Moderator: Moderafo's
Miss A. schreef:Wel-meegangers worden niet veroordeeld in de persoonlijke situatie. Fijn dat dat bij jullie niet gebeurt! Hier in ons dorpje zijn er helaas ouders die hun kinderen niet meer willen zien, vriendschappen die stuk gaan, omdat besluiten niet worden geaccepteerd.
In 'onze' gezindte heeft niemand zitten wachten op de PKN, denk ik. Maar ik vind wel dat we keuzes van elkaar moeten accepteren. Of we nu wel of niet mee kunnen gaan. En jammer genoeg schort het daar nog wel eens aan. (inderdaad van beide kanten!)
Maar vind jij dat de mensen die wel meegegaan zijn in feite een verkeerde keuze maken? Thabita zegt dat mensen niet veroordeeld worden in hun persoonlijke situatie. En in het algemeen dan??
Miss A. schreef:Wel-meegangers worden niet veroordeeld in de persoonlijke situatie. Fijn dat dat bij jullie niet gebeurt! Hier in ons dorpje zijn er helaas ouders die hun kinderen niet meer willen zien, vriendschappen die stuk gaan, omdat besluiten niet worden geaccepteerd.
Aragorn schreef:Miss A. schreef:Wel-meegangers worden niet veroordeeld in de persoonlijke situatie. Fijn dat dat bij jullie niet gebeurt! Hier in ons dorpje zijn er helaas ouders die hun kinderen niet meer willen zien, vriendschappen die stuk gaan, omdat besluiten niet worden geaccepteerd.
Dan zou ik wel m'n vraagtekens zetten bij die vriendschap. Of het ooit wel echte vriendschap geweest is..
Lalage schreef:Nu ik dit allemaal (nouja een groot deel) gelezen had, werd ik wel benieuwd hoe dat nou echt zat in Katwijk. Mijn oom woont daar en hij is niet meegegaan met de PKN. M'n moeder vertelde dat net. Ze mochten toen hun diensten houden in de Ichthuskerk, maar die was te klein, dus mijn oom zat in de consistorie. Maar gaat hij nu anderen uitmaken voor rotte vis? Gelukkig niet (hij is wijs), hij heeft wel een mening, maar hij houdt zich koest. Ik was blij dat te horen, dat er ook nog mensen zijn die er wel rustig mee om kunnen gaan, want ik word wel erg verdrietig hiervan. De PKN is voortgekomen uit het streven naar eenheid en dat is nog steeds heel belangrijk, lees de bijbel er maar eens op na.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten