Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Jannoek » 17 feb 2011 19:14

Tuinfluiter schreef:Laura, ben heel blij voor je dat de pijn een eind weg is!!
Maar wat zorgelijk dat je oog zo zwaar beschadigd is :?
Wat spannend hoe dit allemaal af gaat lopen.
Ik hoop en bid voor je hoor.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 17 feb 2011 19:51

Wat lees ik nou?!! Pff Laura, wat schrikken zeg! Heftig! Ik schrik ervan! Hoe is het nu?
ik bid voor je...
Psalm 25:2 (ber.)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 19:55

sterkte Laura, fijn dat de pijn weg was, hopelijk is de schade aan je oog niet blijvend.

tijdens het eten koken viel mijn jongste Josephine(20 mnd) achterover op de grond, gelukkig begon ze te huilen. Later werd ze heel moe, spierwit, even later begon ze te braken. Toch een hersenschudding volgens de HAP. Nu 24 uur lang, om de 2 uur wakker maken, en kijken of ze reageert....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 feb 2011 19:58

Oei Rosaatje, het is soms zomaar gebeurd het met die kinders...
Pft, dat is schrikken hoor!
Sterkte ermee, hopelijk valt het allemaal nog mee!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2011 20:00

oei vervelend Rosaatje. Ik vind dat toch altijd wel eng.

Laura, fijn dat de pijn wat minder is. Wat is de verwachting ten aanzien van het zicht? Kan het hoornvlies herstellen? Veel sterkte!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 17 feb 2011 20:01

Sterkte Rosaatje! Datis schrikken zeg!
Psalm 25:2 (ber.)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 feb 2011 20:22

Fijn dat je weer wat kunt zien en de pijn een stuk minder is, Laura. Sterkte verder en ik hoop dat je zicht snel weer helemaal terug is!!

Rosaatje: dan schrik je erg hé! Sterkte, ook vannacht met het wakker maken, je moet er zelf toch ook telkens uit...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2011 20:31

nou nou, wat een zorgen allemaal zeg!

@ppm: beterschap met ze!
@rosaatje: schrikken zeg! hopelijk heeft ze er weinig last van..
@laura: wat een extra zorgen voor jou joh... hoe is het vooruitzicht? zal het lang duren voor het herstelt en kán het helemaal herstellen? heel veel sterkte hoor! hopelijk gaat het snel beter!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2011 21:38

Sjonge, Laura, wat nu? Maar wat is er nou eigenlijk in je oog gekomen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2011 21:57

Ik ben vandaag met kindlief naar logopedie gegaan en we hebben de eerste oefeningen mee gekregen. Woorden die beginnen met een s. Maar op die plaatjes staan dan ook de woorden 'sigaret' en 'sigaar'. Serieus een plaatje, van iemand die een sigaret rookt. Nou, sorry, maar ik ga dus echt niet met die woorden oefenen. De mazzel. We bedenken voor die twee plaatjes wel iets anders. Maar echt, ik vind het vreemd. Ik vind dat gewoon echt niet meer kunnen. Vroeger waren dat misschien hele normale items, maar mijn kind gaat daar zijn spraak niet mee oefenen. Ik vind het niet zo belangrijk dat hij 'sigaret' kan uitspreken. Ok, ik snap het, het gaat om de combinatie van klanken, ik ben heus niet dom, maar zoiets kun je toch zeker wel eens aanpassen aan het feit dat het 2011 is en we iets anders tegen roken aankijken dan 30 jaar geleden?

Of ben ik nu gewoon een zeikmama? 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 17 feb 2011 22:19

Galateia schreef:We wachten ongeduldig af.

Vraagje aan de mama's over zwemlessen. We gaan kindlief inschrijven en we hebben twee opties in de buurt. Maar wat me tegenstaat: bij beide opties mogen ouders niet op bijvoorbeeld de tribune kijken. Ik vind het idee dat mijn kind daar zomaar zwemles volgt echt vreselijk. Als ik dan denk aan al die zedenzaken, dan heb ik daar mijn bedenkingen bij. Hoe is dat geregeld bij jullie?

