Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor AikonGirl » 21 aug 2011 19:54

Ik zit nu met 4 maanden op 6 voedingen. (Soms ook wel 7 keer.)
Tijden ongeveer: 05, 09, 12, 15, 18, 21. (Soms ook om 02u.)
Bevalt prima!
Ik denk niet eens dat ze aan de 150cc zit.
Na 2 minuten koppel ik haar af, voor een boer,
En dan nog ongeveer 3 minuten. Anders gaat ze flink spugen.

Groeit idd een stuk minder snel tegenwoordig.
Is nu 6300 gram.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2011 07:45

Ik vind 7 dus wel teveel. Want daar zitten we nu op, en ze drinkt dus 3 kwartier, en dat vind ik voor mijn gezin niet meer kunnen. Ze slaapt 's nachts meestal door,dus komt overdag om de 2 uur, en dan 3 kwartier ermee zitten, dat is geen doen. Gister heeft ze een flesje gekregen tussen de middag, en wilde daarna gewoon nog 1 borst, en daar hield ze het 5 uur op vol :shock: Ik was naar de kerk geweest en had een flesje gekolfde melk achter gelaten, die ze eigenlijk om 5 uur zou moeten, maar ik kwam 6 uur thuis en ze lag nog steeds stralend in het rond te kijken :) Pas om 7 uur accepteerde ze de fles.
Het drinken uit de fles gaat nog niet geweldig, maar ik vermoed dat het door de speen komt. Ik voed altijd met een tepelhoedje, en die speen is veel groter dan de gewone speen van de fles. Dus maar eens zoeken naar een andere fles of speen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 aug 2011 09:37

Dat zou ik ook te veel vinden. Het aantal voedingen op zich nog niet eens, maar wel om elke 2 uur te voeden en daar 3 kwartier mee bezig te zijn. dan heb je gewoon nog maar een uur om dingen te doen. Je hebt ook nog meer dingen die moeten gebeuren. Straks heb ik nog 2 peutertjes lopen die je ook met dingen moet helpen en aandacht moet geven. Ik ben altijd blij als ik weer op 5 voedingen op een dag zit en dan om de 4 uur. Dan heb je tenminste je handen even vrij.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 aug 2011 09:55

Pfoe, drie kwartier er mee bezig zijn is ook echt lang. Had ik eerst ook.
En dan lang moeten wachten op een boer. En dan spuugde ze ook nog eens alles uit.
Blehh... ik was het toen ook echt zat. Begrijp dat je dat niet wilt inderdaad. Hoop dat het met de fles beter gaat!

Maar ben wel blij door te hebben gezet. Na 3 maanden ging het pas lekker.
Nu zou ik nog lang niet willen stoppen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 aug 2011 15:11

@MissF Suc6 met afbouwen wat wij een super fles vinden is de tommee tippee andere spenen waren ook te klein voor Nina en deze gaat super!

Fijn dat het bij de meeste zo goed gaat met de borstvoeding! En 7 keer vind ik niet veel hoor Nina drinkt ook 6/7 keer op een dag de fles die krijgt grote hoeveelheden echt niet weg.
Ook met de borstvoeding uit de fles dronk ze geen grote hoeveelheden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 aug 2011 16:16

@AG ik vind dat het ook pas net lekker gaat hier. En nu het eenmaal zo lekker gaat moet ik ook nog niet aan stoppen denken ;-).

Kan me wel voorstellen dat je 45min te lang vindt MissF! Ik had in het begin steeds 1,5 uur nodig. Voeden 2 x min. 20 minuten en daarna nog kolven en bijvoeden. Dat is ook redelijk slopend. :mrgreen:

Ik ben nu een klein half uur per keer bezig. Lekker een rustmomentje, ideaal om bij te lezen op dit forum. :wink:

Heb van de kinderarts nu ook nexium voorgeschreven gekregen, ben benieuwd! Het is het laatste 'redmiddel', want meer is er niet te proberen... Hij schreef eigenlijk nooit Nexium voor bij babies, omdat het eigenlijk pas vanaf 1 jaar mag.

Wat fles betreft; hier wil meneer alleen de Breast Flow fles (hebben Difrax, Nuby, Tommee Tippee en Avent ook geprobeerd), die werkt op eenzelfde soort manier als drinken uit de borst. Die moesten we kopen op aanraden van de lactatiekundige, omdat hij na de 1e week te veel kreeg om via fingerfeeden bij te geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2011 16:18

Vanmiddag een Bibi fles gekocht, en dat werkt veel beter. Ze had de smaak te pakken :) Alleen is de speen te langzaam, dus ik prik er zelf wel even een gaatje bij, of koop een M speen, want dit gaat alsnog erg langzaam, maar ze blijft wel zuigen, en is niet steeds tussendoor zo boos.
Ik heb alleen wel lekker stuwing, dus maar goed opletten op harde plekken, hopelijk blijft dat me bespaard.

Fijn dat het zo lekker loopt Jannoek! Gaat het kolven op je werk goed? Of had je dat al ergens neergezet?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 aug 2011 16:22

Fijn! Kolven gaat erg goed :) Geniet echt van die rustmomentjes. :mrgreen:
Vandaag had ik 1x 180 en 1x 120, helemaal prima dus :)

Alleen komen de eerste klantbezoeken/afspraken buiten de deur er aan. Daar zie ik iets meer tegen op.
Binnenkort een congres, maar weet niet goed hoe ik het daar aan moet pakken. :-k op een wc is geen stopcontact. ;-) Iemand tips hoe je zoiets aanpakt?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 22 aug 2011 16:24

Het aantal voedingen vind ik prima zo eigenlijk. Ze drinkt wel kort, ik denk dat ik meestal met een kwartier wel klaar ben.
MissF, ik kan me heel goed voorstellen dat je elke twee uur een voeding van drie kwartier te heftig vindt. Succes met afbouwen!

Hier gaat t dus wel goed, ze is aardig tevreden en lekker rond aan t worden. Het kolven lukt nu ook eindelijk, alleen het flesje drinken nog niet. Ik heb een aventfles en ze probeert eraan te drinken zoals ze aan de borst drinkt en dat werkt niet.
Ze was overigens in gewicht bovengemiddeld (+1 lijn, ze weegt nu tegen de 6500) en gemiddelde lengte, de verpleegkundige zei: ik mag niets zeggen, want je geeft bv #-o :lol:

AG, wat je zegt het wordt steeds makkelijker met de bv, dat vind ik hier ook. Je leert de signalen van je kindje ook nog steeds beter kennen (althans dat heb ik wel, ik kan haar nu in bed leggen als ik denk dat ze moe is, en ze slaapt dan bijna direct, dat heb ik bij de oudste nooit zo gehad) en dat maakt het ook weer makkelijker. Ik wil ook nog lang niet stoppen :)
Offtopic, ik moet dat knuffeltje nog voor je opzoeken, wordt aan gewerkt :oops:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 aug 2011 20:03

@Jannoek: kan je kolf niet op batterijen? Bij de mijne (avent) zit ook een adaptertje zodat ie op batterijen kan. En anders een goedkope handkolf erbij aanschaffen, voor momenten dat je geen stroom in de buurt hebt?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 aug 2011 08:22

Ze zeggen toch ook wel dat de eerste 3 maanden oefenen is? Vaak is het daarna pas echt rustig, en regelmatig. Al denk ik dat ik gewoon niet genoeg voedingsstoffen ofzo heb, want zelfs als ze een fles met 125 cc gekolfde melk dronk, kwam ze na maximaal 2 uur weer, terwijl ze zoveel nu in de fles krijgt, waarvan ze amper 100 opdrinkt, en ze laat er meteen al langer tussen.

Ik heb gister een borstontsteking gehad helaas. Ik voelde het rond 6 uur al, dus meteen helemaal leeggekolfd, warme douche erop, maar rond half 8 kreeg ik het ontzetten koud, en ja hoor, over de 39. Later bijna 40 graden. Normaal gesproken neem ik niet zomaar een paracetamol, want koorts is vooral goed, maar ik werd zo naar en wazig, dat ik er toch maar 2 genomen heb, en daarna heerlijk geslapen. De koorts is nu over, maar mijn borst doet nog wel pijn. En ik ben zelf nog helemaal slap. Apart dat die koorts zo snel kan komen, en dat je de dag erna daar nog naar van kan zijn.
vanmorgen weer gekolfd, maar daar komt steeds minder uit, dus da's een goed teken :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 aug 2011 10:58

@MissF Gelukkig dat de borstontsteking zo snel over was! Bij mij hielp zelf ibuprofen niet tegen de koorts en dan nam ik er echt veel in op aanraden van de HA alleen AB hielp hier echt goed.
Suc6 met afbouwen!

Hier is het echt klaar met de borstvoeding vanaf zondag heb ik niet meer gekolfd er komt nog wel melk uit maar ik heb geen stuwing meer gelukkig echt zo fijn.
Als er nog een volgend kindje mag komen ga ik zeker weer borstvoeding geven en hopelijk gaat het dan zonder al te veel problemen maar nu houden we het maar op flesvoeding.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 aug 2011 11:22

Fijn liefie! Fijn ook dat het niet je hele beeld van borstvoeding negatief heeft gemaakt.

En missf, vervelend, die borstontsteking :( hoop dat het afbouwen voor jou ook zonder al te veel problemen gaat verder!

't begint hier op te vallen dat Floris veel meer spuugt als hij uit de borst heeft gedronken, dan als hij uit het flesje drinkt. :-k Zou dat kunnen?
Heb nu 4 dagen gewerkt, en alle vier dagen heeft hij niet super veel gespuugd. Vandaag voed ik gewoon 'live', en ben al twee keer helemaal ondergespuugd...
Zou dat iets met de manier van drinken te maken kunnen hebben?

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 24 aug 2011 12:22

@ Jannoek, hier was dat ook zo dat J. aan de borst veel meer spuugde dan met de fles. Volgens mij dronk hij aan de borst ook meer en het overschot kwam er weer uit. Nu nog wel af en toe, maar wel minder. Hij heeft af en toe 'spuugdagen' en dan gaat het weer een tijdje goed. Je kan er geen peil op trekken.

@ MissF: succes met afbouwen, hopelijk ben je er snel vanaf, zonder teveel problemen.
@ Liefie: fijn dat het goed gaat.

Hier nog steeds een ochtend en late voeding, dat gaat tot nu toe wel goed. Hopelijk kunnen we dat nog even blijven volhouden.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 aug 2011 12:28

MissF, balen dat je een borstontsteking hebt gehad. Maar je hebt snel gehandeld, dat scheelt. En ehm, te weinig voeding in je bv is volgens mij echt een fabeltje hoor. Mits je zelf gezond bent gebeurt dat niet hoor. Het hoort gewoon bij bv om geen ritme te hebben en vaak te voeden. Niet ideaal, maar tja...

Jannoek, ik heb het idee dat M soms ook voor de gezelligheid blijft drinken en dan inderdaad teveel binnenkrijgt.

Em, mooi dat het 'parttime voeden' nog lukt!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”