zijn de 10 geboden onzin?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 01 dec 2003 16:23

Paulus schreef: Col. 2:
16 Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat,
17 dingen, die slechts een schaduw zijn van hetgeen komen moest, terwijl de werkelijkheid van Christus is.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 01 dec 2003 17:09

Lieve Gershwin,

Nu juist deze passage:

Col. 2:
16 Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat,
17 dingen, die slechts een schaduw zijn van hetgeen komen moest, terwijl de werkelijkheid van Christus is.

Geldt voor hen die de Geboden (en de Sabbat) onderhouden, want juist die worden aangevallen omdat ze (ook ik die tijd dus) Jezus navolgden. Want als je dus dit begrijpt:

Dan staat hier dus:

Dat hetgeen de mensen in afgodendiensten onderhouden (zoals dus de eerste dag der week) een schaduw zijn van de werekelijke (Sabbat en de geboden).
Immers Paulus bedoelt hiermee dat de geboden en leringen van mensen slechts een schaduw zijn van de werkelijkheid, zoals God die bedoeld heeft. Want Paulus besluit -terecht- dan ook met:

terwijl de werkelijkheid van Christus is.

Ja, inderdaad, iedeen kwaakt dat de trouwe volgelingen van Jezus dwazen zijn, zoals ze Jezus ook betittelden, maar onderwijl houden dezen zich wel aan de Geboden.
Juist daarom worden zij vervolgd. Satan is een Meester in het verdraaien van Gods woord., zoals je ziet en zelf verklaard.

Terwijl de werkelijkheid Christus is! Daar sluit Paulus mee af. Hij begint er niet mee! Dus wat is nu de werkelijkheid (van de wet en de geboden) Christus dus! Ook voor de Christenen van vandaag want Jezus was toen en is Nu en morgen nog ALTIJD dezelfde! Precies wat Paulus DAAR zegt!

Met andere woorden:

Beste trouwe volgelingen van onze Messias, laat ze maar oordel;en over uw trouw aan de wetten en de geboden Gods, ze weten niet beter! Zij onderhouden wel iets, maar dat staat niet in het licht van een Verlossende Messias!

Laten we nu eens verder Col 2 ontrafelen, dan zien we dat Paulus jet hier voor Jezus geboden en wetten opneemt, opok inm GEESTELIJK opzicht!

Colossenzen 2
1 U moet weten wat 'n zware gebedsstrijd ik voor u en voor de christenen van Laodicea voer en voor alle anderen met wie ik nog niet persoonlijk heb kennis gemaakt.

Laodicea: De lauwe gemeente. Niet voor niets wijst Paulus nu juist op hen, voor diegenen die WEL de geboden onderhouden in het licht van een verlossende Messias. Zij worden belachelijk gemaakt zoals we in de door jou aangehaalde verzen 16 en 17 kunnen zien. Het gaat er dus niet om dat we zo maar zelf kunnen kiezenm of uitmaken. MISLEID de mensen nietg met Gods woord, dat doen alleen de wereldleiders! (Gott mit uns)

2 Ik bid God dat u bemoedigd zult worden en door sterke liefde aan elkaar verbonden blijft. En dat u de rijke ervaring zult hebben van het kennen van Christus. Want Gods geheim, dat Hij nu tenslotte heeft bekendgemaakt, is Christus Zelf.

Kijk beste vriend: Dat wat de Vader aan Mij bekend gemaakt heeft, maak ik aan u bekend, zegt Jezus!
Zie je ook Paulus verwijst naar dit schriftwoord! Die Lauwe Christenen willen gewoonweg niet! Sommigen wel! Daarvoor is de bemoediging! Gershwin. Je maakt mooie muziek maar de Bijbel moet je nog leren!

3 Al de schatten van wijsheid en kennis zijn in Hem verborgen.

Hier; weer de verwijzing voor de trouwe volgelingen, tegen de verdrukking van hen die de trouwe volgelingen bespotten omdat zij Jezus navolgen.

4 Ik zeg dit om te voorkomen dat men u door mooie woorden misleidt.
Hier: Paulus bemoedigt hen die de Geboden onderhouden in het licht van de Messias, de Verlosser.

5 Al ben ik lichamelijk ver weg, in mijn geest ben ik bij u. Ik zie met blijdschap hoe ordelijk het bij u toegaat en hoe sterk uw geloof in Christus is.

Hier wederom en zelfs zegt Paulkus hier dat onze relatie GEESTELIJK is, dat juist is. Immers Jezus is nu in de hemel! Geen ZON dag maar Sabbat (hemels en Geestelijk als voorbeeld voor de wereld ONZE opdracht)

6 Daarom moet u, die Jezus Christus als uw Here hebt ontvangen, in het dagelijks leven een met Hem blijven.

Kijk eens aan Gershwin: Wat een verwijzing naar Jezus, geboden en wetten in dat Geestelijke uitzicht naar dat werkelijke hemelse Koninkrijk!
Laat ze maar kletsen over julie Sabbat en geboden en de feesten die je met Jezus viert (in Geest en de werkelijkheid van alle dag)

7 Met uw wortels diep in Hem verankerd, moet u uw leven door Hem laten opbouwen. Blijf in geloof vasthouden aan wat u over Hem hebt geleerd en laat uw hart daarbij overvloeien van dankbaarheid.

Zie je Gershwin hoe Paulus hier de Geboden en de wetten zo trouw vermeldt in Jezus en dat ze de mensen verankeren in een eeuwige waarheid en evangelie!

8 Wees altijd op uw hoede. Laat u niet misleiden door mensen die met hun filosofieën en verleidelijk gepraat proberen u weer tot een slaaf van menselijke tradities te maken. Die filosofieën zijn hun ingegeven door de geesten van deze wereld en niet door Christus.

Kijk eens aan hoe Paulus hier tegen de eerste dag (heidense dag) waarschuwt laat u niet oordelen over welke dag u onderhoudt!

9 Want in Hem woont het hele wezen van God in een menselijke gedaante.

Ook hier weer verwijzen naar Jezus de Messias em diens wetten en geboden in het licht van een (nog komend in werkelijkheid) Geestelijke relatie met dat Koninkrijk.

10 In Christus bent u dus volmaakt, want Hij is de hoogste heerser en autoriteit over elke andere macht.

Natuurlijk, zij die de wetten en geboden in Christus onderhouden vallen onder Zijn Koningschap,. Zijn Regering en dus Zijn grondwet!

Maar goed dat er een wet is (tegenover die van de wereldse Satan)

11 In Hem hebt u ook een besnijdenis ondergaan. Natuurlijk niet lichamelijk, maar geestelijk. Want Hij heeft u door Zijn Geest bevrijd van de macht van de zonde, die in uw lichaam heerst.

Kijk eens aan gelden deze verwijzingen nu voor de Heidense zondagvierders of een waarschuwing aan de trouwe volgelingen van Jezus! Ik weet zeker het laatste. Een GEESTELIJKE besnijdenis: een mooiere omschrijving van een relatie met de Messias is er niet.

12 U bent in de doop met Christus begraven. Maar door het geloof in de macht van God, Die ook Hem heeft opgewekt uit de dood, bent u nu met Hem opgestaan en hebt u nieuw leven ontvangen.

Kijk eens aan de Sabbat en de geboden in vol ornaat in de opstanding van Jezus, Jezus is geen Heer over een Heidense rustdag of van aanbidding, maar rustte naar het gebod in het graf! (Sabatsrust: Zorg dat uw vlucht niet op een Sabbat valle.......(rust dus)

13 U was dood door uw ongehoorzaamheid aan God en de macht van de zonde leefde nog in u. Maar nu heeft Hij u samen met Christus levend gemaakt en al uw overtredingen vergeven.

Kijk beste Gershwim blijf maar dood aan de geboden en wetten van mensen, zoals Paulus hier aangeeft aan hen die daar eertijds ook aan vasthielden maar in Jezus grondwet zijn opgestaan uit de dood.

14 Hij heeft ons strafblad dat tegen ons getuigde (de lijst met regels waaraan we ons niet hebben gehouden) verscheurd. Dat bewijs heeft Hij vernietigd door het aan het kruis te slaan.

Kijk velen hebben nog wat op hun strafblad blijkbaar want Paulus spreekt over zonden die men nog niet heeft beleden of afgelegd, zij zijn niet te oordelen naar Gods wet maar Satans wet! De volgelingen van de Messias hebben diens wetten en geboden begrepen en passen dit toe, juist om voor vallen behoed te kunnen worden (in genade)

15 Op die manier ontnam God de duivel en zijn trawanten volledig hun macht. Hij heeft hen in het openbaar te kijk gezet en daarmee laten zien dat zij door het kruis van Christus overwonnen en verslagen zijn.

Kijk Gershwin hoe belangrijk Gods wetten en geboden zijn. Daardoor wordt Satan ontkracht. Wees maar blij dat Jezus de geboden en wetten niet heeft afgeschafd, anders zag het er voor ons somber uit: SATAN zou ons dan onvoorwaardelijke bezitten (alleen) op zijn wetten.

16 Laat u dus door niemand bekritiseren over wat u eet of drinkt. En of u zich al of niet aan feestdagen en rustdagen moet houden.
Neen precies: Hpou u aan Gods geboden en wetten zegt Paulus hier tegen het trouwe Overblijfsel (zie je Gershwin niet iedereen die Here Here roept zal...)

