Mariamagdalena schreef:Wij zijn heel goedkoop getrouwd, op een maandagochtend vroeg om 9 uur, dat was gratisch en toen zijn we naar huis gegaan met wat vrienden en familie en dronken we champagne en mijn pa had een traiteur met hapjes laten komen en gebakjes, en 3 schalen haring van de plaatselijke beste visboer omdat mijn familie in het buitenland woont en gek op haring is. verder was er geen koffie, maar sap, cola, baylies, wijn en bier. Ik had een rokje van 25 gulden en niks dure trouwjurk. Verder hadden we geen ringen en er waren bij elkaar maar iets van 30 man. En s avonds zijn we met z'n 2en uit eten gegaan.
Bij elkaar heeft het niet zoveel gekost, vonden wij onzin, net als mijn begrafenis, wil ik ook zo goedkoop mogelijk, zonder poppenkast.
Nu als je dat geen poespas vind, vraag ik me af wat wel
Traitteur nog al wel, en haring!
Gebakjes en champagne
Maar ik denk dat het bij jullie ook zo ging door de omstandigheden.
Je kunt een bruiloft net zo duur maken als je zelf wilt.
En als je tips wil voor een voordelige bruiloft, dan vraag je die gewoon hier.
Zijn vast genoeg mensen met ideeën.
Zoals b.v. receptie in de kerk, is lekker makkelijk, kunnen de gasten na de kerkdienst gelijk door lopen.
En dan schenk je gewoon drinken die je zelf heb gekocht bij de Aldi.
En voor iets erbij ga je gewoon al een aantal weken van te voren aan het bakken, of je vraagt het aan de moeders, vriendinnen, en andere gasten die komen om iets te bakken voor je.
De trouwkleding kun je ook gewoon huren.
Of tweedehands kopen en daarna weer doorverkopen.
Je kunt bij een gewoon auto verhuur bedrijf meestal ook hele mooi auto's huren. Of een mooie lenen van familie e.d.
Kijk in je omgeving en kennissen kring naar iemand die b.v het trouwboeket zou kunnen maken.
Neem niet een fotograaf die zijn brood er mee moet verdienen, maar kijk of er iemand is die het voor zijn hobby doet.
Schenk geen drank op je trouwerij, hoef je niet bang te zijn dat er mensen dronken achter het stuur kruipen, maar het is ook stukken voordeliger.
Nu ik denk dat ik een aardige voorzet heb gegeven.
Wie volgt?