Christa schreef:IK heb het hier eigenlijk over het aannemen van studenten voor de theologische school. Ok, men mag dan een andere stijl van preken hebben, maar veel studenten die in de afgelopen jaren aangenomen zijn komen uit een ander kerkverband.
Wordt eens concreet, een lijstje. Percentages.
Ik hoor dit vaker noemen, maar ben zelf niet geheel op de hoogte van waar men precies vandaan komt.
Ik heb weleens het idee dat dit ook een van de dingen is die men zo makkelijk napraat van een ander om eigen gevoel een argument te geven. Maar die conclusie trek ik pas als ik gegevens heb.
Ik heb het vermoeden dat het wel meevalt.
Daar had ik gewoon zorgen over. En zo mijn vraagtekens bij. Want ik ken ook zoveel mensen die ook een roeping hebben om dominee te worden,
Wat is "zoveel mensen"? Hoeveel is dat? Hoe weet jij dat ze een roeping hebben? En waarom zou het curatorium dat dan anders zien? Het blijft een beetje vaag zo.....(let wel..het is geen kritiek maar ik denk met je mee. Ik zoek iets concreets waar ik iets mee kan)
maar die worden niet aangenomen op de theologische school. Terwijl zij een goede opleiding hebben (gehad) op de theologische universiteit in Apeldoorn.
een goede opleiding is geen voorwaarde of pre. Geeft hooguit een gerichtheid aan, interesse, ik bedoel ermee te zeggen, dat is voor mij nog geen argument om een roeping aan vast te knopen en tevens het feit dat het onlogisch is dat ze worden afgewezen.
.... NOu ja... ik begrijp het gewoon niet zo goed. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Nee hoor dat ligt niet aan jou.
Ik begrijp ook weleens bepaalde dingen niet.
Wat ik wel wil is dat dingen helder zijn.
Tot op heden zijn ze dat nog niet voor me.