Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2014 01:58

schelpje3 schreef:Nee dat zeg ik niet. Het mooiste van vakantie vind ik momenteel, dat ik niet hoef.
Na een paar mislukte vakanties, heb ik het voorlopig wel even gehad.
Wij gingen altijd midden in de week weg, woensdag of donderdag en ook halverwege de week kwamen we terug. Ik vind zaterdagmiddag een heel akelig tijdstip om thuis te komen.
Je zit dan de hele zondag met zooi, al dan niet uitgepakte koffers, berg was...de koelkast is leeg.

Wat ging er precies mis dan? Ik heb in 32 jaar nog nooit een mislukte vakantie meegemaakt en dan heb ik gekampeerd, getrokken, in huisjes, appartementen en hotels overnacht, met de auto en het vliegtuig, in Nederland en landen met een minder klimaat en landen met
een beter klimaat.

Hoe zijn er meerdere vakanties op rij mislukt, hoe kwam dat, is het te voorkomen enz? Ik moet ook niet op vakantie maar mag en vind het iedere keer weer een enorm feest!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2014 15:43

Vroeger in mn eentje ging er nooit iets mis, maar sinds ik man en kinderen heb, geregeld.
Ziekte van één van de gezinsleden, een overboeking, plotseling ernstige ziekte bij één van de ouders, ga je ook niet fijn weg, voedselvergiftiging, zwembad en speeltuin die afgebrand blijken te zijn.
Dat soort dingen.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 08 feb 2014 17:00

Wij gaan nooit op vakantie, ivm ons bedrijf (hetzelfde als pannenkoek heeft), maar ik zie erg uit naar het voorjaar en de zomer!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 feb 2014 11:31

schelpje3 schreef:Vroeger in mn eentje ging er nooit iets mis, maar sinds ik man en kinderen heb, geregeld.
Ziekte van één van de gezinsleden, een overboeking, plotseling ernstige ziekte bij één van de ouders, ga je ook niet fijn weg, voedselvergiftiging, zwembad en speeltuin die afgebrand blijken te zijn.
Dat soort dingen.

Ziekte en familieomstandigheden zijn natuurlijk nooit uit te sluiten.
Als ik echter ergens kom waar de accommodaties me niet bevallen oek ik gewoon even verder naar een plek die me wél bevalt.
Het grootste voordeel van kamperen: nooit reserveren. Bevalt het niet, is het weer slecht of ben je op het gebied uitgekeken: Tentje afbreken, afrekenen, stukje rijden (in de bergen is altijd wel ergens mooi weer te vinden) en je tentje weer opzetten.

Als je inderdaad voor huisjes kiest (afgezien van het feit dat dat erg duur is) zit je gewoon aan de locatie vast omdat je gereserveerd hebt en de hele periode moet afrekenen.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 13 feb 2014 19:45

StillAwake schreef:Geweldig!
Onze jongens hebben van kleins af aan de liefde voor het hooggebergte ingegoten gekregen.
Overigens wordt zo'n drager na een aantal uren wel wat zwaar...

Mijn man moet t als militair toch wel vol kunnen houden... En onze kleine meid is dan ook nog maar 10 maanden, dus zulke hele lange wandelingen zullen het niet worden, denk ik. En het is al even geleden dat we naar de bergen zijn geweest, dus is het voor ons ook weer wennen... :wink:
We hebben er nu al veel zin in, zeker nu de kinderdrager in huis is :lol:
Szent az Úr

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2014 21:49

jaccootje85 schreef:Mijn man moet t als militair toch wel vol kunnen houden... En onze kleine meid is dan ook nog maar 10 maanden, dus zulke hele lange wandelingen zullen het niet worden, denk ik. En het is al even geleden dat we naar de bergen zijn geweest, dus is het voor ons ook weer wennen... :wink:
We hebben er nu al veel zin in, zeker nu de kinderdrager in huis is :lol:

Jaloers...
Wij gaan hopelijk NIEt op vakantie dit jaar.
Althans, niet als we ons huis verkocht hebben, want dan zitten we in een verhuizing...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 13 feb 2014 22:04

Sterkte met de verkoop van je huis en de komende verhuizing!
Szent az Úr

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 13:45

jaccootje85 schreef:Sterkte met de verkoop van je huis en de komende verhuizing!

Dankje! Toevallig nog op zoek naar een huis :D :D?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 14 feb 2014 13:49

Ik sta op het punt een ticket naar Windhoek, Namibie te boeken, eindelijk mijn vriendinnetje het mooiste stukje Aarde laten zien. Met een jeep, tent op het dak en een achterbak vol kampeerspullen door de Namib woestijn, Sossuvlei, Etosha en als het mee zit nog westelijk Botswana meepakken aangezien ik daar vorige keer niet aan toe ben gekomen

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 13:52

Lock&Stock schreef:Ik sta op het punt een ticket naar Windhoek, Namibie te boeken, eindelijk mijn vriendinnetje het mooiste stukje Aarde laten zien. Met een jeep, tent op het dak en een achterbak vol kampeerspullen door de Namib woestijn, Sossuvlei, Etosha en als het mee zit nog westelijk Botswana meepakken aangezien ik daar vorige keer niet aan toe ben gekomen

Geniet ervan. Maar ik moet je teleurstellen. Het mooiste stukje van deze wereld is het eiland Skye (binnen hebriden...)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 14 feb 2014 13:56

StillAwake schreef:Geniet ervan. Maar ik moet je teleurstellen. Het mooiste stukje van deze wereld is het eiland Skye (binnen hebriden...)

Ahh altijd leuk om over plaatsen te lezen waar ik echt nog nooit van heb gehoord, ziet er inderdaad prachtig uit!

(al wint Namibie voor mij met een neuslengte voorsprong ;) );

Skye:
https://www.google.com/search?site=&tbm ... afe=active

Sossusvlei:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 14:07

Lock&Stock schreef:Ahh altijd leuk om over plaatsen te lezen waar ik echt nog nooit van heb gehoord, ziet er inderdaad prachtig uit!

(al wint Namibie voor mij met een neuslengte voorsprong ;) );

Skye:

Sossusvlei:

't is inderdaad allebei prachtig, maar het mysterieuze van Skye is zo overweldigend dat ik op slag verliefd werd op dit eiland...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 feb 2014 22:54

Jammer van dat weer op Isle of Skye.
Namibia staat ook hier op nummer 1.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 feb 2014 00:43

Ik ben nog nooit in Afrika geweest, maar op de foto's ziet het er prachtig en indrukwekkend uit. Veel plezier gewenst Lock & Stock met je vriendin op dit snoepreisje!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2014 10:48

Ik vond zuid afrika en namibie behoorlijk indrukwekkend.
Maar mijn hart ligt toch meer bij de scandinavische landen.

Overigens 3onderzoekt gezien ?( afgelopen woensdag publieke omroep) over zuid afrika dat zwart en blank daar nog steeds zo gescheiden zijn. Dat een zwart-blank relatie nog steeds absoluut not-done is verbaasde me, een blanke vrouw zei: als mandela dat echt wilde had hij zelf wel een witte vrouw getrouwd. Nee blank en zwart moet je niet mengen.

En ook hoe die blanke leefden , zo ontzettend beveiligt met allemaal een pistool op zak. Echt heftig.

Terug naar “Archief”