schelpje3 schreef:schaapje schreef:schelpje3 schreef:Maar dus uit angst voor de hel, of toch niet ?
In de eerste plaats denk ik een antwoord op Gods liefde', die uitnodiging
van de Here Jezus en als je over Hem leest hoe liefdevol Hij was en rechtvaardig.
Het zien dat dit het doel is van je bestaan met God verzoend worden.
Ja ik snap het. Wat ik vaak hoor, bijv op EO radio, die spreekt natuurlijk tegen alle luisteraars, ook ongelovige, dat het toch gaat om een plekje in de hemel. Of over het vastlopen in dit leven.
Zaterdag toch ook weer. Het ging over jonge meisjes in de prostitutie in Thailand. Tuurlijk moeten die meiden daar uitgehaald worden, maar dan ?
Ik mis zo vaak een stuk. Nee, het belangrijkste eigenlijk. Op aarde moet het verbeterd worden. Maar we zijn maar tijdelijk hier. We moeten zelfs loslaten die ons lief en dierbaar zijn !
Maar kunnen we ermee instemmen als God ons voor eeuwig verdoemt of zijn we daar te goed voor ?
Dat is mijn vraag. Nogmaals, niet speciaal aan jou, maar wederom in het algemeen.
Ik loop hier ook best in vast soms hoor.
Wat voor stuk mis je dan, ik heb het vermoeden dat je bedoelt of pasbekeerden weten
of ze zondaar zijn. Daar kan ik vol overtuiging ja op zeggen, juist dat zien van eigen
zonden maakt dat je je overgeeft aan God en de redding van Jezus aanneemt.
En nog kan ik zeggen dat toen ik pas bekeerd was niet zo goed "zag" wie ik was
in mijn natuurlijke mens, God heeft in zijn genade beetje bij beetje laten zien hoe
erg het met mij gesteld is, en zo begon heel langzaam het nieuwe voor mij in Hem.
En jouw vraag kunnen we instemmen als God ons voor eeuwig verdoemt, die snap ik
ook niet, God hoeft of moet of wat dan ook, ons niet vergeven, het is genade.
En hoe dichter je bij God leeft hoe beter je weet dat we niet goed zijn.
Het is de Heilige Geest die overtuigd van zonden, maar het is dezelfde Geest die
met onze geest getuigd dat we kinderen van Hem zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.