Kaw schreef:Genadig? Barmhartigheid? Droefheid naar God? enz. Allemaal tale kanaäns.
Nou maak je het wel erg grijs. Dit is echt geen tale Kanaans!
Moderator: Moderafo's
Stacie schreef:caprice schreef:Kaw schreef:Genadig? Barmhartigheid? Droefheid naar God? enz. Allemaal tale kanaäns.
Nou maak je het wel erg grijs. Dit is echt geen tale Kanaans!
Wat is volgens jou dan tala Kanaans????
Kopier wat ofzo, zodat ik een duidelijk beeld krijg.
Geliefde toehoorders! Het is eene aloude beschuldiging, die tegen de leer der genade wordt ingebragt, dat zij voedsel en vrijheid zou geven tot het onbeschroomd overtreden van Gods wet. Reeds de apostel Paulus had zich tegen deze beschuldiging te verdedigen, daar sommigen van hem zeiden, dat hij door zijne prediking aanspoorde tot zondigen, opdat de genade te meerder worden zou. Na hem hebben al degenen, die op zijn voetspoor den weg ter zaligheid betraden of verkondigden, steeds met dezelfde tegenwerping te worstelen gehad; en ook wij, die geen ander Evangelie dan het zijne willen en mogen prediken, hebben dagelijks dienzelfden strijd met de tegensprekers te strijden.
De oorzaak van dit verschijnsel is geenzins daaraan toe te schrijven, dat de apostel en zijne trouwe volgelingen de leer der genade onvoorzigtiger wijze eenzijdig voorstellen; integendeel, zij zijn het juist, die het ernstigst op heiligmaking en op de vreeze Gods als vrucht der genade aandringen. Maar er zijn onder degenen, die deze genadeleer aanhangen, helaas velen, die door hunnen ongeregelden levenswandel regtmatigen grond tot deze beschuldiging geven. Niet de leer der genade zelve, maar hare valsche toepassing bij velen harer belijders geeft aanleiding tot dien grooten laster. Dit werd reeds in de dagen der apostelen op de treurigste wijze bewezen. Men schermde met de woorden geloof en genade [161] en had er den gansenen dag den mond van overvloeijende maar in den dagelijkschen wandel en in het gemeentelijk leven gedroeg men zich op eene wijze, die zelfs de ongeloovigen met regt ergerde. Voor niemand was dit aanstootelijker, dan voor die christenen, die uit het jodendom tot het christendom overgegaan, nog altijd eene bijzondere gehechtheid aan de voorvaderlijke inzettingen der wet behielden. Voor deze was het regel- en teugellooze leven dier — over geloof en genade zwetsende —vrijheidschreeuwers een gruwel, en hieruit laat het zich verklaren, dat inzonderheid in de gemeente te Jeruzalem, die als joodschchristelijke gemeente meer dan andere op eenen wettischen bodem stond, de leer van Paulus in zware verdenking kwam. (Hand. XXI:20—24).
Als ik de Bijbel lees over het leven van Jezus op aarde, dan lees ik daar niet dat Hij zich aanpaste naar zijn gehoor. Hij week niet af van de Waarheid, Zijn Woord. En dat gebeurt er tegenwoordig wel heel veel. (o.a. op de EO-jongerdag).
En is Jezus niet ons grote voorbeeld wat wij moeten volgen? Dan ga je je niet aanpassen naar mensen om zo wel hun interesse te wekken met een bijna pop-concert. Ik snap et wel dat je je er heel erg gelukkig kunt voelen, en dat komt vooral doordat je er niet op je eigen zondigheid wordt gewezen.
En over dat er in de (behoudende) kerk geen vreugde en blijdschap is? Dat is pure onzin. Als jij goed luistert (en ook kijkt) naar de dominee, dan hoor en zie je een nog veel mooiere en diepere vreugde en blijdschap.
Jah, ik ben een beetje huiverig voor de EO-jongeredag. en dat komt doordat ik mensen om me heen zie verdwijnen uit de kerk daardoor. Ze gaan de wereld achterna, want tja, die gospelartiesten zijn toch hun voorbeeld? Het enige verschil met 'wereldse' artiesten zijn de teksten van hun songs. En dan moet je meestal heel goed luisteren wil je die kunnen oppikken (spreek uit ervaring (!)).
Marnix schreef:Hm misschien is je engels niet zo goed? Die boodschap is bij de artiesten van vorige jaar vaak juist heel duidelijk. En die gospelartiesten zijn misschien een goed voorbeeld van die mensen daar maar daar is toch niks mis mee? Je mag best van iemand die heel actief is met het geloof denken: Dat zou ik ook wel willen. Zolang God maar op nummer 1 staat en wedden dat dat het geval is bij die gospelartiesten en bij ontzettend veel jongeren op de EOJD. Ik zie geen mensen uit de kerk verdwijnen maar juist in de kerk (terug)komen door de EOJD. Misschien komen ze soms in een andere kerk terecht maar ja, het gaat niet om mijn kerk maar Gods kerk.
@mic schreef:Zie jij aan de buitenkant verschil tussen een christelijk boek en niet christelijk boek? Ik niet hoor, daar moet ik toch echt de achterkant voor lezen of kijken naar de schrijver.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten