bloempjuh schreef:Skoezie schreef:Heel duidelijk: Hoe zij jij je Evangelische mede-christen? Zij jij hun als
een stelletje hallelujah roepende eo-jongerendag gangers? Of toch wel een
beetje als medechristen met toch een heel verkeerd geloof? Of kunnen wij
'Reformatorische' christenen toch nog wat van hun leren?
sorriej hoor maar waar slaat dit op? ik denk niet dat je zo over het geloof mag praten, hoe bedoel je " een stelletje hallelujah roepende eo-jongerendag gangers"? Je moet juist juichen, wat is er verkeerd aan 'Hallelujah" roepende mensen?
Lief bloempje. Skoezie vraagt hoe je ze ziet... en komt met een aantal suggesties. Hij beweert niet zelf dat ze zo zijn (hoewel hij wel wat positievere opties bij de antwoorden had mogen zetten)
Taco, ik ben zelf gereformeerd vrijgemaakt, ik neem aan dat je ook wel naar mijn visie bent geinteresseerd? Overigens heb ik ook wel wat evangelische trekjes, ga met plezier 1 of 2x in de maand naar een jeugddienst en ook wel eens naar een baptistengemeente of een evangelische kerk.
Maar goed, ik ben nog stedes lid van de vrijgemaakte kerk en ga er met plezier heen, het is een fijne gemeente waar ik goede contacten heb... verder vind ik de preken, ondanks dat ik ze soms wat lang (langer dan een half uur hoeft van mij echt niet) vind... maar ze zijn zeker leerzaam, en sommige liederen brengen me ook zeker dicht bij God. Met af en toe eens een jeugddienst of andere dienst vind ik het een prima balans momenteel, en ga ik met plezier naar mijn eigen kerk.