Bij ons op het dorp mag je gewoon kijken en dat vind ik ook wel zo prettig bij een kindje van 4 (is kleuterzwemles trouwens, dus een beetje voorbereidend zwemmen zeg maar. Vanaf 5 mogen ze op de echte les hier).
Maar de eerste paar lessen zat ik echt op het puntje van de bank, hoor! Ze dwaalde steeds naar het diepe af en ik was zooo bang dat ze kopje onder zou gaan. De juf hield het goed in de gaten hoor, daar niet van, maar t is voor je eigen gemoedsrust toch prettig als je kunt zien wat er gebeurt (of ik ben gewoon overbezorgd :oops: ). Maar Sophie vindt het zelf ook prettig, dat ze mij altijd kan zien vanaf de tribune (in het begin was ze echt heel bang).

Even iets heel anders: laura ook vanuit hier heel veel sterkte toegewenst en we zullen je gedenken in ons gebed!!!
Laatst gewijzigd door mamavansophie op 17 feb 2011 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2011 22:23

vpk schreef:nou nou, wat een zorgen allemaal zeg!

@ppm: beterschap met ze!
@rosaatje: schrikken zeg! hopelijk heeft ze er weinig last van..
@laura: wat een extra zorgen voor jou joh... hoe is het vooruitzicht? zal het lang duren voor het herstelt en kán het helemaal herstellen? heel veel sterkte hoor! hopelijk gaat het snel beter!

Ja dat zit ik ook te bedenken. Zo heb je niks, en zo heb je wel wat.

Sterkte allemaal!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 17 feb 2011 22:24

vpk schreef:over slaapproblemen gesproken, dochterlief werd de laatste 2 weken wel een paar x per nacht schreeuwend wakker: 'nee, nee, mama!'. van alles geprobeerd, troosten, in bed nemen, boos worden, laten huilen.. niets hielp. als je haar liet huilen huilde ze de hele nacht door en als je bij haar kwam wilde ze niet meer in bed (blijven). wij hadden het idee dat ze erg aan het dromen was ofzo.
nu heb ik op aanraden van een kennis eens bij de drogist gevraagd, en die hebben me iets mee gegeven van Valdispert rust voor kinderen. het is iets op natuurlijke basis. vanaf 1 jaar mag je dat gebruiken. 10 ml voor het slapengaan. gisternacht heeft ze heel de nacht weer lekker geslapen, hopelijk vannacht weer. nu staat er in de bijsluiter dat je het gerust voor langere tijd achter elkaar mag gebruiken. wat vinden jullie van zulk soort middeltjes?

Wilde ook nog ff hierop reageren (ik loop een beetje achter in dit topic :oops: ).

Sophie wordt bijna elke nacht wel een of meerdere keren overstuur wakker. Het schijnt ook een bepaalde naam te hebben (weet ik niet uit mijn hoofd?). Ze slapen eigenlijk gewoon door (meestal) en zijn moeilijk te kalmeren. Tja, slaapproblemen heeft ze altijd al gehad helaas... Maar ik ben niet zo van die middeltjes eerlijk gezegd. Ook al is het homeopatisch, ik weet het niet... Ik gebruik het liefst zo weinig mogelijk, je weet maar nooit wat de bijwerkingen zijn. Maar dat is mijn mening hoor (na jarenlang pijnstillers en spierverslappers te hebben geslikt met enorm veel bijwerkingen en nog altijd last van chronisch oorsuizen hierdoor).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 feb 2011 22:25

Galateia schreef:Of ben ik nu gewoon een zeikmama? 8)

een beetje ;) of ik ben te makkelijk :oops:
Afbeelding

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 17 feb 2011 22:34

Sophie krijgt soms ook woorden bij de logopediste waar ik wel een beetje mijn twijfels bij heb. Ehh, wat dan? Tjaaa, daar kan ik nu net niet op komen (t is al laat ;)).

Maar nu zei de logopediste van de week, dat we best mogen stoppen omdat Sophie bijna alle klanken wel kan. De 'uu' blijft gewoon stelselmatig een "oe" en de 'o' en 'oo' lopen ook nog niet helemaal lekker. Maar dat is gewoon een kwestie van oefenen, zegt ze. En dan de 'r', die hoeft ze pas met 5 te kunnen dus oefenen we niet. In het begin van een woord begint ie te komen maar midden in een woord nog helemaal niet en dan krijg je soms rare woorden (ze maakt een soort 'ng' klank ervan). Ook vind ik dat ze nog vaak onduidelijke zinnen maakt. Dus ik weet niet goed wat ik er nou mee aan moet....????

Terug naar “Archief”