19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 11:04

Arco schreef:In mijn gemeente is de combinatiepartij met oa SGP de grootste gebleven en groter geworden. Van 6 naar 7 zetels in de raad. Dat is éénderde van het totaal aantal zetels. Elke andere partij is tenminste de helft kleiner en voortgaan met de huidige coalitie is mogelijk. Misschien is dat laatste niet handig, vanwege het verlies van de VVD, maargoed: het kan.

Vaak zijn dit soort dingen al voor de verkiezingen bekokstoofd hoor!
Zo kan ik me ook nog een kabinet herinneren wat al voor de verkiezingen aangaf hoe ze de samenstelling voor zich zagen. (Eén van de paarse kabinetten Kok)

maaarten

Berichtdoor maaarten » 20 mar 2014 11:35

Hmmm..... D66 het grootste in mijn gemeente. Nouja, op lokaal niveau doen die lui niet zoveel kwaad toch? Alleen koopzondagen e.d. maar dat was in mijn gemeente toch al allemaal doorgevoerd.

CU/SGP combinatie samen hier maar 5% van de stemmen. Hoewel dat volgens mij nog wel aardig is voor een gemeente in de randstad buiten de biblebelt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2014 12:31

Hier idem. D66 blijft de grootste, wordt groter dan ze waren. Daarna de "hart voor" partij en VVD. PVDA halveert. CU 1 zetel, SGP doet hier niet mee.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 12:38

Marnix schreef:Hier idem. D66 blijft de grootste, wordt groter dan ze waren. Daarna de "hart voor" partij en VVD. PVDA halveert. CU 1 zetel, SGP doet hier niet mee.

Hier is de SGP na acht jaar topinspanning eindelijk weer de grootste partij, met 5 zetels deze keer. Bij de vorige verkiezingen waren dat er nog drie. Alle andere partijen moesten inleveren, maar de CU werd desondanks de tweede partij op Urk met vier zetels. CDA bleef steken op drie, en ook de "hart voor"-partij moet het doen met drie stuks. Een andere plaatselijke partij bleef steken op twee. De VVD en Beter voor Urk behaalden allebei geen zetel.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 12:46

Hoe is het eigenlijk gegaan met die nieuwe partij van die man met heel groot Jezus redt op het dak?

maaarten

Berichtdoor maaarten » 20 mar 2014 12:57

Faramir schreef:Hoe is het eigenlijk gegaan met die nieuwe partij van die man met heel groot Jezus redt op het dak?

Die heeft niets gehaald volgens.

Verder toen ik net de uitslagen van waar ik woon bekeek, herinnerde ik me dat die mafkees van een Hilbrand Nawijn hier woont en een lokale partij (Lijst Hilbrand Nawijn) heeft en hij heeft warempel nog winst geboekt ook. Hoe is het mogelijk vraag je je af. Wie stemt daar nou op?! #-o

Nawijn heeft hier nu 6 zetels en de D66 heeft er 8. De CU/SGP moet het met 2 doen. Mijn vader riep gisternacht al gefrustreerd dat hij naar Zwolle ging verhuizen. :mrgreen:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 12:58

Faramir schreef:Hoe is het eigenlijk gegaan met die nieuwe partij van die man met heel groot Jezus redt op het dak?
In Etten-Leur kreeg Jezus Leeft 168 stemmen, in Leek kozen 104 mensen voor Jezus leeft, in Werkendam weken ook maar weinig gelovigen (110) af naar Joop en ook in Katwijk (200), Gorinchem (126) en Oosterhout (157) had de partij geen engeltje op zijn schouder zitten. Ook in eigen regio scoorde Van Ooijen opvallend mager: slechts 142 stemmen gingen naar Jezus Leeft. Dit betekend dat Jezus leeft nul zetels heeft gehaald.

Bron: Pownews/NOS

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 13:44

Jvslooten schreef:[In Etten-Leur kreeg Jezus Leeft 168 stemmen, in Leek kozen 104 mensen voor Jezus leeft, in Werkendam weken ook maar weinig gelovigen (110) af naar Joop en ook in Katwijk (200), Gorinchem (126) en Oosterhout (157) had de partij geen engeltje op zijn schouder zitten. Ook in eigen regio scoorde Van Ooijen opvallend mager: slechts 142 stemmen gingen naar Jezus Leeft. Dit betekend dat Jezus leeft nul zetels heeft gehaald.

Bron: Pownews/NOS

Niet echt een gat in de markt dus...
Het meest jammere is dat deze stemmen dus zijn weggehaald bij christelijke partijen die wél kans maken.
Versnippering van je politieke stroming is alleen maar in het voordeel van je tegenstanders.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mar 2014 13:54

Ik heb deze meneer gezien en sorry dat ik het zeg, maar dit is geen politieke partij. Hij had geen programma, alleen dat Jezus leeft.
Ja dat is mooi, maar daarmee komt er niet meer zorg voor de ouderen, krijgen we geen verlichting in dat donkere tunneltje.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 14:06

schelpje3 schreef:Ik heb deze meneer gezien en sorry dat ik het zeg, maar dit is geen politieke partij. Hij had geen programma, alleen dat Jezus leeft.
Ja dat is mooi, maar daarmee komt er niet meer zorg voor de ouderen, krijgen we geen verlichting in dat donkere tunneltje.

Geert Wilders heeft juist aangetoond dat je met een beweging zonder zinnig programma bijna de grootste kunt worden in Den Haag.
Waarom dan niet in Etten Leur?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 14:10

schelpje3 schreef:Ik heb deze meneer gezien en sorry dat ik het zeg, maar dit is geen politieke partij. Hij had geen programma, alleen dat Jezus leeft.
We hadden er op Urk eentje die wilde het links-rijden weer invoeren. Gefaseerd, dat wel. Dat wil zeggen: nu de vrachtwagens en dan in 2016 ook het personenvervoer :mrgreen:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 14:19

Jvslooten schreef:We hadden er op Urk eentje die wilde het links-rijden weer invoeren. Gefaseerd, dat wel. Dat wil zeggen: nu de vrachtwagens en dan in 2016 ook het personenvervoer :mrgreen:

En was deze man ook tegen geweld op straat?
Dan zou ik hem gestemd hebben namelijk.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 14:30

StillAwake schreef:En was deze man ook tegen geweld op straat?
Ja natuurlijk, dat was iedereen. Net als tegen afval op straat, vóór belastingverlaging, vóór goede zorg en vóór goed onderwijs. Eigenlijk zijn we op Urk best wel eensgezind, als je het zo bekijkt. 8)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 mar 2014 14:32

Jvslooten schreef:Ja natuurlijk, dat was iedereen. Net als tegen afval op straat, vóór belastingverlaging, vóór goede zorg en vóór goed onderwijs. Eigenlijk zijn we op Urk best wel eensgezind, als je het zo bekijkt. 8)

Eensgezind? Waarom zijn die illegale barren en kroegen nog open? Waarom is er zo'n groot probleem op Urk mbt alcohol onder de jeugd? (Als jullie zo eensgezind zouden zijn, dan was er toch geen probleem, maar was er toch een gezamenlijke aanpak? :-k
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 14:33

Jvslooten schreef:Ja natuurlijk, dat was iedereen. Net als tegen afval op straat, vóór belastingverlaging, vóór goede zorg en vóór goed onderwijs. Eigenlijk zijn we op Urk best wel eensgezind, als je het zo bekijkt. 8)

En lagere benzineprijzen?

Terug naar “Archief”