aanklacht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 mei 2004 00:09

henk77 schreef:bestaat dat dan een niet bezwaard gewetn?

Allicht. In ieder geval kan ik me voorstellen dat het niet de belangrijkste reden is om naar God te gaan. Iedereen weet wel dat hij fouten heeft gemaakt in het leven, maar dat zou ik nog niet direct een bezwaard geweten willen noemen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 27 mei 2004 10:03

Ik denk dat dat het juist wel is.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 27 mei 2004 10:43

Aragorn schreef:
Allicht. In ieder geval kan ik me voorstellen dat het niet de belangrijkste reden is om naar God te gaan. Iedereen weet wel dat hij fouten heeft gemaakt in het leven, maar dat zou ik nog niet direct een bezwaard geweten willen noemen.

Weermannetje schreef:
Ik denk dat dat het juist wel is.

Dat denkt Bookman ook! Dat is het bezwaarde geweten. En dan mag je fouten van mij wel zonde noemen. :cry:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 27 mei 2004 11:02

Want wat is anders een bezwaard geweten, Aragorn?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 mei 2004 12:35

n.a.v openbaring 9:10
het venijn zit in de staart. zo is het altijd bij de duivel en zijn handlangers. in het begin spiegelen zij alles mooi voor. het lijkt zo aannemelijk en zo aanlokkelijk. wat geeft het nu een beetje af te wijken van Gods Woord. wat geeft het nu een beetje mee te doen en toe te geven. een beetje maar. er is zoveel voordeel mee te behalen. de gunst van mensen. rijkdom en eer. maar dan komt het einde. de sprinkhanen die uit de afgrond komen, hebben staarten als schorpioenen, en er zijn angels in hun staarten. zij steken op het laatst zo scherp. zij steken zo onherstelbaar. de pijn die zij veroorzaken gaat nooit meer over. het is het voorspel van de eeuwige smart. want zij hebben macht de mensen te beschadigen. de mensen die zich tegen God verheffen. de mensen die niet willen dat de Heere Koning over hen is. die mensen zijn en komen steeds meer onder de macht van de satan. zij worden gepijnigd in hun geweten. zij zitten vol met onrust, angst en wroeging. zij hebben geen vrede en geluk. want dat is alleen in Christus te vinden.

hoe te denken over het spreken van het geweten in dit geval?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 mei 2004 14:12

Het Weermannetje schreef:Want wat is anders een bezwaard geweten, Aragorn?

Nouja, ik kan best toegeven fouten gemaakt te hebben, maar dat doet iedereen. Daar heeft mijn geweten niet zoveel moeite mee eigenlijk.

Een bezwaard geweten, tja... meer een gevoel denk ik, dat je je er echt kl*te bij voelt dat je iets gedaan hebt.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: aanklacht

Berichtdoor Yael » 20 jan 2005 14:34

johannes1 schreef:klaagt jou geweten jou wel eens aan?

jawel zovaak, meestal luister ik er niet naar

Terug naar “Archief”