17 Dit soort dingen zijn immers maar tijdelijk. Zij zijn slechts een schaduw van toekomstige zaken. Maar ons lichaam behoort aan Christus toe.

Dit weten we al he! Alles op aarde, ook de menselijke geboden en wetten van Rome verdwijnen met de ondergang van deze aarde.

18 Laat u niet wijsmaken dat u verloren bent als u geen engelen wilt vereren. Wie dat beweren, denken recht van spreken te hebben omdat ze een visioen hebben gehad. Het enige wat die trotse mensen hebben (ook al beweren zij nederig te zijn) is een rijke fantasie!

Kijk eens aan; het Heidendom had er flink de hand in om mensen op valse religies te bedotten. het lijkt Rome van vandaag wel; ook die blijven gisteren, vandaag en morgen hetzelfde. Satan verandert ook niet van zijn plannen! Hij lijkt in dat opzicht wel op Jezus!

19 Zij houden zich niet aan Christus, het hoofd van het Lichaam, de Gemeente, dat met gewrichten en pezen door Hem wordt bijeengehouden. Alleen door met Hem verbonden te blijven, kan de Gemeente groeien zoals God het wil.

Kijk Gershiwn, dat is u wat Paulus bedoeld, Hij spreekt de trouwe navolgers van Jezus moed in! Houdt u aan de voorschriften van Onze Messias Onze Verlosser, anders kan Hij niet voor ons pleiten!

20-21 Als u nu dus met Christus gestorven bent, bestaat u niet meer voor de geesten van deze wereld; hoe is het dan mogelijk dat u zich toch, net alsof er niets gebeurd is, weer regels laat opleggen van: 'blijf af', 'eet dat niet' en 'raak dat niet aan'.
22 Zulke regels zijn door mensen bedacht. In de loop der tijd veranderen die steeds weer.

Ook hier gelden jouw aangehaalde teksten -=uit dit zelfde stuk- als een bemoediging voor hen die Jezus' weten en geboden navolgen en het Koninkrijk der Hemelen reeds 'zien' (Joh 3)

23 Die regels lijken wel heel mooi en wijs, maar het is een zelfgemaakte godsdienst. Zij vragen heel wat vroomheid, vernedering en zelfkastijding. Zij zijn waardeloos en bevredigen alleen het gevoel van eigenwaarde.

Dit laaste is voor hen die Rome navolgen, ook alleen mar als zij de ZON dag houden.

Ik wens dat de mensen nu eens begrijpen, aan dit hoofdstuk Col 2 wat nu meer waarde heeft: Sabbat of ZON dag

Amen

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 01 dec 2003 20:48

Beste Boudewijn,

Ik vind je lange verhalen die je hier neerzet een goede basis voor een eindeloze reeks aan nieuwe dogma's of leerstellingen. Van het grootste gedeelte snap ik al helemaal niks meer en ben er vrij zeker van dat ik niet een van de weinigen ben. Gelukkig heb ik genoeg aan de eenvoud van het Evangelie en mogen we geloven als kinderen. Door te geloven als een kind kom ik waarschijnlijk niet door de criteria's die jij lijkt te stellen.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 02 dec 2003 02:46

Harold schreef:Beste Boudewijn,

Ik vind je lange verhalen die je hier neerzet een goede basis voor een eindeloze reeks aan nieuwe dogma's of leerstellingen. Van het grootste gedeelte snap ik al helemaal niks meer en ben er vrij zeker van dat ik niet een van de weinigen ben. Gelukkig heb ik genoeg aan de eenvoud van het Evangelie en mogen we geloven als kinderen. Door te geloven als een kind kom ik waarschijnlijk niet door de criteria's die jij lijkt te stellen.

Harold, hier kan ik alleen maar AMEN op zeggen. Boudewijn, ik vind dat je het woord van God ontkracht. Jammer dat je het zo goed weet en andere mensen veroordeeld. Hier staat iets van in de bijbel... maar daar zul jij je eigen 'Boudewijn'-kanttekeningen voor geschreven hebben. Je slaat de plank falikant mis!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 02 dec 2003 08:20

Beste Petertje,

@@Openbaring 12
17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen@@

Als je deze Bijbelpassage leest, dan kunnen er twee redenen voor zijn:

Of je houdt de geboden en de wet en bent een trouwe navolgers van God en Jezus in het voorbeeld en verdriet ook de Heilige Geest niet.
Want daarom wordt je dan ook vervolgt door de Draak (Satan)

Of je onderhoud de geboden niet en ook de wet niet en dus de Sabbat. In dat geval ben je geen navolger van Jezus maar een Mens! Dan is niet Satan degene die je vervolgt, maar ben je zijn spreekbuis. Je verontschulkdigt je door het Schriftwoord aan te vallen. Gebrek aan kennis is datgene waaraan het volk ten onder gaat, zegt Jezus.
Jezus navolgen is een strijd. De wapenrusting Gods is de enige manier om da strijd te overleven en aanvallen te pareren. Velen reageerden vaak op mijn postings, zoals jij doet. Niet allen, maar sommigen zie ik nu op Sabbat in de gemeente, de synagoghe van Jezus, zoals we in Openbaring 12:17 kunnen zien. Gelukkig zijn er oook nog 'anderen' waar Jezus naar kijkt. Tenslotte is Hij gekomen voor het verlorene, niet voor het (reeds) geredde.
Rome en de USA zijn plannen aan het maken om de profetische vervulling van Openbaring 13 en 14 werkelijkheid te laten worden. Alle schijn van wereldvrede en 'terrorsimne' bestrijding hebben ze allemaal in eigen hand (lees dat eens goed). Er wordt ons allemaal een rad voor de ogen gedraaid beste jongen. Jezus waarschuwt daarvoor.

Gods zegen beste vriend (ook Harold)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 02 dec 2003 08:21

Beste Petertje,

@@Openbaring 12
17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen@@

Of je houdt de geboden en de wet en bent een trouwe navolgers van God en Jezus in het voorbeeld en verdriet ook de Heilige Geest niet.

Of je onderhoud de geboden niet en ook de wet niet en dus de Sabbat. In dat geval ben je geen navolger van Jezus maar een Mens! Dan is niet Satan degene die je vervolgt, maar ben je zijn spreekbuis. Je verontschuldigt je door het Schriftwoord aan te vallen. Gebrek aan kennis is datgene waaraan het volk ten onder gaat, zegt Jezus. In Johannes 8 omschrijft Jezus een exact zelfde situatie als jij nu aan mij voorhoudt. De zogenaamde gelovigen beledigen Jezus en noemen Hem dwaas en geestelijk gestoord. Weet dat ik precies weet waar je het over hebt.
Jezus navolgen is een strijd. De wapenrusting Gods is de enige manier om die strijd te overleven en aanvallen te pareren, door kennis en de wetenscxhap wat de Tegenstander gaat doen (Profetie). Velen reageerden vaak op mijn postings, zoals jij doet. Niet allen, maar sommigen zie ik nu op Sabbat in de gemeente, de synagoghe van Jezus, zoals we in Openbaring 12:17 kunnen zien. Gelukkig zijn er ook nog 'anderen' waar Jezus naar kijkt. Tenslotte is Hij gekomen voor het verlorene, niet voor het (reeds) geredde.
Rome en de USA zijn plannen aan het maken om de profetische vervulling van Openbaring 13 en 14 werkelijkheid te laten worden. Ze zijn een pact in het kwaad en worden (niet voor niets) Beesten genoemd. Wie de grondwet van de Jezuiten kent (1634), zal ervaring opdoen met haar wrede inquisitie, die weer uit de kast wordt hgehaald (CIA). Alle schijn van wereldvrede en 'terrorisme' bestrijding hebben ze allemaal in eigen hand (lees dat eens goed). Er wordt ons allemaal een rad voor de ogen gedraaid beste jongen. Jezus waarschuwt daarvoor.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 dec 2003 08:25

Euh Boudewijn... Ken jij Jezus al als je verlosser en middelaar?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 02 dec 2003 08:26

Beste Harold,

Je zei: "Ik vind " Een gewone simpele Bijbelstudie, zoals ik die hier aangeef en wekelijks aan mensen leer, begrijp je nog niet! Zelden heb ik van een Christen zo'n onhandige en ondiplomatiek antwoord gekregen. De uitleg en begrip van Collosenzen 2 is nog te veel. Hoe kunnen we nu straks God tegemoet treden als we Zijn wetten en geboden anast ons hebben neergelegd. Pas op vriend, geen enkele negatieve reactie beinvloed mij om anders met Gods Woord om te gaan. Veeleerder geeft het mij een beeld van degene die mij aanspreekt en (zelfs) daar leer ik nog van tenslotte is Jezus onze gezamelijke Meester en dat telt, niet een Mens

Gezegende dag!

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 02 dec 2003 12:48

Boudewijn schreef:Beste Harold,

Je zei: "Ik vind " Een gewone simpele Bijbelstudie, zoals ik die hier aangeef en wekelijks aan mensen leer, begrijp je nog niet! Zelden heb ik van een Christen zo'n onhandige en ondiplomatiek antwoord gekregen. De uitleg en begrip van Collosenzen 2 is nog te veel. Hoe kunnen we nu straks God tegemoet treden als we Zijn wetten en geboden anast ons hebben neergelegd. Pas op vriend, geen enkele negatieve reactie beinvloed mij om anders met Gods Woord om te gaan. Veeleerder geeft het mij een beeld van degene die mij aanspreekt en (zelfs) daar leer ik nog van tenslotte is Jezus onze gezamelijke Meester en dat telt, niet een Mens

Gezegende dag!

Boudewijn,

Hoe kan het toch zo zijn dat als ik onder de leiding van de Heilige Geest wandel, ik niet door de wet van mozes geleid word, ik getuig.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

Boudewijn

zijn de 10 geboden onzin?

Berichtdoor Boudewijn » 02 dec 2003 13:24

Beste Harold,

Dank voor je antwoord!

Je schreef:

Boudewijn,

Hoe kan het toch zo zijn dat als ik onder de leiding van de Heilige Geest wandel, ik niet door de wet van mozes geleid word, ik getuig.

Omdat de Heilige Geest de Plaatsvervanger van Jezus op aarde is. Immers Jezus is en was het centrale punt van de aanbidding. Mozes was leider van het OT volk Israël. Edoch dat Israël verwierp de opdracht en hun Meester Jezus en daardoor het inzichtelijke (zedelijke) van de profetie ervan ook niet begreep. Wie volgt er nu een dode leider (Mozes) na. De Islamieten doen het zelfde, zij volgen een geraamte (Mohammed) na, terwijl wij dus een Levende Verlosser na kunnen volgen, die voor ons pleit.

Dus je antwoord aan mij is dus volkomen tegenstrijdig! Je geeft namelijk aan dat de Heilige Geest je leidt en tegelijkertijd de verkeerde persoon aanwijst, die de Vader gevraagd heeft een andere Trooster (de Heilige Geest) te zenden. Hij stelt mensen in staat om van Jezus te getuigen (Handlingen 1:8). Er staat dus niet dat we van Mozes moeten getuigen. Mozes (die is reeds in het Hemelse Jeruzalem) maar Christus die we aan de wereld moeten getuigen (door de Heilige Geest). Vandaar dat Paulus in Col 2 daar ook zo diep op in gaat.

Succes!

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 02 dec 2003 17:58

Boudewijn schreef:Beste Petertje,

@@Openbaring 12

Of je onderhoud de geboden niet en ook de wet niet en dus de Sabbat. In dat geval ben je geen navolger van Jezus maar een Mens! Dan is niet Satan degene die je vervolgt, maar ben je zijn spreekbuis. Je verontschuldigt je door het Schriftwoord aan te vallen. Gebrek aan kennis is datgene waaraan het volk ten onder gaat, zegt Jezus. In Johannes 8 omschrijft Jezus een exact zelfde situatie als jij nu aan mij voorhoudt. De zogenaamde gelovigen beledigen Jezus en noemen Hem dwaas en geestelijk gestoord. Weet dat ik precies weet waar je het over hebt.
Jezus navolgen is een strijd. De wapenrusting Gods is de enige manier om die strijd te overleven en aanvallen te pareren, door kennis en de wetenscxhap wat de Tegenstander gaat doen (Profetie). Velen reageerden vaak op mijn postings, zoals jij doet. Niet allen, maar sommigen zie ik nu op Sabbat in de gemeente, de synagoghe van Jezus, zoals we in Openbaring 12:17 kunnen zien. Gelukkig zijn er ook nog 'anderen' waar Jezus naar kijkt. Tenslotte is Hij gekomen voor het verlorene, niet voor het (reeds) geredde.
Rome en de USA zijn plannen aan het maken om de profetische vervulling van Openbaring 13 en 14 werkelijkheid te laten worden. Ze zijn een pact in het kwaad en worden (niet voor niets) Beesten genoemd. Wie de grondwet van de Jezuiten kent (1634), zal ervaring opdoen met haar wrede inquisitie, die weer uit de kast wordt hgehaald (CIA). Alle schijn van wereldvrede en 'terrorisme' bestrijding hebben ze allemaal in eigen hand (lees dat eens goed). Er wordt ons allemaal een rad voor de ogen gedraaid beste jongen. Jezus waarschuwt daarvoor.

BRRRRRRRRRR...... ik weet niet waar je al deze 'waarheid' vandaan haalt, maar je lijkt mij bijna op de hemelse troon te zitten. Dit is absoluut geen bijbelse waarheid. Weleens je knieen gebogen voor de Heer van hemel en aarde?????

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 03 dec 2003 07:43

Beste Petertje,

Bedankt voor je reactie!

