Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2013 21:43

Dat zijn natuurlijk nonsens. Bovendien slaat het nergens op dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van een idioot regime.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 28 aug 2013 22:39

meribel schreef:Je bedoelt, de oorlog in syrie en situatie in palestina en egypte is een straf van God omdat ze israel belaagd hebben?

Lees Jesaja 34 eens en vertel wat je denkt.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 aug 2013 00:17

meribel schreef:Je bedoelt, de oorlog in syrie en situatie in palestina en egypte is een straf van God omdat ze israel belaagd hebben?

mealybug schreef:Lees Jesaja 34 eens en vertel wat je denkt.

Dat Jezus de oogappel van God is? Of dacht jij iets anders?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 aug 2013 07:55

mealybug schreef:En daaarna breekt vast de vrede uit.
Een soort Nagasaki / Hiroshima effect?
Nee, als het regime van de VS een militaire tik op de vingers heeft gekregen, denken ze heel misschien nog eens na voor ze opnieuw chemische wapens inzetten tegen hun eigen bevolking. Dat is de enige doelstelling van de VS.

Het is niet de bedoeling om door een interventie de vrede te bewerkstelligen (dat kan ook helemaal niet) en ook niet om het regime omver te werpen (dat zorgt er maar voor dat Al Qaida groeperingen aan de macht komen), maar wel om het gebruik van chemische wapens te stoppen.

Natuurlijk zitten er risico's aan deze mogelijke ingreep, maar niets doen is zeggen: "gaat u vooral verder met het gebruiken van chemische wapens."
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 aug 2013 09:12

Afgezien van alle militaire aspecten, was dit topic in eerste instantie bedoeld om het humanitaire aspect onder de aandacht te brengen. Wat een tragiek.

Zelfs als we militair niet ingrijoen, kunnen we wél wat doen om het leven van de bijna twee miljoen (!) Syriërs die op dit moment op de vlucht zijn en in de buurlanden onder erbarmelijke omstandigheden in tentenkampen leven.
Dáár kunnen we wel wat aan doen.
Toen er enige tijd geleden een actie was van giro 555, was er echter nauwelijks aandacht...
Die is er wel voor ónze economische 'crisis'...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 aug 2013 08:48

Gisteren zag ik op het journaal de BBC beelden van een. Syrische aanval met napalmbommen. Een stroperige substantie brandt dan in de huid. Verschrikkelijk.
Noem me maar een sentimentele zak, maar ik zat met tranen in m'n ogen.
Is dit dan werkelijk een God-vergeten land?

Afbeelding

Kijk hier op de BBC...

... en laten we de vellen van onze knieën bidden!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 31 aug 2013 11:58

@JeeWee, of het woordje sentimenteel juist is dat weet ik niet, maar ik weet echt niet hoe ik er mee moet omgaan. Ik vind mezelf laf, want ik kijk weg, ik kan de beelden niet aan, dat betekent niet dat ik mijn ogen sluit voor al die verschrikkingen, zeker niet!
Ik weet vaak ook niet wat ik precies bidden moet, want we weten dat al dat bloedvergieten en moorden niet op zal houden, maar als we Openbaring lezen, dan lijkt het, dat het nog wel erger zal worden.
Het enige wat ik kan bidden is danken dat de Here Jezus alles aan het kruis gedragen heeft,.... alle verschrikkingen, en dat Hij nog steeds mensenharten aanraakt ook in die verschrikkingen.

Ik heb gewoon de wijsheid niet.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 aug 2013 14:01

Wie kent niet die indringende foto van het hollende meisje zonder kleren, dat een napalmbom had overleefd in Vietnam?
Daar doet deze foto mij ook aan denken. Als een mens "van God los is" is hij in staat tot de meest verschrikkelijke dingen. Het geweten is kompleet dichtgeschroeid. Het geweld neemt geen einde meer. Vrouwen en kinderen zijn volstrekt weerloos en vogelvrij.
Er wordt veel voor deze mensen gebeden, dat weet ik zeker. Ik hoor het ook wekelijks vanaf de kansel. Maar het tij lijkt niet te keren. De aarde is nog NOOIT zonder een oorlog geweest, er woedt altijd op meerdere plaatsen een verschrikkelijke strijd.
Het lijkt er op dat de wapens steeds gemener worden. Vroeger was het een kanonskogel of een gewone kogel, nu droppen ze iets en niemand kan nog een kant op en sterft onder de verschrikkelijkste angsten en pijnen.
Het lijkt erop of daar gebeurt wat in Openbaring is voorzegd, zoals Schaapje dat ook opmerkt.
Maar dat zullen ze in de vernietigingskampen in 40-45 ook gezegd hebben.
Ik kan ook niet naar die journaalbeelden kijken, ik ga er van dromen. :cry:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2013 14:03

