Moderator: Moderafo's
Eliyahu schreef:Invincible schreef:Eliyahu schreef:Is er dan niemand die de volgende vraag kan beantwoorden??
Matt 5:17-19
Bs'd
Daarmee zeg je dan dat als een jood christen wordt hij zich aan de hele wet van Mozes moet houden en een niet-jood die christen wordt die hoeft dat niet?
Dus een joodse christen moet shabbat houden, en een niet joodse de zondag?
Een joodse christen moet zich besnijden en een niet-joodse niet?
Een joodse christen mag geen varkensvlees eten, en een niet-joodse wel?
Eliyahu
jas schreef:wat ik in de hele discussie mis is dit: De mens moet vooral mens zijn. God heeft ons wel geschapen tot Zijn eer, maar wel als mensen, niet als goden. Mens ben je met elkaar en voor elkaar. Binnen een relatie ben je er als de ander je nodig heeft, ook in seksueel opzicht. Paulus heeft het over onthouding voor een korte tijd, en alleen met wederzijds goedvinden. Hij heeft het daarbij niet eens over ongesteldheid. Daarom mag dit ook geen criterium zijn. Het gaat om de wederzijdse behoefte en de wederzijdse wil om die behoefte te vervullen. En als de één om wat voor reden dan ook moeite heeft met seks tijdens de menstruatie, moet je het gewoon niet doen. Als echter beide echtelieden er geen moeite mee hebben, is er lijkt mij, geen probleem. Vinden jullie het leven niet vreselijk vermoeiend om steeds maar op Gods rechterstoel te gaan zitten en tot in detail te bepalen wat wel en niet mag? Wat een kwelling. Of is dit misschien een vorm van reli-sado-masochisme? Mijn boodschap is: Geef God alle eer, en durf te leven.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten