hoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 21 dec 2002 13:58

Dat is zo. Toch ben ik altijd angstig, dat als ik probeer in mijn daden goed bezig te zijn, dat het daardoor misschien wel goed met mij lijkt te zitten (ook voor mezelf), terwijl het toch makkelijk zo kan zijn dat ik me teveel op mijn daden focus, en het uitganspunt allang weer vergeten ben.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 dec 2002 22:46

johannes1 schreef:

waar onderscheidt je je mee met een niet-kerkelijke. want die woorden dat je een refochristen bent zegt mij weinig. want bij het woord refo krijg je toch een andere gedachte dan wat jij bedoelt. even een opmerking die je niet persoonlijk op moet vatten. want het is zo ijdel als wat dat wat je zegt. laat de mensen het toch merken door hoe je bent en niet door wat je zegt.

Ik weet niet wat je met deze opmerking wil bereiken, ik wilde iets hee;heel anders aangeven. Je kleding moet netjes zijn, dat is wat ik vind, dat je ermee voor God kan staan. Verder draag ik wat ik mooi vind, kunnen rokken of broeken zijn. En ik voel me super refo. Inderdaad, het gaat om je daden, spreken en omgang met je medemens.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Simson

Berichtdoor Simson » 02 jan 2003 20:26

Ja het staat in de bijbel 1 kor 11
Maar de rest wat in 1 Kor doet ook niemand. Zoals een hoed op tijdens ieder gebed!
Waarom moest dit van paulus?
Dat was om de "schoonheid" van de vrouwen te bedekken.
Is dat nu nog zo?
Ik vond het vroeger in de kerk wel leuk als meisjes een pet lekker "speels" ophadden. Je weet wel van die petten met klep schuin of achterste voren.
Dus doe alles wat in bijbel staat of niets.
Het is toch alles of niets.
Veel geluk in nieuwe jaar,
Simson

*JAAP*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *JAAP* » 07 jan 2003 20:51

ben eigenlijk geen refo. Ben wel geinteresseerd hoe mensen hier tegenover staan. Heb me niet verbaast over wat er in dit forum over dit onderwerp word gezegd. Het lijkt me het belangrijkst dat je weet waarom je iets wel of niet doet. Dus ook of je wel of niet een hoofddeksel draagt tijdens erediensten.
Persoonlijk denk ik dat God alleen naar je hart kijkt. Mensen in de jungle kunnen geen hoed kopen; mee eens, een paar palmbladeren kan wel dus probleem opgelost. Paulus schreef dit in een bepaalde context (1Cor.11). Ik geloof ten diepste niet dat je een hoed moet dragen. Je kan ervoor kiezen als je vindt dat je op deze manier respect toont voor de Heer. Ik onthou mezelf van elk uiterlijk vertoon ik voer me hier heel goed bij.
de zelfgenoegzaamheid van vandaag is de terechte vader van de schuld van morgen

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 07 jan 2003 22:51

met hoeden op kom je echt niet in de hemel hoor
jezus kijk naar je hart niet naar je kleding
het zijn allemaal wetten dat je een hoed op moet

Niet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Niet » 10 jan 2003 13:32

Owkee, maar de tien geboden zijn ook wetten! Moet je je daar dan ook maar niet proberen aan te houden? Het zijn wetten, en ik denk dat je zonder dat je een hoed hebt gedragen ook wel in de hemel kan komen. Maar als je een kind van Hem bent, dan wil je ook naar Zijn geboden leven, en als Hij dit geboden heeft, dan heb je dit er voor over!
Beetjuuuuuuuuuu jammer!!!!!!!!!!!

elis000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor elis000 » 10 jan 2003 14:12

[quote="Niet"]Owkee, maar de tien geboden zijn ook wetten! Moet je je daar dan ook maar niet proberen aan te houden? Het zijn wetten, en ik denk dat je zonder dat je een hoed hebt gedragen ook wel in de hemel kan komen. Maar als je een kind van Hem bent, dan wil je ook naar Zijn geboden leven, en als Hij dit geboden heeft, dan heb je dit er voor over![/quote]

precies!!!!!!! :wink:

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 13 jan 2003 15:36

Hoedt u te discussieren over hoeden. Er zijn belangrijkere dingen! :mrgreen:
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2003 17:41

Het is dus de vraag of God dat wel geboden heeft, hoeden op.
Volgens mij waren er toen helemaal geen hoeden.

En de tien geboden zijn iets anders dan de zogenaamde farizeese regeltjes die mensen denken te kunnen lezen in de bijbel.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 13 jan 2003 19:54

in de tiengeboden staat helemaal niet dat de vrouwen hoeden op moeten het zijn dewetten van de mensen in de bijbel
god ziet ons hart aan ons geloof dat is veel belangrijker dan hoeden
gr connie

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 13 jan 2003 21:30

Owkee, maar de tien geboden zijn ook wetten! Moet je je daar dan ook maar niet proberen aan te houden?

Proberen is wel wat zwak, heb je wel gelezen wat God gedaan heeft toen Israël zich daar niet aan kon houden. Het is alles of niets.

En de tien geboden zijn iets anders dan de zogenaamde farizeese regeltjes die mensen denken te kunnen lezen in de bijbel.

Lees Exodus 20

Voor de tien geboden staat:
Exodus 20:2 Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.
(SV)

Als jij uit Egypte geleid ben, heb je gelijk.
Ik ben nooit in Egypte geweest, mijn familie ook niet.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 jan 2003 09:31

Ik ben nooit in Egypte geweest
ik wel :-)

joepie

Berichtdoor joepie » 14 jan 2003 10:19

Hemelburger je l... uit je nek. Waar slaat die opmerking nu op dat ik niet uit egypte ben geleid? Snap je het zelf nog?
Ik heb ook niet zelf van de slang de appel aangenomen.
Maar toch wordt het mij aangerekend als wel.
En de tien geboden zijn door God aan ons gegeven, maar de farizese regeltjes niet. Die hebben de mensen zelf verzonnen.

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 14 jan 2003 13:58

Klopt. Gold ook voor mij, want ik ben net zo mens als Adam.
Maar gelukkig is er de tweede mens, namelijk Christus en ben ik verlost van de schuldenlast.

En de tien geboden zijn door God aan ons gegeven

Lees vers 1 en 2 nu maar, want ik zeg dat ik geen Israëliet ben, nog besneden. Van jou weet ik het niet, kan best zijn van wel, maar dan moet je de tien geboden houden, zonder voorbehoud.

De vergelijking met Adam is op mij van toepassing, die met een Israëliet niet

Hemelburger je l... uit je nek.

Dank je wel.
1 Corinthians 1:23 Doch wij prediken Christus, den Gekruisigde, den Joden wel een ergernis, en den Grieken een dwaasheid;
(SV) :wink:

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 jan 2003 14:00

mij niet. Zou ook een beetje onrechtvaardig zijn, en God is rechtvaardig...

Terug naar “Archief”