2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 07 jul 2004 16:34

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:
Ik vraag me eigenlijk af hoe oud je bent? Nog steeds aan het puberen en overal tegenaan trappen??

Gelukkig ben ik niet de enige die dat gemerkt heeft :?
Soms durf ik al niet eens meer te reageren, want steeds is het Coerd boem! op een agessieve manier ertegenin, je kan gewoon niet meer je mening geven of je ervaringen vertellen, want daar wordt gelijk tegenaan getrapt. Of het is onzin, of het is gelogen, uit je duim gezogen, echt zoals een lastige puber reageert.
Volgens mij is hij ongeveer 17 jaar, dat denk ik.

Hele jammere reactie van jullie.

Tuurlijk Maria Magdalen : "soms durf ik al niet eens meer te reageren "
Coert zal je niet opeten hoor! :?

Dat Coert niet dezelfde mening als jullie heeft wil niet zeggen dat hij niet nadenkt!
Van de mensen die ik ken denkt Coert ongeveer het meeste na!

Verder : agree met SMO's eerste reactie.

En : het geloof en het leven zijn gewoon heel erg moeilijk voor sommige mensen. Probeer daar begrip voor op te brengen :?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 07 jul 2004 18:00

joepie schreef:Als je een jongen of meisje meer liefhebt dan God dan ben je hem niet waard.

Heb m al duidelijk gemaakt dat ie op de tweede plaats staat :lol:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 jul 2004 22:49

Lalage schreef:Welke christen wil nou dat er in zijn/haar huis ook andere goden aanbeden worden? (en dan neem ik goden meteen maar in de breedste zin van het woord)

dat wil geen één oprecht christen want elke andere god dan God is een afgod en dat is God een gruwel.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 jul 2004 23:25

JialiKelly schreef:En : het geloof en het leven zijn gewoon heel erg moeilijk voor sommige mensen. Probeer daar begrip voor op te brengen :?

Niet voor sommigen, voor iedereen. Alleen veel mensen ontwijken dat door zich te verstoppen in vaste denkkaders, instituties en structuren. Dan lijkt het leven nog een beetje overzichtelijk.. :wink:

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 08 jul 2004 02:36

columbus schreef:
Lalage schreef:Welke christen wil nou dat er in zijn/haar huis ook andere goden aanbeden worden? (en dan neem ik goden meteen maar in de breedste zin van het woord)

dat wil geen één oprecht christen want elke andere god dan God is een afgod en dat is God een gruwel.

en een oprecht christen doet natuurlijk Gods wil en sommige mensen kennen die natuurlijk van top tot teen - alleen komt die kennis over Gods wil uit interpretaties van bijbelteksten en die zijn op zekere punten heel errug verschillend. met als gevolg: discussies als deze. heerlijk.

maar, ik vind het tot op zekere hoogte wel aannemelijk om te zeggen dat "de gemiddelde christen" liever niet heeft dat er andere goden worden aanbeden dan God in zijn/haar huis. :wink:
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

SMO

Berichtdoor SMO » 08 jul 2004 08:08

JialiKelly schreef:Nee, ze onderbouwt je mening niet. Ze zegt alleen dat ZIJ het niet zou kunnen. Maar ze gelooft wel dat er mensen zijn die het wel aankunnen om met iemand met een andere religie getrouwd te zijn.

Yep, precies.
Bovendien noem ik hier met opzet bepaalde religies, die ik waarschijnlijk moeilijk of niet kan verenigigen met eigen geloof(sgebruiken) in een huis, zegmaar. Ongelovig heb ik het dus niet over. Atheist en postmodernist ook nog niet eens, dat lijkt me al minder zwaar (hoewel niet per se prettig of handig of iets waar ik geen moeite mee zou hebben).
Ach, ieder zo zn zaken die het leven lekker ingewikkeld maken. Wat moest je als het simpel was?

En inderdaad aragorn, geloof is complex en brengt veel moeilijkheden danwel pieker-dingen met zich mee. Veel christenen omzeilen dat idd door kaders. Als het voor hen werkt, dan heb ik er weinig problemen mee (hoewel het me soms iets ergert en dat zou niet moeten). Als die kaders aan anderen worden opgelegd die die uitvlucht niet willen, en anders met geloof bezig zijn, dan word ik wel woest.

