kamille1984 schreef:even wat anders: in de bijbel heeft Job met 20 (eigenlijk 2x10) het grootste aantal kinderen
Jakob had 13 kinderen maar wel bij 4 vrouwen....
Salomo had er nog meer, maar bij nóg meer vrouwen

Moderator: Moderafo's
kamille1984 schreef:even wat anders: in de bijbel heeft Job met 20 (eigenlijk 2x10) het grootste aantal kinderen
Jakob had 13 kinderen maar wel bij 4 vrouwen....
tu quoque schreef:het is niet bekend hoeveel kleintjes adam en eva hadden, maar dat kunnen er nog veel meer zijn. we weten het niet.
Anne 80 schreef:Salomo had er nog meer, maar bij nóg meer vrouwen
hubert schreef:Ook dit verhaal valt onder de noemer "wel waar, niet waargebeurd".
Als het allemaal begon met één echtpaar die daarna de aarde heeft bevolkt dan kunnen we niet anders concluderen dat er sprake van incest moet zijn geweest in het gezin van Adam en Eva.
hubert schreef:Dit soort onzin krijg je nou van het letterlijk lezen van Bijbelverhalen. Wanneer breekt het inzicht nou eindelijk eens door op de Biblebelt! Metaforisch/allegorisch lezen medechristenen! Dat voorkomt een hoop nonsens.
Ook dit verhaal valt onder de noemer "wel waar, niet waargebeurd".
Als het allemaal begon met één echtpaar die daarna de aarde heeft bevolkt dan kunnen we niet anders concluderen dat er sprake van incest moet zijn geweest in het gezin van Adam en Eva.
tu quoque schreef:wat ik zei is inderdaad gebaseerd op een letterlijke interpretatie, ik weet niet wat er in het verleden gebeurd is. en dat is het punt: jij ook niet.
JeeWee schreef:Eén tien of twintig vrouwen.... daar gaat het niet zo over hier.
Ik was deze week op kraamvisite: de elfde in dat gezin, met maar één tweeling.
En het gaat goed. Er kan een yheleboel niet maar ook heel veel wel en een rotsvast vertrouwen op God dat Hij het goed maakt.
Ontbreekt dat niet vaak, omdat we eerst onze berekeningen maken?
wat ik zei is inderdaad gebaseerd op een letterlijke interpretatie, ik weet niet wat er in het verleden gebeurd is. en dat is het punt: jij ook niet.
was deze week op kraamvisite: de elfde in dat gezin, met maar één tweeling.
En het gaat goed. Er kan een yheleboel niet maar ook heel veel wel en een rotsvast vertrouwen op God dat Hij het goed maakt.
Ontbreekt dat niet vaak, omdat we eerst onze berekeningen maken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten