Eury schreef:Met betrekking tot jouw volgende opmerking: "Ik noem deze dingen niet omdat ik de evolutietheorie aanhang, ik verwerp deze. Maar ik heb deze wel bestudeerd. Zodoende ben ik tot een betere logische conclusie gekomen waarom de evolutietheorie niet waar kan zijn."
zou ik jou op een vriendelijke, liefdevolle, geduldige, zachtmoedige, vreugdevolle en vredige manier willen adviseren "jouw betere logische conclusie" nog eens na te lopen cq te overdenken, want
ergens heb jij een denkfout gemaakt, omdat de evolutietheorie waar is.
Kijk, hier gaat het dus alweer mis.
Jij gelooft (....) dat de evolutietheorie waar is. En zodoende vind je dat ik mijn denkwijze 's moet naspeuren.
Nu kan ik natuurlijk zeggen: Maar ik heb dingen meegemaakt, waardoor ik zeker ben van het bestaan van God en Zijn Schepping. Dus wat jij zegt is onjuist. Ik wil je vriendelijk vragen om de bijbel 's goed te onderzoeken.
Maar weet je? Beiden geloven we in iets. Jij in het jouwe, ik in het mijne.
En ik kan daar uitstekend mee leven met dat waarin ik geloof. Ik heb veel meegemaakt in mijn leven
en er kunnen dingen gebeuren waardoor werkelijk ALLE twijfel in het bestaan van God wordt weggenomen.
Ik heb me verdiept in het ontstaan van de aarde en daarbij dingen ontdekt die niet bestaan kunnen hebben.
Ik heb wel ontdekt dat elk mens geneigd is zijn oorsprong te kennen en dus op zoek gaat.
Ik vind het niet vreemd dat de evolutionist tegenover de creationist staat. Immers: als de creationist waarheid spreekt, dan zal de evolutionist zijn zienswijze moeten bijstellen. Als de evolutionist waarheid spreekt, wat moet de creationist dan met het scheppingsverhaal? Zij kunnen op bepaalde vlakken prima naast elkaar staan, maar in de kern zal de werkelijk totaal verschillend zijn. Oa in het antwoord op de vraag: waar komt het eerste leven vandaan?
Omdat ik een creationist ben, geloof ik in het bestaan van God. Omdat ik in God geloof, kan ik mij een creationist noemen.
Ik geloof dat God mij heeft gemaakt naar Zijn evenbeeld. In bredere zin. Omdat ik oren en een mond heb, kan ik geloven dat God kan spreken en kan luisteren. Omdat ik een geest heb, geloof ik dat God ook een geest heeft waarmee Hij Zich kan laten kennen en waarmee Hij en ik kunnen communiceren met elkaar.
Kan ik dit bewijzen aan jou? Nee ik kan er alleen van vertellen. Jij kan dat aannemen in verbazing. Of je kunt het snel naast je neerleggen en weer een tegenargument plaatsen.
Verder geloof ik dat de mensheid in zijn algemeenheid graag het ontstaan van leven in eigen hand wil hebben. Waarom zou er anders zo absurd veel tijd en geld in onderzoeken gestoken worden, terwijl dat geld veel nuttiger besteed kan worden? Lock&Stock gaf al een hint in die richting.
Stel dat het wel lukt? Ja wat dan?
Verder geloof ik dat de profetieen die in de bijbel staan vermeld werkelijkheid zullen worden.
Openbaringen laat onder andere zien waar het naar toegaat met deze wereld.
Voor mijzelf stop ik liever mijn tijd en energie in het bestuderen van Gods Woord en van het kennen van God zelf.
Ik zou tegen de evolutionist willen zeggen: Zorg dat je eerst zekerheid krijgt aangaande je toekomst, en kijk daarna of al dat zoeken in het verleden nog zoveel zin heeft.
Ik geef onmiddellijk toe dat er nog veel, heel veel vragen beantwoord moeten en kunnen worden, maar dat zijn meer detailvragen, zoals bijvoorbeeld ook de leeftijd van de aarde: of die nu 4,50 miljard jaar of 4,56 miljard jaar oud is van weinig belang, de aarde is niet ca. 6.000 jaar "jong" maar miljarden jaar "oud"!
De aarde is niet in 6 dagen van 24 uur geschapen en een wereldwijde zondvloed heeft nooit plaatsgevonden. Van beide zijn er voldoende bewijzen voorhanden, maar je moet dat natuurlijk wel willen inzien!
Waarom ga je het niet zelf aan God vragen hoe oud de aarde is? En of de zondvloed wel of niet heeft plaatsgevonden? Daarbij: als je van deze 2 dingen niet zeker bent, kun je alsnog zeker zijn van het bestaan van God Zelf.
Tenslotte waarom staan (vooral in de USA) jonge aarde creationisten zo fel tegenover oude aarde creationisten? Waarom staan in Nederland jonge aarde creationisten zo fel tegenover theïstische evolutionisten? Waarom worden (in de USA) oude aarde creationisten en (in Nederland) theistische evolutionisten door jonge aarde creationisten als onvolwaardige christenen beschouwd.
Waarom wordt veel wetenschappelijk onderzoek verdacht gemaakt?
Zie de diverse websites van jonge aarde creationisten zowel in Nederland/België als in de USA.
Mogelijk antwoord (hetgeen jij zelf ook reeds aangaf!): hun gelijk aantonen.
Geef het antwoord maar op je vragen. Ik heb wel een idee, maar weet het niet zeker.
We willen allemaal ons gelijk hebben en aantonen denk ik. Als ik de bijbel mag geloven, dan zal God Zelf wel aantonen wie er uiteindelijk gelijk heeft. Ik denk dat Hij degene is die gelijk heeft.
Een mooie dag gewenst.