En dat ben ik niet vaak ;)

en over het gooien van de spreekwoordelijke propjes, dat is nou eenmaal heel erg leuk. go find out :d

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jul 2004 10:44

Ik bedoelde met dat goden in de breedste zin van het woord dat je ook niet met een atheist wil trouwen, omdat die ook andere 'goden' aanbidt, bijvoorbeeld Mammon.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 09 jul 2004 18:54

joepie schreef:
Ik vraag me eigenlijk af hoe oud je bent? Nog steeds aan het puberen en overal tegenaan trappen??
Maar goed, wat ik zeg probeer ik te staven op wat de Bijbel zegt.
Aangezien dat de richtlijn hoort te zijn voor iedere Christen.

Nee, jij staaft het op wat jij denkt of wat jij zou willen dat de Bijbel zegt.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 jul 2004 19:48

Misschien ben je blind of zo, maar de Bijbel is er heel duidelijk over.
Maar dat is al uitgebreid aan de orde geweest.
Dat wij graag anders willen dan dat God goed voor ons vind is al zolang als de mens bestaat zo. Dus daar is niks nieuws onder de zon.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 jul 2004 19:54

joepie schreef:Misschien ben je blind of zo,

#-o nou, das ook nie aardig.......

joepie

Berichtdoor joepie » 09 jul 2004 20:04

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:Misschien ben je blind of zo,

#-o nou, das ook nie aardig.......

Ach wie kaatst...

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 09 jul 2004 22:22

Ach, mijn vriend is christen, ikzelf ben niet christelijk. Maar toch kan ik hem helpen in zijn geloof. Hij kan mij op dat punt niet helpen, omdat het volgens mij voor een christen moeilijker is om in een andere wereld te zien. Maar als hij het moeilijk heeft in zijn geloof, kan ik hem soms een lichtpunt laten zien, hij kan dan na een gesprek met mij dichter bij God staan.

Het is alleen moeilijk op punten als kerkdiensten, bijbelstudies e.d. Ik ga wel eens met hem mee, maar ik zie dingen dan zo totaal anders. Het is moeilijk om concreet over christelijke zaken te praten. Maar een relatie van een christen en niet-christen hoeft de relatie van de christen tot God niet in de weg te staan...
Het is alleen zo, dat er een gedeelte moeilijk onder woorden te brengen valt voor elkaar. Maar dat wil niet zeggen, dat je elkaar in die punten niet kunt begrijpen en steunen...
If you want world peace, fight for justice.

joepie

Berichtdoor joepie » 10 jul 2004 06:33

Dus je bent niet totaal 1. En dat is wat God altijd voor ogen heeft in een relatie. De éénwording.
Daarom moet je geen ongelijk span vormen. Omdat dat in ieder geval je éénwording in de weg staat.
Als je het huwelijk dan ook nog vergelijkt met het feit dat wij de afspiegeling moeten zijn van onze relatie met God, dan klopt het ook helemaal niet. Want de kerk wordt in de Bijbel afgeschilderd als bruid, maar je kunt dat alleen maar zijn als je een Christen ben.
Dus als je in God geloofd.
Een gelijk span vormt met God.
Zo is dat ook met onze aardse relatie. Wij moeten niet beter willen weten dan God. Hij weet wat het beste voor ons is. En als Hij in Zijn woord ons zegt dat we geen ongelijk span moeten vormen, waarom zouden we het dan wel doen?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 10 jul 2004 09:01

joepie schreef:Dus je bent niet totaal 1.

Zo "vrouwe justitia" je bent dus niet 1.
Met een simpele redenering gooit de vorige bijdrage jouw relatie bij het grof vuil.

Maar zoals SMO eerder schreef:
"geloof is complex en brengt veel moeilijkheden danwel pieker-dingen met zich mee. Veel christenen omzeilen dat idd door kaders. Als het voor hen werkt, dan heb ik er weinig problemen mee (hoewel het me soms iets ergert en dat zou niet moeten). Als die kaders aan anderen worden opgelegd die die uitvlucht niet willen, en anders met geloof bezig zijn, dan word ik wel woest.

En daar sluit ik mij bij aan.

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 11 jul 2004 12:07

joepie die een bal kaatst... zo zo. had ik niet van je verwacht hoor. jij bent toch zo'n christen die Gods wil goed kent? dan weet je toch dat je je andere wang hoort toe te keren? :roll:

sorry, beetje dooddoener. maar wat zareb denk ik probeert te zeggen, is datgene wat ik ook al ergens een keer heb gezegd: sommige mensen lijken de wil van God zo goed te kennen, en vinden dat anderen zich er aan moeten onderwerpen. nu is het goed als mensen zich onderwerpen aan Gods wil, maar niet altijd is iedereen het eens over de interpretatie van Gods wil.
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Terug naar “Archief”