BRRRRRRRRRR...... ik weet niet waar je al deze 'waarheid' vandaan haalt, maar je lijkt mij bijna op de hemelse troon te zitten. Dit is absoluut geen bijbelse waarheid. Weleens je knieen gebogen voor de Heer van hemel en aarde?????

Zo, zo jij weet beslist dat dit geen Bijbelse waarheid is of redelijkerwijs inhoudt. Graag hoor ik het tegendeel, aan de hand van die zelfde Bijbel. Dat zou pas een antwoord zijn. Als je goed naar televisie en radio hebt geluisterd, de afgelopen 24 uur dan zou jij (als uitermate intelligente Bijbelkenner) kunnen weten wat de USA in petto heeft en aan de hand van die simpele aanwijzingen in mijn posting, zaken moeten kunnen ondersteunen.
Zoals in dit vers m.b.t. de (kennis) Profetie.

1 Thessalonicenzen 5
1-2 Ik hoef u niet te schrijven wanneer en onder welke omstandigheden dit allemaal zal gebeuren, broeders. U weet immers dat de grote dag van de Here geheel onverwacht komt, als een dief in de nacht.
3 Terwijl de mensen zeggen: "Er is rust en vrede; er dreigt geen enkel gevaar", zal de vernietiging hen plotseling overvallen, zoals de weeën een zwangere vrouw overvallen. Geen van hen zal eraan kunnen ontkomen; zij zullen nergens heen kunnen vluchten.
4 Broeders, u leeft echter niet in het donker. Die dag zal u niet overvallen als een dief.
5 Want u bent allemaal kinderen van het licht, kinderen van de dag. Wij hebben niets te maken met de nacht en het donker.
6 Daarom moeten wij altijd op onze hoede zijn en niet slapen zoals de anderen. Kijk naar die dag uit en blijf nuchter.

En om je te helpen, hier Johannes 8:21-59 waar Jezus die strijd voert met de navolgers van de Hemelse Vader. Dan zie je dat het dus gewoon de Bijbelse waarheid is. Christenen antwoorden niet met wereldse woorden met de Waarheid (Jezus) alleen!
Hier zie dus Petertje waar zovelen Christenen elke ZON dag blijven steken, Abraham, Mozes of andere Bijbelse punten, maar Jezus zien ze misleid over het hoofd, net zoals je hieronder (dus) kunt lezen. Maak niet dezelfde fout. Het kan het verschil zijn tussen eeuwige dood of eeuwig leven!

Gezegende dag Petertje en een vruchtbare Bijbelstudie, want aan de vruchten kent men de ware Wijnstok

Johannes 8
21 Hierna zei Jezus: "Ik ga weg en u zult Mij zoeken. Maar waar Ik heenga, kunt u niet komen. U zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn."
22 "Waar Ik heenga, daar kunt u niet komen?" vroegen de Joden verwonderd. "Zou Hij soms zelfmoord willen plegen?"
23 Jezus zei: "U bent van hier beneden; Ik ben van boven. U bent van deze wereld, maar Ik niet.
24 Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen."
25 "Maar wie bent U dan?" vroegen zij. "Dat heb Ik vanaf het begin al verteld.
26 Ik zou veel over u kunnen zeggen en u veroordelen. Maar dat zal Ik niet doen. Ik vertel de wereld alleen wat Ik gehoord heb van Hem, Die Mij gestuurd heeft. Hij spreekt de waarheid."
27 Maar zij begrepen niet dat Hij het over de Vader had.
28 Jezus zei: "Wanneer u Mij gedood hebt (A), zult u weten wie Ik ben. Dan zal het u duidelijk zijn dat Ik niet mijn eigen wil heb gedaan, maar alleen heb gezegd wat de Vader Mij geleerd heeft.
29 Hij is bij Mij. Hij heeft Mij nooit verlaten, omdat Ik altijd doe wat Hij wil."
30 Toen Hij dit zei, geloofden velen dat Hij de Christus was.
31 Jezus zei tegen de Joden die in Hem geloofden: "Als u zich houdt aan wat Ik zeg, bent u werkelijk mijn discipelen.
32 Dan zult u de waarheid kennen en door de waarheid bevrijd worden."
33 "Wij zijn nooit slaven geweest", zeiden zij. "Wij stammen af van Abraham. Hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd moeten worden?"
34 "Vergis u niet", antwoordde Jezus. "Ieder die zondigt, is een slaaf van de zonde.
35 Een slaaf heeft geen enkel recht, maar een zoon heeft alle rechten.
36 Als u door de Zoon van God wordt bevrijd, zult u werkelijk vrij zijn.
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.
43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.
44 D t is de reden. U bent kinderen van de duivel en doet met plezier wat hij wil. Hij is al sinds het begin een moordenaar en heeft altijd buiten de waarheid gestaan, want de waarheid is hem vreemd. Hij kan alleen maar liegen. Hij is de bron van de leugen.
45 Omdat Ik de waarheid spreek, gelooft u Mij niet.
46 Wie van u kan Mij beschuldigen van iets slechts? Niemand! Ik spreek de waarheid. Waarom gelooft u Mij dan niet?
47 Wie bij God hoort, begrijpt wat Hij zegt. Omdat u niet bij God hoort, begrijpt u Hem niet."
48 "Hebben wij niet gezegd dat U een Samaritaan bent?" zeiden de Joden. "U bent bezeten."
49 "Ik ben niet bezeten", antwoordde Jezus. "Ik eer mijn Vader, maar u doet niets anders dan Mij beledigen.
50 Ik ben er overigens niet op uit om Mijzelf te verdedigen; dat doet God wel. Hij veroordeelt ieder die kwaad van Mij spreekt.
51 Onthoud dit: Wie doet wat Ik zeg, zal nooit sterven."
52 "Nu weten wij zeker dat U bezeten bent", zeiden de Joden. "Abraham en de profeten zijn allemaal gestorven en U beweert dat ieder die doet wat U zegt, niet zal sterven.
53 U denkt toch zeker niet dat U meer bent dan onze stamvader Abraham? Hij en de profeten zijn gestorven. Wat verbeeldt U Zich wel?"
54 "Als Ik Mijzelf zou verheerlijken", antwoordde Jezus, "zou dat niets betekenen. Maar mijn Vader verheerlijkt Mij. En u zegt dat Hij uw God is.
55 U hebt Hem nooit leren kennen. Ik ken Hem wel. Als Ik zou zeggen dat Ik Hem niet ken, zou Ik een leugenaar zijn, net als u. Maar Ik ken Hem en doe wat Hij zegt.
56 Abraham keek met blijdschap uit naar de dag van mijn komst. Hij zag Mij komen en was erg blij."
57 "U bent nog geen vijftig jaar en U hebt Abraham al gezien?" zeiden de Joden.
58 "Het is zoals Ik zeg", antwoordde Jezus. "Ik was er al voor Abraham werd geboren."
59 Dit was voor hen aanleiding om stenen te pakken met de bedoeling Hem te stenigen. Maar Jezus ging weg en verliet de tempel.