Niet alleen in de concentratiekampen van 1933 - 1945, maar ook in die van 1898 - 1901 of in het Victoriameer van 1994.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 aug 2013 18:23

schelpje3 schreef:Ik kan ook niet naar die journaalbeelden kijken, ik ga er van dromen. :cry:

Dan maar dromen.
Deze kinderen en al die anderen in Syrië kunnen ook niet naar die beelden kijken.
Maar ze moeten.
Ze zitten midden in de verschrikkelijkheden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 aug 2013 19:33

JeeWee schreef:Dan maar dromen.
Deze kinderen en al die anderen in Syrië kunnen ook niet naar die beelden kijken.
Maar ze moeten.
Ze zitten midden in de verschrikkelijkheden.

Ach het is maar net waar de media weer heeft gefilmd.
Iedere dag sterven er 15.000 kinderen een pijnlijke, langzame dood door ondervoeding.
vijftien duizend!!!!!
Dat is een veelvoud van wat er in Syrie van de week gebeurde.
Iedere dag kunnen we dit voorkomen.
Ook morgen weer!
En overmorgen.
Enz enz.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 31 aug 2013 20:36

mealybug schreef:
Ach het is maar net waar de media weer heeft gefilmd.
Iedere dag sterven er 15.000 kinderen een pijnlijke, langzame dood door ondervoeding.
vijftien duizend!!!!!
Dat is een veelvoud van wat er in Syrie van de week gebeurde.
Iedere dag kunnen we dit voorkomen.
Ook morgen weer!
En overmorgen.
Enz enz.

Dit komt ietwat hard over bij mij alsof het je niets doet of begrijp ik je nu verkeerd mealybug ?

Ik ben het een beetje met schelpje en schaapje eens kijk liever niet maar heb dit en andere beelden toch gezien weerzinwekkend is het, verschrikkelijk wat de mensen zich zelf allemaal aan doen . Lijkt of het steeds meer voorkomt.... of de media is steeds beter in staat dit te laten zien

Gr Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 aug 2013 20:55

Byte schreef:Dit komt ietwat hard over bij mij alsof het je niets doet of begrijp ik je nu verkeerd mealybug ?

Ik ben het een beetje met schelpje en schaapje eens kijk liever niet maar heb dit en andere beelden toch gezien weerzinwekkend is het, verschrikkelijk wat de mensen zich zelf allemaal aan doen . Lijkt of het steeds meer voorkomt.... of de media is steeds beter in staat dit te laten zien

Gr Byte

Ik zie niet in wat er hard zou zijn in mijn beschrijving.
Misschien is confronterend een betere beschrijving?
mensen doet dit niet zichzelf, maar een ander aan.
Wegkijken doen we het liefst, natuurlijk.
Dat kostte in Rwanda destijds ook 1.000.000 mensen het leven.
Niet dat het te voorkomen is, denk ik, een burgeroorlog die ook nog eens een religieuze draad heeft lopen tussen de partijen ziet er zeer slecht uit.
En een paar straf-raketjes van Amerika, maakt het allemaal ook alleen maar erger, natuurlijk.
Zo ongeveer het domste wat je kunt doen, en precies wat Al Qaida wil .
Maar goed, amerikanen en vooruitziend vermogen :roll:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 aug 2013 22:04

660.000 mensen met Cholera in Haiti, ruim 8000 doden nu, en daar hoor je de media weer niet over.
En de VN, die het veroorzaakten, nemen geen verantwoordelijkheid.
Noch de USA, die hulp beloofden na de aardbeving, en waar niets van terecht kwam.
Maar wel geld voor raketten op Syrie... o ik zie het al, half oktober komt er weer een ''credit ceiling'' aan.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 sep 2013 15:38

Even de vergelijking tussen Irak en Syrie:
Irak: Irak werd binnengevallen omdat er vermoedens/bewijzen zouden zijn dat Irak in 2003 nog chemische wapens zou hebben en die zou willen gebruiken. Die wapens bleken er achteraf niet (meer) te zijn.
Syrie: Syrie wordt vooralsnog niet aangevallen, hoewel er bewijzen genoeg zijn dat het land niet alleen chemische wapens heeft, maar ook nog eens gebruikt heeft tegen zijn eigen burgers, met nu al meer dan 1400 doden tot gevolg.

Zou de internationale gemeenschap zich nu 2 maal vergissen: 1 keer door een land binnen te vallen dat geen chemische wapens heeft en nog een keer door een ander land niet verantwoordelijk te houden dat weldegelijk chemische wapens gebruikt tegen zijn eigen burgers?
"Lessen leren van Irak" heet dat dan....
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”