Wat is te ver gaan in je relatie????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mar 2004 17:44

Ik denk het niet. Want het gaat er niet om wat goed is voor jou, of hoe goed jij bent , maar om wat God nu wil. Dat is dus best een discussie waard.
Wat jij eigenlijk zegt is dat het voor iedereen verschillend is hoe ver je kan gaan.
Maar volgens mij is het voor iedereen zo , dat je niet verder gaat dan dat God zou willen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 02 mar 2004 18:09

joepie schreef:Maar volgens mij is het voor iedereen zo , dat je niet verder gaat dan dat God zou willen.

1 zeer verstandige opmerking.
Amen.

En nu is het wachten tot er over 3 weken weer een discussie wordt gestart omtrent dit issue. 8)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mar 2004 19:12

:P :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2004 23:23

joepie schreef:Ik denk het niet. Want het gaat er niet om wat goed is voor jou, of hoe goed jij bent , maar om wat God nu wil. Dat is dus best een discussie waard.
Wat jij eigenlijk zegt is dat het voor iedereen verschillend is hoe ver je kan gaan.
Maar volgens mij is het voor iedereen zo , dat je niet verder gaat dan dat God zou willen.

Maar wat zou God nu willen he, dat is dan weer de vraag! En misschien is hierop ook wel de spreuk 'dien het zonde is, die is het zonde' van toepassing...

joepie

Berichtdoor joepie » 03 mar 2004 07:35

Als je dat wil weten is het misschien wel een idee om het boekje : de Bijbel open over vrijen , te lezen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

1213: Hij wilde steeds verder (...) en nou heb ik spijt

Berichtdoor TheEdge » 29 jun 2004 21:43

Ik wilde er geen nieuw topic over openen, maar ik wil het gewoon even kwijt, dus vandaar dat ik in dit oude topic reageer. Ik las zojuist in de vragenrubriek het volgende in vraag en antwoord 1213: "Hij wilde steeds verder (...) en nu heb ik spijt", en dan met name deze zin:

vragenstelster schreef:We hebben wat gepraat en toen vroeg hij of ik geslachtsgemeenschap wilde, zodat we er achter konden komen of we genoeg van elkaar hielden. Ik gaf toe omdat ik wist dat ik hem anders zou verliezen

Wat een zak, die vriend!
En arm meisje....

Als iemand je sex voorstelt als test of je wel van elkaar houdt, dan weet je dus meteen al dat je die kerel moet dumpen! Een kerel die sex uitstelt omdat hij van je houdt, zó eentje moet je er hebben... niet iemand die jou wil verzieken voor zijn eigen plezier...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jun 2004 21:56

en wat ik vooral stom vond is dsat hij het uitgemakt had nadat ze sex hadden gehad!!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 jun 2004 23:05

trijntjejohanna schreef:en wat ik vooral stom vond is dsat hij het uitgemakt had nadat ze sex hadden gehad!!

Stom?

Gehaaid zul je bedoelen!

Zulke figuren zijn daar juist op uit en weten precies wie ze daarvoor moeten hebben!

Geloof ook maar niet dat zo'n *censuur* het bij een slachtoffer laat.

Smerige egoisten zijn dat die er alleen opuit zijn om hun eigen behoeftes te bevredigen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jun 2004 23:08

Relax markie.. :wink:

Misschien is het idd zo, maar uiteindelijk ken je zijn motieven niet, misschien had hij wel oprecht dat waanbeeld.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 jun 2004 23:15

Aragorn schreef:Relax markie.. :wink:

Misschien is het idd zo, maar uiteindelijk ken je zijn motieven niet, misschien had hij wel oprecht dat waanbeeld.

Ik ken gelukkig zijn motieven niet :wink:

Dat er iets niet lekker zit bij zo'n persoon moge duidelijk zijn.Puur egoistisch, waarschijnlijk een waanbeeld voor ogen ook idd, en geobserdeerd door lusten ipv liefde, dus niets en niemand ontzien, als ze zelf maar aan hun trekken komen..

Wat ze bij een ander kapotmaken interesseerd ze geen zier.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jun 2004 23:20

*geeft Markie nog een kopje groene thee waarna hij helemaal gerelaxeerd is*

Ik kan dat soort mensen ook niet zo heel erg waarderen, daar niet van btw. Maar of het iemand iets interesseert of hij iets kapotmaakt bij een ander kun je vanaf hier niet beoordelen. Zo'n waanbeeld kies je ook niet zelf neem ik aan..

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 jun 2004 23:28

Aragorn schreef:*geeft Markie nog een kopje groene thee waarna hij helemaal gerelaxeerd is*

Ik kan dat soort mensen ook niet zo heel erg waarderen, daar niet van btw. Maar of het iemand iets interesseert of hij iets kapotmaakt bij een ander kun je vanaf hier niet beoordelen. Zo'n waanbeeld kies je ook niet zelf neem ik aan..

*Wat zat er door die thee?* ?:| :lol:

Nee, ik kan ze ook totaal niet waarderen.En Aragorn, een egoist interesseert het echt niets wat hij aanricht bij een ander.Dat heb ik wel geleerd.

Die gaan echt over lijken.Als ze zelf maar buiten schot blijven dan is echt alles geoorloofd.

Meestal zijn het wel mensen met een zieke geest, die wél goed toneel kunnen spelen en geweldig kunnen liegen en faken.

Maar hun gedrag komt dus wel voort uit één of andere geestelijke ziekte.Iets wat ze zelf vrijwel nooit toe zullen geven.Ze blijven meestal hangen in de ontkenningsfase.

Ondertussen laten ze wel een spoor van geestelijke vernielingen na bij hun slachtoffers.

En áls ze het wat zou interesseren van wat ze bij iemand anders aanrichten zouden ze het dan toch blijven doen?

Denk het wel want het zijn áltijd egoisten.

joepie

Berichtdoor joepie » 30 jun 2004 06:50

En toch zijn er veel mensen die het hebben van al dan geen seKS verwarren met liefde, genegenheid.
Mijn dochter haar ex vriend noemde dat ook steeds als hij weer een weg was gelopen en er uiteindelijk gepraat werd. Geen genegenheid krijgen van haar. Maar dan bedoelde hij dat ze geen seks wilde hebben.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jun 2004 10:43

Markie schreef:En áls ze het wat zou interesseren van wat ze bij iemand anders aanrichten zouden ze het dan toch blijven doen?

Denk het wel want het zijn áltijd egoisten.

OF ze hebben niet door wat ze doen.. :wink: Haha, ik ga jou niet vertellen wat daar doorheen zat, anders wordt ik van Refoweb afgekickt. :P

@joepie: seks is toch een uiting van genegenheid, niet de genegenheid zelf? Lijkt me dat je dat ook op andere manieren kunt uiten..

joepie

Berichtdoor joepie » 30 jun 2004 11:31

Aragorn schreef:@joepie: seks is toch een uiting van genegenheid, niet de genegenheid zelf? Lijkt me dat je dat ook op andere manieren kunt uiten..

Seksualiteit is een klein onderdeel van genegenheid. Maar het wordt wel vaak gezien als de enige vorm van genegenheid. Tenminste in het voorbeeld wat ik aanhaalde.

Terug naar “Archief”