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 03 dec 2003 16:12

Petertje schreef:
menachem schreef:
waarom zijn die later dan opgeheven, en hebben christenen er dan geen moeite mee om varkensvlees te eten.

1) waar zijn die dan opgeheven in de Bijbel?
2) ik ken christenen die ze wel naleven (zevende dag adventisten, zevende dag baptisten), maar inderdaad de meesten niet.

Misschien zou het goed zijn om eerst eens te lezen wat anderen en ikzelf geschreven hebben. En dan een keer de bijbelstukken door te lezen zonder er onmiddellijk je dikke duim leeg te laten lopen..... Waarom denk je op deze vraag nog een serieus antwoord te krijgen ?????

Hoi, Peter, ik verwachtte eigenlijk al geen antwoord meer: want het is inderdaad nergens in de Bijbel afgeschaft. daarom zijn er steeds meer christenen die dat in gaan zien en die wetten gaan naleven uit gehoorzaamheid.

Als jij als nog meent dat de wetten wel zijn afgeschaft, dan hoor ik het graag van je,

groeten,

Menachem
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 03 dec 2003 16:31

Harold schreef:
menachem schreef:
Wij christenen vallen niet meer onder de wet van mozes, maar onder de geboden van Christus.

en laat hij nou gebieden dat Mozes nog nageleefd moet worden.

(zie Bergrede en elders)

Met de Bergrede ontneemt Jezus ons de laatste hoop op rechtvaardiging door de wet. Hij scherpt de wet juist aan zodat we zeker zouden weten dat we geen heil kunnen verwachten uit de wet.

De wet willen nakomen is rechtvaardigheid zoeken vanuit ons eigen ik, hierin zullen we nooit gerechtigheid vinden. We kunnen ons enkel laten leiden door de Heilige Geest.

De geboden van Jezus houden dus in om ons door de liefde te laten leiden gedreven door de geest Gods (besnijdenis van het hart). En niet door de oudheid der letter (wet).

Juist door ons te laten leiden door de Geest wordt het doel van de wet vervuld, nl naastenliefde liefde naar God.

P.S Paulus ging de heidenen die tot geloof waren gekomen ook niet meer lastig vallen met de wet van Mozes, waar halen hedendaagse mensen de arrogantie toch vandaan om dit wel te leren.

Paulus waarschuwde ernstig tegen deze dwaalleraren die hij wolven in schaapskleren noemde.

Hoi Harold, Jesjoea onderwees de Wet in de Bergrede: later wordt ook hem gevraagd naar het grootste gebod waarop hij antwoord door twee geboden uit de Wet te citeren: dat zijn de grootste twee: op deze twee is de hele Wet en zijn de Profeten gebaseerd.

Kijk, ik kan me wel kwaad gaan maken over het feit dat je me indirect een wolf in schaapskleren noemt en een dwaalleraar, maar wat heb ik eraan: Jesjoea zelf onderwijst dat de Wet niet is komen te vervallen: dat kan ook niet want de Wet wijst zonde aan zoals Paulus schrijft en nog steeds is de Wet het richtsnoer voor wat als zonde gezien moet worden en wat niet: de Wet is dus niet afgeschaft, want dan ware ook de zonde afgeschaft: Johannes schrijft het zo: dat de zonde wetteloosheid is: m.a.w. wetten niet in acht te nemen is zonde: dat is ook de context waarin Jesjoea z´n oordeel uitspreekt over de dienaren van wetteloosheid in Matthéüs 7:20 ev.

Jesjoea ging inderdaad verder dan de letter van de Wet, nl. tot op het geestelijke aspect dat erachter ligt verborgen: schaft hij daarmee de Wet af? Geenszins: hij geeft het een nieuwe dimensie.
Zo onderwijst Jesjoea de Wet van zijn Vader; zijn geboden zijn die van zijn Vader: en dat kan ook niet anders: want alles wat hij zei moest in overeenstemming zijn met wat zijn Vader zei (zie Deut. 18 ).
Om die reden ook zie je dat veel gelovige Joden toen en nu zich voor de Wet beijveren en zo hoort dat ook (lees Hand. 21:20-21): geloof en ijver voor de Wet horen samen te gaan naar Bijbels begrip.

Deze mensen deden dat net zo min als ik om heil te bewerken (want dat hebben we al door het offer van Jesjoea) als wel om de gehoorzaamheid aan de woorden van de Messias: en niemand anders hoorden zij of ik te gehoorzamen; dus zeker geen mensen die zeggen dat we de wet maar opzij kunnen schuiven: dat is eenvoudig niet wat de Bijbel ons leert.
Mijn conclusie is dat wanneer je Jesjoea gehoorzaamt (en dus ook zijn onderwijs over de eeuwige geldigheid van de Wet in ieder geval tot het vergaan van deze wereld) dat dan deze tekst waarheid voor je wordt:

7 Tijdens zijn dagen in het vlees heeft Hij gebeden en smekingen onder sterk geroep en tranen geofferd aan Hem, die Hem uit de dood kon redden, en Hij is verhoord uit zijn angst,
8 en zo heeft Hij, hoewel Hij de Zoon was, de gehoorzaamheid geleerd uit hetgeen Hij heeft geleden,
9 en toen Hij het einde had bereikt, is Hij voor allen, die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwig heil geworden.
[/quote]
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 04 dec 2003 09:40

Als Christenen steeds maar de wet voor het Koninkrijk AFWIJZEN, bwijzen zij zichzelf een dienst, met een warnge nasmaak.
Ze ontzeggen zich de toegang tot het Koninkrijk. Immers zij ontnemen God de mogelijkheid om de aanspraak van Satan op hen, te-niet te doen. Aan genade alleen hebben wij niet voldoende. Op grond van de wet namelijk, kunnen wij Belijdenis van onze zonden doen: Gij zult niet..... en daarvan vinden we in de GEHELE Bijbel voorbeelden van om ons, op die grond, te leren kennen en te groeien in het besef van onze rechten (aanspraak) op de genade (-tijd) en de wet (10 geboden). Als Christenen steeds maar op de verkeerde dag (ZON dag) aanbidden, en dat -juist als men dat weet- in blijven geloven of vasthouden, dan zijn ALLE geboden voor hen NIET meer van toepassing.

@@Leviticus 26
22 Ik zal toelaten dat wilde dieren uw kinderen doden, uw vee vernietigen en uw aantal uitdunnen, zodat de wegen uitgestorven zijn.
23 En als u zich dan nog niet tot Mij bekeert, maar gewoon doorgaat met tegen mijn geboden in te gaan,

@@Deuteronomium 5
8 Maak geen afgodsbeelden; aanbid geen voorstellingen van vogels, dieren of vissen.
9-10 U mag u niet buigen voor beelden, noch hen op een andere manier vereren, want Ik ben de HERE, uw God. Ik ben een jaloerse God, Die de zonden van de vaders aanrekent aan de kinderen uit de derde en vierde generatie van hen die Mij haten. Maar Ik zal mijn goedheid tonen aan duizenden generaties van hen, die van Mij houden en die mijn geboden gehoorzamen.@@

Terug naar “Archief”