie schreef:zeer mee eens. Als je zegt dat je dat belangrijk vindt, word je al enigzins vies aangekeken als zijnde oppervlakkig

Het is toch ook een eigenschap van iemand, net zoals je kijkt naar karakter, intelligentie (je moet wel enigszins op hetzelfde niveau kunnen praten) en humor.
Natuurlijk is er met een uitsluitend mooi persoon niet te leven maar het is toch zeker wel belangrijk. Voor de een misschien wat meer dan de ander. Je moet er tenslotte wel je hele leven tegenaan kijken. Gelukkig is schoonheid voor iedereen anders en dus hoeft niemand zich zorgen te maken.

maar henkie, als je iemand zoekt om je hele leven tegenaan te kijken, moet je je ook wel realiseren dat resultaten uit het heden geen garantie geven voor de toekomst

het kan zelfs zo zijn dat bijzonder mooie mensen van rond de 20, zo'n 25 jaar later net verlepte geraniums zijn (sorry voor de wat banale uitdrukking, maar ik denk wel dat het goed overkomt zo

), terwijl niet zo bijzonder aantrekkelijke mensen juist als oudere wel een stuk mooier worden (hoewel dat dan niet direct in uiterlijk zal zitten, maar meer in zaken als levenslust o.i.d.).
maar een voorbeeld: ik val vooral op dames met donker haar, blijkt uit ervaring. hebben dames met donker haar dan over het algemeen een karakter wat mij beter ligt, is het toeval, of speelt uiterlijk in dat opzicht toch ook een rol? want ik kan me niet heugen ooit verliefd te zijn geweest op een blondine. toch heb ik op het gebied van relaties wel andere belangrijke idealen dan uiterlijk, maar het uiterlijk speelt toch onbewust wel mee, denk ik. toch voel ik me absoluut geen oppervlakkig type

het wordt pas een probleem als je heel bewust een aantal uiterlijke criteria gaat aanleggen waar je potentiele partner aan moet voldoen.
P.S. als er blonde dames zijn geschrokken van dit verhaal: wanhoop niet, ik sluit niet uit dat ik ooit nog verliefd wordt op een blondine