Het Weermannetje schreef:De gemeente moet bidden dat er weer nieuwe predikanten mogen komen.
Dan wordt er in de GGiN de laatste jaren zeker niet meer (of te weinig) gebeden aangaande dit onderwerp....?

Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Kom eens bij ons in de kerk??
Vito schreef:Het Weermannetje schreef:Kom eens bij ons in de kerk??
Doe ik al zeer geregeld (zie mijn openingsposting van het topic GG versus GGiN).
Jij legt echter een verband tussen te weinig bidden en het aantal dominee's dat toegelaten wordt (cq zich aanmeldt). En als we dan met een realistisch oog naar de een a twee qua leeftijd naar opa neigende personen kijken die binnen de GGiN (binnen verband) nog preken...
caesar schreef:k Ken twee mensen die ook graag predikant in Ger. Gem. willen worden en die zich daar ook duidelijk toe geroepen voelen. Maar die zijn niet eens door hun kerkenraad toegelaten om voor het curatorium te verschijnen. Beiden hebben het hier ontzettend moeilijk mee. De een studeert nu bij de Chr. Geref. Kerk en de ander bij Ned. Herv. opleiding in Utrecht.
caesar schreef:k Ken twee mensen die ook graag predikant in Ger. Gem. willen worden en die zich daar ook duidelijk toe geroepen voelen. Maar die zijn niet eens door hun kerkenraad toegelaten om voor het curatorium te verschijnen. Beiden hebben het hier ontzettend moeilijk mee. De een studeert nu bij de Chr. Geref. Kerk en de ander bij Ned. Herv. opleiding in Utrecht.
k Kan me goed voorstellen hoeveel pijn het doet bij de 16 die afgewezen zijn. (en bij de anderen die niet eens langs de kerkenraad kwamen) En het verbaast me niets als zij misschien later naar een ander kerkverband trekken om daar hun roeping in de praktijk te brengen.
Ik denk dat als het Ger. Gem.-curatorium op deze manier doorgaat dat het zichzelf op den duur uitroeit...
Op dit moment heeft slechts 1 op de 3 gereformeerde gemeenten een eigen predikant. Ik denk dat het tijd wordt dat alle Gereformeerde Gemeenten speciale gebedsavonden beleggen vlak voordat het Curatorium bijeenkomt. En ik hoop dat deze avonden dan heel druk bezocht worden, zodat er een duidelijk signaal wordt afgegeven 'naar boven' en naar het Curatorium.
caesar schreef:Ik denk dat het tijd wordt dat alle Gereformeerde Gemeenten speciale gebedsavonden beleggen vlak voordat het Curatorium bijeenkomt. En ik hoop dat deze avonden dan heel druk bezocht worden, zodat er een duidelijk signaal wordt afgegeven 'naar boven' en naar het Curatorium.
Vito schreef:Het Weermannetje schreef:Kom eens bij ons in de kerk??
Doe ik al zeer geregeld (zie mijn openingsposting van het topic GG versus GGiN).
Jij legt echter een verband tussen te weinig bidden en het aantal dominee's dat toegelaten wordt (cq zich aanmeldt). En als we dan met een realistisch oog naar de een a twee qua leeftijd naar opa neigende personen kijken die binnen de GGiN (binnen verband) nog preken...
Ikke21 schreef:Is er nog een student aangenomen bij de gereformeerde gemeente in nederland?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten