Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 28 mar 2004 17:48

TR86 schreef:Lieve mensen,

Christus wil zo graag zaligen! Echt waar, Hij wil ons zo graag laten delen in zijn op Golgotha verworven zaligheid!

Steeds weer weglopen, nee zeggen 'want je moet nu eenmaal uitverkoren zijn', steeds weer vertrap je Christus bloed, ongeloof, de allerergste zonde!

Mensen stop met je gedenk en gefilosofeer. Gooi al je afgodsbeeldjes weg, je lijdelijkheid, je ja-maars, alles, en tja.. dan zie je dat je het niet kunt...

Kijk naar de verhoogde Christus en kijk eens naar Zijn liefde voor verloren zondaren, voor jouw voor mij!! Bidt of Hij je wil vangen door Zijn liefde. Weet je he, verliefd zijn op Jezus is het mooiste wat er is, als je Hem mag omhelzen in geloof!

Hij wil! En jij? Kun je Jezus Christus en Dien gekruisigt opnieuws weeggooien, als vuilnis aan de kant gooien?

AMEN

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 29 mar 2004 09:19

Ja maar wel door een weg van recht. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat een mens uit zichzelf niet wil bekeerd worden?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 mar 2004 12:14

Het Weermannetje schreef:Ja maar wel door een weg van recht. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat een mens uit zichzelf niet wil bekeerd worden?
Wat maat dat uit?

TR86 zegt dat je bekeert mot worden, dat je dat in moet zien, moet willen, wie dat ten diepste veroorzaakt doet daar helemaal niets aan af.Sterker nog het mag geen enkele beperking vormen voor de boodscap zelf.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 29 mar 2004 12:36

Het komt mij een beetje over als een aannemen van Jezus.

Vin

Berichtdoor Vin » 29 mar 2004 14:21

Het Weermannetje schreef:Het komt mij een beetje over als een aannemen van Jezus.

JA EN?

Ongelovige! Oh wat vroom. Not. Jammer hoor.

Wat was die moordenaar aan t kruis toch eigenlijk een slap EO-mannetje vind je niet. Bah. Blech. Die negeert zomaar alle koele tegenwerpingen en mag prompt de hemel in, bastard. :roll:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 mar 2004 14:55

Het Weermannetje schreef:Het komt mij een beetje over als een aannemen van Jezus.

Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem geworden, en de wereld heeft Hem niet aangenomen. Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven. (Joh 1:10-12)

Als je denkt dat we Jezus niet aan moeten nemen denk ik dat je die woorden maar eens heel goed in overweging moet nemen voordat je dat ook uitspreekt. Want het oordeel is er juist voor degenen die zeggen Hem niet te moeten aannemen als ik deze tekst goed begrijp....
Afbeelding

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2004 16:46

wil jij Jezus aannemen? kijk eens diep in je hart
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2004 18:38

Inderdaad. En roep niet: Dat kan ik niet! Je kunt het wel. Daar zorgt Hij zelf voor.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 mar 2004 18:53

Het Weermannetje schreef:Ja maar wel door een weg van recht. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat een mens uit zichzelf niet wil bekeerd worden?

Als je dit maar vaak genoeg herhaalt durft niemand meer te zeggen dat hij wel "bekeerd wil worden".

Weermannetje,
soms kun je de waarheid zeggen en daarmee de Waarheid verdoezelen.
Dogmatische waarheden zijn nog geen evangelie. Als iemand ook maar de minste lust heeft om tot Jezus te komen, roep hem op om te gaan. Iemand gaat echt niet verloren omdat hij naar Jezus ging, toch?

Iemand die in het water ligt te verdrinken denkt op dat moment toch ook niet: zou ik echt wel willen om de reddingsboei te grijpen? Maar als hij eenmaal gered is gaat hij toch ook niet vertellen dat hij zichzelf gered heeft? God krijgt de eer van Zijn werk! En zo niet, dan is er reden tot twijfel, maar ga nu niet iemand aan het twijfelen brengen die de toevlucht tot Jezus neemt.

gerrit de 2e
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gerrit de 2e » 29 mar 2004 19:52

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:God eist wel dat we oprecht zijn, omdat we dat konden voor de val. :!:

God eist nu andere dingen van ons dan toen. Toen eiste Hij dat we de wet hielden, en dat konden we ook. Nu eist Hij alleen maar dat we in vergeving door Jezus Christus geloven.

Dus we hoeven de wet niet meer te houden?
Mt 5:18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Lees overigens 1Joh 3 eens.

gerrit de 2e
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gerrit de 2e » 29 mar 2004 19:58

[quote="hijwelSaul Saul wat vervolgt gij mij? zoefffff en weg was paulus.
[/quote]

Beste Hijwel, lees onderstaande even:

Hand. 26
En als wij allen ter aarde nedergevallen waren, hoorde ik een stem, tot mij sprekende, en zeggende in de Hebreeuwse taal: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij? Het is u hard, tegen de prikkels de verzenen te slaan.
15 En ik zeide: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide: Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt.
16 Maar richt u op, en sta op uw voeten; want hiertoe ben Ik u verschenen, om u te stellen tot een dienaar en getuige der dingen, beide die gij gezien hebt en in welke Ik u nog zal verschijnen;
17 Verlossende u van dit volk, en van de heidenen, tot dewelke Ik u nu zende;
18 Om hun ogen te openen, en hen te bekeren van de duisternis tot het licht, en van de macht des satans tot God; opdat zij vergeving der zonden ontvangen, en een erfdeel onder de geheiligden, door het geloof in Mij.

gerrit de 2e
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gerrit de 2e » 29 mar 2004 20:08

hijwel schreef:
caprice schreef:Nee?
Waardoor komt het dan dat God Zich verbergt? Doet Hij het fout? Zijn wij dan gewilliger dan God?

God verbergt zich nooit!!! klink mischien hart, maar het is wel zo. Jij en ik kunnen ons alleen verbergen.

Echt niet?

Kla 3:10 Daleth. Hij is mij een loerende beer, een leeuw in verborgen plaatsen.
Eze 39:29 En Ik zal Mijn aangezicht voor hen niet meer verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis Israels zal hebben uitgegoten, spreekt de Heere HEERE.
Mic 3:4 Alsdan zullen zij roepen tot den HEERE, doch Hij zal hen niet verhoren; maar zal Zijn aangezicht te dier tijd voor hen verbergen, gelijk als zij hun handelingen kwaad gemaakt hebben.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 mar 2004 20:13

gerrit de 2e schreef:
hijwel schreef:
Waardoor komt het dan dat God Zich verbergt? Doet Hij het fout? Zijn wij dan gewilliger dan God?

God verbergt zich nooit!!! klink mischien hart, maar het is wel zo. Jij en ik kunnen ons alleen verbergen.

Echt niet?

Psalm 32:7 Gij zijt mij een Verberging; Gij behoedt mij voor benauwdheid; Gij omringt mij met vrolijke gezangen van bevrijding. Sela.
Lu 9:45 Maar zij verstonden dit woord niet, en het was voor hen verborgen, alzo dat zij het niet begrepen; en zij vreesden van dat woord Hem te vragen.

Duhh... hoezo teksten uit het verband rukken?

Psalm 32:7 zegt dat God een schuilplaats is, een plaats waar Zijn kinderen zich in kunnen verbergen. Dat is heel iets anders dan dat God Zelf zich zou verbergen.

Lucas 9:45 houdt in dat ze niet begrepen wat Jezus zei, de betekenis van Zijn woorden was hen niet bekend, en was dus verborgen voor hen. Maar God verborg zich niet, dat is wederom iets heel anders dan hier staat.

Klaagliederen 3:10 geeft een beschrijving van een eigenschap van God, in dit geval waakzaamheid oid. Zo waakzaam als een leeuw die zich verbergt om op zijn prooi te loeren ofzo. Maar dat wil nog niet zeggen dat God Zich ook verbergt als Hij waakzaam is.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 mar 2004 20:21

gerrit de 2e schreef:
Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:God eist wel dat we oprecht zijn, omdat we dat konden voor de val. :!:

God eist nu andere dingen van ons dan toen. Toen eiste Hij dat we de wet hielden, en dat konden we ook. Nu eist Hij alleen maar dat we in vergeving door Jezus Christus geloven.

Dus we hoeven de wet niet meer te houden?
Mt 5:18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Lees overigens 1Joh 3 eens.
Onze zaligheid hangt er niet meer van af, in die zin zijn wij vrij van de wet
Afbeelding

gerrit de 2e
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gerrit de 2e » 29 mar 2004 20:35

Aragorn schreef:
gerrit de 2e schreef:
hijwel schreef:

Echt niet?

Psalm 32:7 Gij zijt mij een Verberging; Gij behoedt mij voor benauwdheid; Gij omringt mij met vrolijke gezangen van bevrijding. Sela.
Lu 9:45 Maar zij verstonden dit woord niet, en het was voor hen verborgen, alzo dat zij het niet begrepen; en zij vreesden van dat woord Hem te vragen.

Duhh... hoezo teksten uit het verband rukken?

Psalm 32:7 zegt dat God een schuilplaats is, een plaats waar Zijn kinderen zich in kunnen verbergen. Dat is heel iets anders dan dat God Zelf zich zou verbergen.

Lucas 9:45 houdt in dat ze niet begrepen wat Jezus zei, de betekenis van Zijn woorden was hen niet bekend, en was dus verborgen voor hen. Maar God verborg zich niet, dat is wederom iets heel anders dan hier staat.

Klaagliederen 3:10 geeft een beschrijving van een eigenschap van God, in dit geval waakzaamheid oid. Zo waakzaam als een leeuw die zich verbergt om op zijn prooi te loeren ofzo. Maar dat wil nog niet zeggen dat God Zich ook verbergt als Hij waakzaam is.

Opletten Arargon. Let op tijstippen enz. zie posting boven jouw posting incl. andere tekst ect. Beetje flauw om m'n fout gekozen blokje te gebruiken. Heeft er 5 sec. gestaan.

Terug naar “Archief”