hm schreef:Oei, misschien niet helemaal duidelijk geweest.
Bij mijn ouders= mijn ouders woonplaats.
Inmiddels ben ik 2 van de 3 keer hier in Zeist (waar ik woon ivm met studie, en waar ik het behoorlijk naar mijn zin heb).
En hier is geen CGK van 'mijn soort', kortom, geen CGK zoals die waarin ik ben opgegroeid.
Verder geloof ik in 1 algemene Christelijke Kerk. De Kerk van Christus dus. En die wordt niet alleen in de CGK beleden.
En ik denk dat je best wel eens over kerkmuren heen mag kijken.
En dan is de studententijd daar een goede tijd voor, is het niet?![]()
Gastlidmaatschap is dan ook om na de rondkijk-tijd, toch bij een gemeente betrokken te zijn. Meedoen met kerkewerk. Deelname aan het avondmaal. En toch nog niet uitschrijven bij je ouders kerk (omdat je daar toch ook nog vaak komt...).
Snap je?
Gr. HM
Rondkijktijd? Heb je dat nodig? Ik denk zelf dat je op aarde toch niet de volmaakte kerk vindt. 't Is daarom denk ik ook niet goed om dan te gaan "shoppen". Als in een kerk het Evangelie op juiste manier verkondigd wordt, zonder bepaalde zaken achterwege te laten of juist te benadrukken, kun je daar als christen denk ik goed lid wezen. Allerlei uiterlijke zaken als liedboeken, hoedjes etc. zorgen juist (helaas) voor de verschillen zoals ze er nu zijn. Als je ergens lid wordt, moet je zulke "uiterlijkheden" ook accepteren en niet ergens anders lid worden als je er niet mee eens bent.
Tussen haakjes, ik ben belijdend lid van de Christelijke Gereformeerde Kerk.